billes-mamma

Alla inlägg under december 2009

Av Ulle - 31 december 2009 21:23

Nä nu har jag tristess av hög rang.... Nu åker jägern fram för att supa mig själv under bordet    någonting måste man ju föra att förgylla tillvaron vilket är ett sånt tillfälle nu.....     


Så jag säger nu : SKÅL!!!

Av Ulle - 31 december 2009 20:18

Och jag sov till kl 14.00 skönt som f.. ska ni veta.

Sen vart det en ica sväng , nyvaken och snygg...    eller inte alls. Tårarna rann konstant , man kunde tro att jag gick runt och grina eller nåt.....

Bille lekt med en kompis heeeela långa dan , dom har ju inte träffats på ca 2 veckor så det var kul tror jag.


Sen vart det plankstek till middag såååå gott var det. Tack älskling för god

mat   

Nu äe det lugna gatan här hemma.... lite trist tycker jag då som är en liten partyprisse. Gillar när det händer saker jag inte stiljte över huvudtaget   

Nä min melodi är fullt ÖS=medvetslös    det är livet det.

Men får nog tråka igenom detta nyår som det är.... = trist


Men jag önskar er alla Ett riktigt GOTT NYTT ÅR på er alla.

Av Ulle - 30 december 2009 16:35

Ja igår vart det inte nåt bloggande förutom lite bilder som kom in.

Idag hade jag faktiskt sovmorgon..... Ska jobba inatt som kommer men imorgon natt har jag semester.

Tony var vaken tills jag klev upp då gick han och la sig igen , huvudet värker på honom som sjutton.   


Bille och jag har varit ute en sväng i kylan.... men det var ju faktiskt mildare idag bara -12 istället för -20 som igår.   

Sen följde bille med mormor och morfar upp på kyrkogården och tände ljus.

Tony är nog lite piggare nu faktiskt , han är ju uppe och studsar i alla fall.


Crille kom hem igår men det var bara en snabbvisit , nu har jag skjussat tillbaka honom till pappan. Han ska fira nyår där iår. För här i sjukstugan blir det inte mycket fart och fläkt är jag rädd för.

Så innan avfärd var vi och köpte lite raketer han skulle ha , så jag hoppas verkligen han är rädd om fingrarna sina.   


Nu kommer kära snälla svärmor och bjuder oss på thaimat... Mmm mums så gott.


Tjingeling!!!

Av Ulle - 30 december 2009 00:08

  

Av Ulle - 28 december 2009 16:06

Ja nu har liten kommit hem som allt känns som vanligt...    skönt. Bara liten större modell som fattas då rå.... Han skulle ringa sen om han skulle komma idag eller inte. Får väl se hur det blir med det.

Sovit gott har jag gjort idag , förutom en väldigt irriterande hosta som nu har infunnit sig i min hals.   


Nu har jag tänt alla ljus som ska tändas och lite till   

Idag ska jag koka ihop spagetti och köttfärssås till middag , det blir gott det.

Ikväll blir det ett glas vin eller två. Bara njuta av att sitta hemma och vara ledig.


Nä nu väntar spisen på mig....


Tjingeling!!!

Av Ulle - 28 december 2009 04:52

Ja då har man plågat sig igenom julhelgen för iår..... Halsen är skit , öronen har värkt som f.. och huvudet dunkat och feber till och från.

Men nu har jag ju i  alla fall varit här , för jag skulle ju hit om jag så kröp sa en av cheferna.

En av mina arbetskamrater som jobbat i helgen har börjat få ont i halsen , men inte f.. är det mitt fel....    det kan dom ju fetglömma!!!! Ansvarig av det är den som yttrade orden.


Nu kan jag  gå hem sen med gott samvete att jag pallat hela helgen. Strongt gjort om jag får erkänna själv.


Idag kommer även mammas 2 små älsklingar hem , både stor och liten.

Den lilla ville komma hem igår men det gick ju inte eftersom Pappan ligger sjuk som attan nu och dagis är stängt idag. Så hon fick snällt sova kvar hos farmorn.

Men det gjorde ont i mammahjärtat när jag hörde att hon grinat i en kvart och ville hem.   

Sonen ville stanna hos papps en dag till vilket oxå var klokt gjort eftersom Jag ändå jobbade natten och Tony bara sover. Så vi får väl se om han kommer idag eller inte.


Nu ska jag äntligen få gå och börja stöka på med frukosten så nu känns det nära till att man krypa ner i en gosig och skön säng.... längtar verkligen efter det nu...


Ha en bra dag


Tjingeling!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Skapa flashcards