billes-mamma

Alla inlägg under februari 2012

Av Ulle - 27 februari 2012 12:22

Oj vad dagarna far fort förbi .... Redan Måndag igen och ny vecka. Helgen vart superkul   

Fredagen bestod av inhandling av presenter till pappa och till systers sambo och mat och dricka till Crille och Loviza som var hundvakt på Lö-Sö

Men först fredagskvällen då det var födelsedagsmiddag hos mor och far , tidig kväll för en trött Ulle 21.30 kröp jag till kojs .... sov ända till 11.45 på Lö då Tony väckte mig för han skulle skjussa Bille till farmor där hon skulle sova.


Vid 16.30 for vi till en arbetskamrat för invänta ligan där vi alla skulle åka vidare till en annan arbetskamrat för en partajkväll och fira en av dom som fyllt 50. Jisses vilken rolig kväll bubbelbad ute   , badtunna , bastu under en stjärnklar himmel .... hur mysigt som helst. God mat    , dans och enormt mycket skratt   . Jag knoppa först för ovanlighetens skull när det är party , kl 02.30 resten höll ut till 04.15

Dagen efter var lite mer lugn om man säger så , klockan 13 packade vi ihop och styrde hemåt.


Crille och Loviza hade haft det bra , Nova hade fått busa en massa och var nöjd men extatisk glad när vi kom hem.

Tony tog en skotertur i det undebara vädret , jag en prommis med Nova.

Pizza till middag ..... en självklart val dagen efter party.

Soft kväll i soffan och Wallander på Tv:n


Nu är bille på skolan , Crille ligger än och är snorig som sjutton    Själv ska jag snart bege mig mot jobbet för ett kvällspass , fast jag hade hellre lagt mig på soffan och sovit. Precis varit ut och busat med Nova så hon kan vila när jag går.


Ha det alla glada


Tjillevippen!!!

Av Ulle - 22 februari 2012 21:42

Fattar inte att man kan vara så trött som jag är alltså .....

Sover middag å allt men ändå lika trött..... It´s a mystery.

Har haft en jobbig dag på jobbet idag , alltså själsligt måste jag ju faktiskt säga för jag har underbara arbetskamrater. Att jag är trött märks ju inte ens på jobbet tycker dom , men kära vänner jag har en jättefin fasad ända tills idag. Då rämmnade den faktiskt , trodde aldrig jag skulle visa offentligt att det inte är så jäv..a bra som allt verkar. Men nu vet dom att superkvinnan , virvelvinden har sina svagheter fast dom sällan syns. B.la en ost sominte fanns fick mig att explodera inombords ... En Ost En Ost ni hör ju va f.. vem bryr sig om det finns ost eller inte.... jo jag just då tyckte det var vedervärdigt bara för att!!! Voj Voj!!!  

Men det som verkligen gjorde att fasaden ramlade av var samtalet med Gyn om mitt provsvar som jag idag väntat på i 4 veckor.... Helt tyst i luren först....

-vad var du här och gjorde?

VAAA!!! jo det vanliga man gör vid cellförändringar

tyst i luren igen....

Men hallå!!!

-Ja jag ser inte så mycket vad det är som händer så det här måste jag kolla upp.

F.. f.. f.. dom har tappat bort provet var tanken och alla tankar börja snurra runt. Känner mig alldeles tom efter samtalet. Men fick prata en stund med en go kollega så tankarna skingrade sig lite.

Men eftermiddagen kändes sååå lång innan jag äntligen fick gå hem , krama om min man och mina underbara barn.

Det är ridskola idag för Bille men Tony var så snäll och följde med henne på den idag , själv la jag mig på soffan och somnade ögonblickligen. Vaknar efter 1 timme av att min vackra son säger: Blir det nån mat här idag? Eller hur är det med kvinnan i huset som ska göra det , har hon gått i strejk   

Underbar som han är plockar han fram efter vad jag säger och lagar middag åt oss. Gulle dig älskade Crille   


Middag i magen , en snabbis på Ica sen en skön prommis med Nova och en massa bus i snön för hennes del.

Nu börjar det bli dags att släcka ner och krypa till kojs för nu har jag gäspat läängen.


Sov gott


Tjillevippen!!!

Av Ulle - 21 februari 2012 10:14

Ännu en underbar dag ute +3 och   tyvärr jobbar jag kvällen och börjar redan klockan 13 så man får inte njuta av det vackra vädret just mycket mer.

Men 1 timmes prommis och bus med Nova just avklarad och fått njuta i alla fall. Nu frukost i en mycket hungrig mage  


Skulle hemskt gärna lägga mig på soffan och tryna , tror jag hamnat i nån sorts sömnkoma sjukdom ..... kan sova huuur mycket som helst och ändå inte bli nå piggare. Igår tog jag en lång powernap på soffan 18-20 , vaknade och tänkte gå till sängen men istället fikade jag lite med familjen framför tv:n. Sofias änglar och CSI NY sen klockan 22 gjorde jag som Tony .... gick å la mig   Och somnade ovaggad   

Men inte vart jag nå speedad idag för det inte. Äsch då


Ska väl göra nån sorts nytta här hemma innan det är dax , hinner bara säga hej till mina arbetskamrater då jag börjar sen ska jag sitta på utbildning om demenssjukdomar på em , hmm känns sådär tycker inte om att måsta sitta still och lyssna , tyvärr får jag väl säga annars hade jag haft en högre utbildning och ett bättre betalt jobb kan jag lova. För då hade jag läst men har inte den motivationen tyvärr. Så usch vad ännu mer sömnig och trött jag kommer bli då   


Nä lite påtår först


Tjingeling!!!


Av Ulle - 20 februari 2012 13:33

Så har man avklarat arbetshelgen IGEN men nästa är jag i alla fall ledig , det ska bli skönt.

Idag strålar solen från en klarblå himmel + 3.4 grader och en massa fågelkvitter , nu får man verkligen vårkänslor.

Avklarat 2 prommisar med jycken avslutade den sista här hemma på gårn med en massa bus i djupsnön med skare på toppen , lite jobbigt var det att springa i även för Nova.


Haft en liten powernap på soffan på fm , välbehövligt skulle nog behöva haft en lite längre känns det som.

Ska ta mig över på Ica ,men tror jag gör det i samband med att sonen slutar skolan. Och så kan vi hämta Bille i samma veva då.

Middags ångest .... vet ej vad jag ska hitta på. Tänk om man kunde trolla vad enkelt allt vore då.

Får klura en stund till. Kom precis på att jag inte ätit någon lunch idag   och nu känns det som det är lite sent. Därav ett fasligt liv på magen just nu  


Går in på 4 veckan nu och inget svar ännu på provet , så nu anser jag nog att det måste vara bra annars borde det väl redan kommit tycker jag.

Sen har vi ju snigelposten nu för tiden , mellan 15-16 får man posten nu. Annat förut då var det ju före 11 i alla fall.


Nä tror jag tippar ikull en stund faktiskt.


Ha de´


Tjing Tjing!!! 

Av Ulle - 17 februari 2012 10:48

Onsdagen som var så vart det siesta 2 timmar på soffan vilket gjorde att lite energi vart det i alla fall till att damma och dammsuga. Prommis med Nova. Sen hämtade pappa Crille på skola och Tony hämta Bille innan det vart dax för att åka på ridskolan med Bille. Sen mat i magen innan slappning på soffan.


Igår var oxå en soft dag , skjussade Bille sen hem och kröp upp i soffan med filt och kolla Hälsoresan som jag faktiskt aldrig sett förut , lite smårolig , det fanns ju lite man fick skratta åt speciellt när det vart Afrikansk dans   

Sen ut med Nova , en sväng på Ica och hämtade sonen samtidigt , hem vända om nästan på en gång för att hämta Bille.

Middag , prommis , tv OCH tidig kväll igen   21.57 låg jag nerbäddad Jisses vad är det som sker , håller man på att bli gammal eller   


Inte alls så pigg å alert som jag önskar vakna efter en sån tidig kväll , men allting går utom ofödda ungar som en tant på jobbet alltid sa....

Crille for på skolan , jag skjussade Bille. Sen hem packa frukosten i ryggsäcken och gick ut med Nova i det helt underbara vädret vi har idag   -1.1

Hamnade till slut ute på golfbanan och vad hade jag glömt tror ni .... Jo muggen    så klart    men som tur var hade jag tagit med mjölk i en liten glasburk som fick vara kaffekopp , gick bra det.

Kastade pinnar med Nova , körde lite korvsök och bara njöt av solen. Många skidåkare var det ute idag. 

Nu har jag en nöjd hund vid mina fötter , vilket är bra. Så nu ska jag ta och bege mig mot Kvissle för lite handling , undrar vad övriga familjen vill ha till middag? Själv ska jag spendera kvällen på jobbet IGEN denna fredag   Men har ju haft lyx att vara ledig heeela veckan så det har varit gudomligt skönt.

Dammsuga och plocka ihop ska oxå göras.... det är ju fredag   


Ha en underbar dag alla goa


Tjillevippen!!!

Av Ulle - 15 februari 2012 08:13

trodde jag skulle vakna utvilad pigg och full av energi idag eftersom jag la mig före 22 igår .... men ack vad jag bedrog mig själv. Lika trött när klockan ringde som vanligt   

Avsaknaden att sol idag är stor , blåser och snöar till mångas även mitt missnöje nu , tror väldigt många inklusive mig själv längtar efter våren nu. Sol , fågelkvitter och lite värme så skulle allt kännas mycket bättre.

Eller 1 vecka i värmen någonstans skulle heller inte vara fel för att ladda batterierna   


Men nu ska jag sluta gnälla och försöka hitta lite positivitet i tröttheten istället.

Vad ska man då hitta på idag då , kanske försöka ta tag i hemmet och dess rörighet. Lockar inte ett dugg men måste göras nån gång.


Crille har åkt iväg på skolan , pappa skulle även skjussa Bille idag så slapp jag ut i snöyran tyckte han. Har packat ihop hennes skidor nu för det ska åkas på gympan nämligen. Måste inhandla nytt skidset åt henne men får ta det nästa lön för denna räcker inte till det tyvärr   

Själv får jag klä på mig och ta en runda med vovven istället för att sen avnjuta det bästa på hela dagen .... frukosten så klart.

Näe påtår innan bille ska iväg så återkommer jag OM jag lyckats hitta energin idag.


Tjingeling!!!

Av Ulle - 14 februari 2012 13:30

känner jag mig som nu dom senaste dagarna. Orkar inget , har ingen motivation till nåt egentligen. Bara uttråkad , trött , seg kan nog egentligen inte beskriva riktigt hur det känns.

Tog mig i kragen och for till min älskade    syster och lillprinsen och drack lite kaffe idag i alla fall , skönt att surra bort en stund.


Nu sitter jag här hemma och tittar på hur mycket som skulle behöva göras ...... MEN jag orkar bara inte ta tag i det idag heller känns det som. Skulle behövt gå på långprommis ..... men inte det heller   stackars Nova.

Energi skulle jag vilja tanka , undrar om det finns att köpa? Skulle behövt nåt ton så där nu.


Idag är det Alla hjärtans dag   OCH måste man verkligen äta nåt speciellt då???? Här hemma bjuder jag på ungsgratinerad kassler med svamp , soltorkade tomater  ,annanas och ris till det. Duger bra i det Viklundska hemmet tycker jag.

Ska väl i alla fall pallra mig ned i tvättstugan och ta reda på maskinen som ska hängas och starta en ny. Sen får jag se om det infaller nåt nyttigt att göra.


Trevlig Alla hjärtans dag till er alla


Tjillevippen!!!

Av Ulle - 13 februari 2012 12:30

Arbetshelgen är gjord ..... gick galant men alldeles för lite sömn blev det   men som vanligt är det alldeles självförvållat så klart.

Igår var det världens kanonväder strålande   och nån grad + till och med , mig var det synd om som hade 7-21 pass men min  älskade familj utnyttjade vädret och satt sig på skotrarna och drog iväg till Midälvagården dom. Bille tyckte det var jättekul , inte alls att det var för lång färd ..... för hennes ålder trodde jag nog att den resan skulle vara för lång , men inte då. Själv tog jag en ptommis med Nova på rasten så jag oxå fick se solen lite.

  

Dricker varm choklad

   

Idag var jag liiite trött när klockan ringde , men bara ha sig ur sängen och väcka dpm två trollen som ska till skolan.

Pappa min skjussade Crille som vanligt , själv skjussade jag Bille upp på NSK (en ishall) för dom skulle åka skridskor där idag. Hade självklart glömt att packa ner fika ...  Men det löste jag lätt till billes förtjusning. Svischade iväg på ica och köpte: Äpple , MER och ett nygräddat vaniljhjärta. Vart ju alltså ett mycket godare fika än om jag kommit ihåg det hemma   


Hem och promenera i solskenet med Nova , ut på golfen hamnade vi till slut där man kan springa fritt och kasta pinnar som hon älskar att hämta ute i djupsnön.

En sväng till mor och far på liten kaffetår , iväg på ICA och handla mjölk och dyl.

Skulle behöva göra lite nytta här hemma .... men ärligt jag orkar inte idag. Ta det imorgon kanske.


Ha det


Tjingeling!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Skapa flashcards