billes-mamma

Alla inlägg under mars 2009

Av Ulle - 8 mars 2009 07:56

är det just nu. Men Bille är ju helnöjd ;)

Ska hålla ut en stund till innan jag ger mig på att väcka pappan i huset.

Funderar på om jag ska sätta på lite kaffe , dels en kopp till mig men även

till älsklingen min <3 då blir han glad. Även om han säkert skulle vilja sova

många timmar till :D

Nu ska läsa lite tidning.


Godmorgon på er godnatt från mig.

Av Ulle - 8 mars 2009 04:47

ja klockan går , men inte så snabbt som jag har velat.

Alla sovit gott fram till ca 03 sen var det slut på friden.  :(   Då klev den ena

"inredaren" upp , men än så länge står möblerna på plats.  :D

Har ett väldigt bestyr med en handduk istället :)


Nu kan vi väl snurra fram klockan tycker jag för nu är jag så trött

på ögat :O gääsp!  Men snart får man börja med morgonbestyren

då blir det lite lättare att vara Ulle.

Jag hoppas jag sover bättre idag , men det borde bli så.... vi får väl se


Nu ska jag hämta in lite fil till frukost och mjölk , ska försöka smyga förbi

rummet där det donas ;)


Tjingeling!!!


Av Ulle - 7 mars 2009 21:36

Nu är sysslorna gjorda. Ingen tvätt , kaffepannan laddad , bröd framtaget , diskmaskin urplockad , första rundan gjord , framdukat på bänken. Det enda som är kvar är en kantin från middagen som står i hetvatten för diskning , potatisen slapp jag inatt :) skönt!

Nu har jag kollat klart melodifestivalen.

Ska läsa lite bloggar innan jag ska kolla in om det är nåt sevärt på tv inatt.


En av de två har redan gjort sig till känna.... :( är det dax för en springnatt igen eller???

Den andra sover just nu i alla fall , hoppas hoppas det blir såå. ;)

Att dom sover menar jag ;)


Ha en fortsatt trevlig Lördagkväll.

Av Ulle - 7 mars 2009 21:03

Ja mörkt vart håret ,men det är bra för det var ju det som va vitsen.

Tony har spacklat taket i v-rummet , nu kan målaren få komma med slipmaskinen ;)

Bille har lekt med grannflickan hela em och kvällen.

Idag gjorde jag fläskfilégryta med pesto mm det var jättegott. Dom andra åt ris till jag hade sallad :)

Sen vart det en sväng på Ica.

Kollade en stund på melodifestivalen innan det var dax för jobb...


Tjing!

Av Ulle - 7 mars 2009 14:57

är jag nu och sitter med hårfärg i huvudet :) Nu blir man jättemörk igen utan fläcktyfus :D

Har sovit så där , drömt en massa konstigt och hört bille när hon röjde runt

här hemma.

Men dom for iväg ganska fort på barnens hus. Men det hjälpte inte mina drömmar :(

Sen ska jag ta en het skön dusch så blir man kanske lite piggare ;) hoppas jag.

Vad vi ska äta till middag idag vet jag inte , det känns inte så intressant just nu.

Jag har ju fått nygjort kaffe det är det som räknas just nu ;)


Ja då är det en natt gjord , nu är det 2 st kvar :(

Nä nu ska jag ta lite påtår innan det ska sköljas ur :)


Tjingeling!!!

Av Ulle - 7 mars 2009 07:49

Av Ulle - 7 mars 2009 07:34

hemma i soffan.

Ja natten vart inte lugn som jag hoppats. Det har stökats och väsnats på ända till 03.45 innan det vart natt för vissa :D

Men tror du inte han var vaken nu när jag gick hem ;) hur orkar dom?

Nu ska vi se hur kommande natten blir??? Borde bli lugnare men det återstår att se :)

Jag fick ju gå hem nu i alla fall;)


När jag öppnade ytterdörren ser jag ett sött litet ansikte titta fram i

sovrumsdörren :) -nu kommer min mamma! Lilla pussgurka.

Hon kommer snabbt upp , hämtar trosor och kryper upp i soffan.

-Nu vill jag ha varm mjölk och honung... självklart lilla hjärtat.

Så nu ligger hon och myser och kollar in favvon Dora.

Själv har jag slagit på en panna kaffe som jag ska njuta 1-2 koppar av innan jag säger åt min älskade man att kliva upp.

Han får lite sovmorgon darlingen min det förtjänar han. <3

Får se hur länge jag sover idag ;)


Ha en trevlig dag och godmorgon på er alla

själv säger jag godnatt ;)

Av Ulle - 6 mars 2009 22:45

en av den värre möbleraren är på G. Det smäller låter av allt möbelflyttande och sen skäller han på "nån" där inne , ett spöke kanske :D


Ja då var det avgjort en natt med full rulle och "griniga gamla gubbar" ,

ni vet filmen :D

Åh nu fick jag genast hemlängtan ännu värre!!! Vad gör man här en Fredagkväl???l när man kan sitta hemma och mysa med gubben.

Hoppas verkligen den andra inredaren behagar sova.... Zzzzz!


Tjingeling!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Ovido - Quiz & Flashcards