billes-mamma

Alla inlägg under november 2011

Av Ulle - 23 november 2011 23:19

Japp så har jag varit frånvarande från bloggen igen då    vet inte varför det blir så nu för tiden , tiden bara rusar fram men vart tar alla dagar vägen?? Det undrar då jag.

Den enda som klarade sig helt från magsjukan var lilla Billen som tur var.


Nova har än en gång fått träffa en veterinär , denna gång en ortoped. Han kunde inte hitta något konstigt i tassen förutom knölen hon hade där. Hon vart än en gång sövd , röntgad på armbågarna och så fick hon en cortisonspruta i tassen. Hon är mycket bättre i haltandet , just nu syns det knappt så jag håller tummarna för en helt frisk hund snart. Vi har avslutat valpkusren allt gick bra förutom "gå fint i koppel" funkar när man går med henne själv , men sämre ute på klubben med alla dofter som lockar hennes lockande nos   Men i det hela är jag nöjd.


Idag har vi haft verksamhetsdag med jobbet , trevligt , givande och kul bara ett minus jag jobbade kvällen efter det. Inte allt för kul efter en dag med diskussioner , spåning , surr och god lunch så klart. Men jag  överlevde och nu är det bara 2 dagar kvar av denna vecka ..... 2 kortdagar oxå 8-12 och 7-12 så jag är nöjd.


I helgen blir det till att sätta fram staken .... ja vad tänker ni med den meningen eller är det bara jag som har taskig fantasi    nä men allvarligt uttrycket är ju lite kryptiskt eller hur? Men mysigt å fint blir det i alla fönstren.

Snön lyser med sin frånvaro , beror nog på att mannen köpt en ny skoter nu som kom hem i helgen , så det blir en grön vinter bara för det   tror jag.


Nä nu dags för en date med JB ..... ny dag nya tag imorgon


Tjing Tjing!!!

Av Ulle - 13 november 2011 23:44

Jepp vilken helg alltså .... Inte speciellt social och kul om man säger så.

Feberfrossan slog till på fre-kväll för min del som kan kallas duga .... duschade skållhett vatten å ändå klapprade jag tänder .... jisses vad jag frös   på med dubbla lager kläder och mys ner i soffan framför Titanic med sonen som sällskap   inte alla dar man får njuta av hans närvaro i soffan   

Vid 01 ger vi upp för natten , min mage lever rövare så jag förväntar mig det värsta .... Men natten flyter på , febern lägger sig. Och även jag som ligger till sängs till 13.30 men f.. så ont i ryggen    JA dags för nya sängar är det nog. Kliver upp och dagen rullar förbi , med att jag mår halvdant hela dan.


Söndag ny dag tänker ju jag nu är det över.... Men ack vad jag bedrog mig nu vart det min tur men bara med en väg tack å lov.

Farsdag vart även en flopp det ... ja ja så kan det bli.


Ny vecka imorgon    återkommer då


Tjing Tjing!!!

Av Ulle - 11 november 2011 16:07

Ja så var det dags för årets vinterkräksjuka då    usch å fy , vi börjar som ifjol Tony och Crille som börjar först. Tony vart tvärt dålig igårkväll , Crille väckte mig inatt då var det hans tur.

Dom har legat som två sillar på soffan hela dagen. Bille har varit på skolan , första dan på hela veckan å vad hon har längtat. Själv har jag mest passat upp på de två i soffan.

Prommis med Novan och en udda fredagshandling vart det som bestod av Cola , blåbärssoppa och toapapper   ingen gomat här inte.


Typiskt att det skulle vara precis idag när jag bestämt hunddate med Lotta och Silva. Hon skulle även ta med lasern och prova den på Novas tass och på min axel , så det var ju dubbelsynd att det inte vart nåt då    Men får kolla en annan dag som kan stämma in.


Nu ska jag göra mat åt mig och Billen som idag blev: Vårrullar enkelt snabbt och gott. Perfekt när vi bara är två som ska äta.

Imorgon var det meningen att vi skulle bjuda mor och far på lammfile´n men det får vänta det oxå.

Farsdag på Söndag och kanske man ska åka en sväng på Tínas/Ruts och kolla om jag hittar några fritidsbyxor åt Tony , pappa vet jag inte vad det blir att köpa. Lite klurning och nåt enkelt.


Nä fritösen kallar

Ha de´


Tjillevippen!!!

Av Ulle - 6 november 2011 14:18

En härligt slapp Söndag är det i det Viklundska hemmet idag , kan vara skönt det oxå.

Fredagen började med jobb och fritids för mig Tony och bille.

Jag jobbade kortdag så jag avverkade den hemska fredags-handlingen i tid för att slippa kaoset som brukar råda.

Överraskade älsklingarna min med att bjuda på Oxfilé och hasselbackspotatis vilket var uppskattat vill jag lova.

Datorisering , tv och umgänge i allmänhet med familjen , även Crille var med här uppe   vilket inte händer varje helg om jag säger så. Men trevligt att få rå om han ibland oxå.


Lördagen : jag och bille upp först , Tony sovmorgon till 11 sen var det till att väcka sonen oxå för en tur ut till Birsta. Bille skulle på kalas på drakborgen , vi gjorde lite ärenden på birsta city , ikea , barnens hus , rusta , arken och Mc donalds sen hem för middag.

Spöka ut Bille till demon för hallowenpartyt hon skulle på. Skjussade dit henne hem slapp på soffan , prommis med Nova innan det var dags att hämta henne igen. Hon hade haft det kul och var nöjd. Men har fått en hemsk hosta.   Ganska tidig kväll vart det.


Idag Söndag var det jag som fick sovmorgon , skööönt. Efter en stund fick jag sällskap av sjuk liten dotter som kröp ner och somnade fort , hmm inte alls vanligt trots att hon är sjuk. Jo men visst 39.2 i feber visade det sig , lillstackarn.

Svärmor kom på visit , hon och jag tog en prommis med Nova , skönt väder ute + 6 men hon for lika fort som hon kom , ville inte bli smittad av trollet. Vilket hon brukar vara som en svamp gällade baciller från Bille   


Har gjort lite nytta idag , som återvinning av kartonger , lite handling till middagen då jag tänker bjuda på kalvstek , potatis och gräddsås.

Nu ska jag bara mysa av söndagen och syta lilla sjuklingen. Imorgon jobb igen.

Ha de´


Tjingeling!!!

Av Ulle - 3 november 2011 12:14

Idag är det en grå dag "bara" + 6 grader , man har blivit lite bortskämd denna fina höst och dess värme. Bara häromdagen i Tisdags tror jag det var , var det + 14 grader måste vara rekord den 2:a November det.


Idag är lilltrollet på fritids , jag ska jobba kvällen.

Hon har varit ledig må , ti , ons för det är ju höstlov denna vecka. Men hon har längtat till skolan och kompisarna faktiskt   vilket betyder att hon trivs där i alla fall.


Jag och Nova har precis varit ute på skogsprommis och gjort lite korvsök , måste ju få henne att aktivera hjärnan lite eftersom det är lite av bolleken nu när hon ff är halt stackaren. Men vi har ju i alla fall fått mer tabletter utskrivet åt henne tills vi kan träffa ortopeden till veckan hoppas jag.


Skulle behöva träffa en kotknackare jag själv för min axel är väck , det känns som om nåt är löst där inne och kör som kniven i vissa lägen    Ja ja bara bita ihop , får se hur det går att jobba om jag klarar av ett morgonbestyr är jag osäker på , men jag tänkte det märks ikväll på jobbet det. Sen får vi se hur morgondagen blir.


Nu ska jag snart äta lite lunch , plocka ihop lite , hänga tvätt , ta en påtår kaffe innan arbetsdax

Ha de´


Tjillevippen!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Skapa flashcards