billes-mamma

Alla inlägg under mars 2009

Av Ulle - 12 mars 2009 05:42

tycker jag. Tyvärr var en av dom osaliga uppe och sprang en del , och

jag önskar att dom kunde ge f.. i andras dörrar :(

Så till slut kl 04 hade han ju lyckats väckt den andre :( Så han har precis fått sig lite kaffe och smörgås och är nöjd ;)


Men snart får jag gå hem och knoppa , det ska bli skönt

En natt kvar sen är det helg!!! :D och jag är LEDIG Yes!!! Härligt


Ha en trevlig dag på jobbet...

Av Ulle - 11 mars 2009 21:48

Ja sitter på jobbet just nu. Allt klart som ska göras :) skönt.

På eftermiddagen hände inget speciellt. Bille vart jättefin i håret , hon valde lila slingor den här gången.

Skulle ta mig en prommenad men hann inte långt när jag kom på att jag hellre skulle vilja vila en stund inför natten. Så jag vände på klacken och gick hem till mor och far istället och la mig i solariet. Åh gud vad skönt det var , jag har nog inte solat solarie på typ 6 år eller nåt :)

Så jag låg där och tryna i 40 min , måste gå och lägga mig där imorgon

också och flera dagar framöver :D

F.. då kanske man får lite färg och slipper se ut som en magnecyl :D


Sen har jag bara softat i soffan med familjen kollat arga snickaren , tycker han är rolig men lite väl barsk ibland. Men det är säkert befogat ;)

Nu ska jag ta en kopp.... ja vad tror ni? Kaffe så klart och kolla om det är nåt sevärt inatt :)


Sov gott på er alla...

Av Ulle - 11 mars 2009 12:08

Ja nu har vi precis ätit lunch , idag vart det svampomelett till både mig och bille :) det var gott.

Vi var ute 1 timme förut , hade tänkt skotta bort plogvallen men min kära far var så underbart snäll och kom förbi med snöslungan :) Tack snälla!

Så det vart till att sopa ren bilen från all snö så det inte blir en massa is eftersom motorvärmaren är på ;)

Bille åkte spark och rutchkana på snöhögarna. Och såna är det ju gott om den här vintern :(


Nu ska vi ta och borsta igenom håret på Bille innan hon ska sätta sig i frisörsstolen ;)

Efter det blir det ett besök på Ica som vanligt. Ska försöka klura ut dagens middag , jag vart lite sugen på blodpudding och bacon men det är ingen favorit hos mina barn :( Så kanske dom får äta köttsoppa det tycker dom om båda två men mest Crille ;)

Får se när jag kommer dit...


Ha det så gott.



Av Ulle - 11 mars 2009 08:17

Har jag fått idag. Vaknade av telefonens ringande ton , grannen ber om snabb hjälp ;) Hon har kört fast på sin egen utfart , så hon stog där och hade jagat upp alla sina barn för hjälp. Men bilen satt där den satt , fast alltså. Till saken hör att jag har en väldigt stressad granne på mornarna , för hon sopar typ framrutan ;) sen kör hon iväg med sin igloo :) Eller hur L visst är det så oftast? :D Ha ha...

 Slänger på mig några trasor och yrar ut. Min bil är ju ett snö och isobjekt :( sopar av och skrapar rutor utan vantar självklart ;) f.. vad kallt det vart om händerna. Backar bort till dom och drar lös henne :) ska då försöka komma ur min bil. Och till saken hör det ju att vår förardörr måste man öppna rutan och öppna utifrån , men tror ni jag fick upp rutan :) nähä då. Som tur var så öppnade Lena den så jag fick köra med den öppen till vår parkering ;) 


Ja det kallar jag rivstart på dagen :D

Kommer in igen , ger min son frukost och ser till att han är vaken , Bille som kom upp precis när jag sprang ut ser lite förvirrat på mig :)

-mamma vad har du gjort??? - du är ju snöig???

lillgumman hon är för söt på morgon när hon är nyvaken. :)

Hon ligger och väntar på varm mjölk med honung framför barn-tv:n


Nu har Crille åkt på skolan så det är bara jag och bille kvar här hemma.

Hon ska ju iväg till frisören idag. Men vi hinner gå ut och skotta lite före det. Man har ju fått en plogvall igen som ska bort :( Tony hade skottat för två hjul i alla fall när han for så dom använde jag när jag backade ut...


Nä nu ska jag dricka en kopp gott morgonkaffe och äta en macka.

Och läsa tidningen

Bille ska få lite gröt.


Tjillevippen

Av Ulle - 10 mars 2009 20:43

Nu har jag bänkat mig i soffan framför bygglov.

Eftermiddagen har rullat på som vanligt :) Till middag vart jag jättesugen på sill så det vart det för mig i alla fall. Dom andra åt korv med bröd men det var självvalt.

Ingen promenad gjorde jag idag det var alldeles för uselt väder ute för min smak ;) Jag är ju gjord av socker jag :D


Bille har badat nu ikväll , hon ska ju till frissan imorgon.

Nu har hon somnat sött i sin säng i sitt nystädade rum. Det är riktigt roligt att gå in där nu , och man kan gå utan att kryssa mellan grejerna :)

Tror att hon tycker att det vart bra för hon har till och med varit där inne ikväll och donat i dockskåpet ;) lillgumman.

Nu har Tony fått för sig att man ska stänga av värmen nere i källaren , för det är +-grader ibland.

Så ni kan ju tänka er hur kul det är att vara i tvättstugan när det f.. är minusgrader där ;) Han är en snåljåp min man :D Men han är bäst!


Ha en trevlig kväll allihopa.

Av Ulle - 10 mars 2009 11:33

F.. vad ont i ryggen jag har idag. Vet inte vad det är , har inte gjort nåt

konstigt heller :I hmm märkligt.

Vi har i alla fall varit ute i snöyran ett tag. Sopat av bilen och skottat lite men det tog lång tid mot för annars , fick vila flera gånger för ryggen sa stopp.

Bille har suttit uppe på soptunnan och basat över hur jag skottat :)

mera där! mera där! Ska nog bli chef när hon blir stor ;)


Nu har vi precis ätit lunch , jag var vrålhungrig. Idag vart det rester för bille sen igår spagetti och köttfärssås och själv wokade jag vitkål och svamp sen i med en liten klick köttfärssås mums var riktigt gott.

Nu ska jag koka lite kaffe innan jag anfaller Billes rum :D


I alla fulla fall provade jag att måla hyllan till Isabelles rum ,men gud vilken dålig pensel jag hade ;)  Jag tar och köper sprayfärg istället det är nog smidigare och snyggare resultat tror jag :)


Ha det så gott.

Av Ulle - 10 mars 2009 08:45

Åh sommar sommar

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Ovido - Quiz & Flashcards