billes-mamma

Alla inlägg under april 2014

Av Ulle - 26 april 2014 22:00

Vi är i paradiset och bara njuter, solen skiner från en klarblå himmel. Tony röjer i skogen och eldar ris efter Ivar den förskräcklige (stormen), jag har putsat alla fönster idag. Vi har burit fram alla utemöbler till respektive platser: bryggan, altanen, gräsmattan. Bille har pysslat på vid vattnet, pysslat inne. En enorm fantasi har det barnet i alla fall <3
Jag har gjort lite på min ena tenta, men skulle nog behövt ha gjort mer egentligen.

Middagen vart wok på murrakan vilket resulterade i en snygg utstyrsel

[Bild]

Nu sitter vi inne framför brasan och kollar på tv och ska spela lite yatzy med trollet innan sängdags. Imorgon hemgång tyvärr, skulle kunna stanna en vecka i alla fall.

Pöss å ha en fortsatt trevlig kväll på er godingar

Tjillevippen!!!

Av Ulle - 23 april 2014 23:12

Är ju alltid en dag jag minns .... min älskade prins föddes då, den vackraste mest bedårande pojke man kan vila sina ögon på. Men den fick en till stor betydelse i mitt liv 2011: Nova!!!= stjärnan föddes, en blandrasvalp av Labrador 25%, ridgeback 25% och Rottweiler 50% föddes den 11/4 -2011. Tyvärr kom hon inte att stanna hos oss. Hon vart stressad av barnen, osäker på barnen som var så rädd för denna vackra varelse, en av dom vackraste JAG sett. Fick inte den aktivitet när jag slutade jobba natt. Så vi omplacerade henne nere i Hälsingeskogen hos de underbaraste människor man ge sin älskade hund. Tyvärr uppstod problem efter problem med hennes knän, cystor som dök upp.

Så efter 2 op på ett av hennes knän rasade nästa , och att låta henne genomlida mer värk , ännu en op på det andra knät och ej veta ens om det lyckas.... valde de kloka djurälskade människorna att låta henne somna in, vilket jag stödjer helt och fullt. För hon fick ett underbart liv på landet med Susanne och Tommy , träning med Tommy och bortskämd av Susanne   med godis. Ångrar inte mitt nya val av ny husse å matte.

Men då kommer vi till den ledsna biten .... den 11:e April på hennes 3-års dag å min sons 18-års dag sitter jag och tänker på Nova eftersom det är hennes dag oxå    då ett meddelande piper i telefonen från Susanne..... :

Idag fick allas vår älsklade prinsessa Nova somna in..... från värk och väntande operationer.

Tårarna rann och rinner än idag ibland, men jag vet att hon njöt av livet hela vägen MIN prinsessa.

NOVA : You rule the world!!!


Det vackraste     

    


Sista dagens pussar lever än    

Av Ulle - 22 april 2014 11:59

Efterlängtat, skönt, avkopplande och sol å värme. Perfekt mix för ett lyckat påsklov. Började dagen med en god frukost på altanen, sen lite tentafix som står och väntar, gjorde några uppgifter men mååånga kvar. Äh jag hinner det ordnar sig som vi yngsta barn säger ;)

En tur till drakborgen med trollet har jag tänkt mig i veckan, men inte just i detta fina vårväder. Tänkte även på himlabadet men hon är för snorig för det lilltrollet.

Ska träffa en klasskamrat ikväll och byta lite anteckningar inför tentorna. Vilket kan vara bra att ha.
Igår gjorde jag det udda för att vara jag, jag läste en bok 400 sidor så där bara (Y) imponerande för en som inte läst böcker så mycket.

Nu ska jag fundera på lunch i magen kanske.
Ha de

Tjingeling!!!

Av Ulle - 19 april 2014 12:47

Bille på skattjakt med puzzel :)

Av Ulle - 9 april 2014 22:38

Idag har jag varit rökfri i 6 veckor, 6 veckor kan inte fatta att det kan gå så bra som det gör. Men det känns helt underbart.

Idag lämnade jag in samhälle A tentan så nu kan jag dra en lättnadens suck :) ett arbete som varit en sten på bröstet är borta, skönt. Och så klart ämnet avklarat. Igår hade jag en muntlig redovisning som jag också överlevde ;) brukar inte gilla såna redovisningar men är ett måste för ett godkänt i ämnet. Så det var bara köra på.
Idag hade vi föreläsning om syskonposition, och det var ett intressant ämne ska jag lova. Lite roande och väldigt sant i många anseenden.

Imorgon redan torsdag å det finns en del att stå i inför Fredagen, då fyller min allra vackraste underbaraste prins 18 år. Man undrar vart tiden tagit vägen? 18 år!!! Tycker inte det var länge sen han var den busiga charmiga lillkillen <3
Å nu tänker han gå och bli myndig. Men livet rullar på i raketfart, snart är det väl lilltrollets tid.

Imorgon ska jag följa med Crille på arbetsförmedlingen för inskrivning. Så jag smiter tidigare från skolan, men bara 1 lektion så det går bra.
Nu ikväll for jag iväg på gymmet utan prinsen å körde ett svettigt pass. Ökade vikten på hantlarna från 7,5 kg till 10 kg gillar att det går åt rätt håll.

Nä nu tv i sängen innan JB kommer med sitt paraply, natt i natt.

Tjingeling!!!

Av Ulle - 1 april 2014 16:04

Ny vecka igen å redan Tisdag. En lagomt lång skoldag idag oxå efter prov i natur. Slutade vid lunch eller egna studier efter lunch som det heter. Måste ta tag i en del skoljobb som ligger och väntar typ samhälle A tenta, den sista så är den kursen klar.
Känner mig nöjd över mig själv som läst både samhälle A och natur A på sidan av övriga ämnen. En grej kvar i naturen sen är den oxå avklarad. Lovely
Sen ligger ett specialarbete och skriker efter uppmärksamhet, där jag funderar om jag ska involvera min kära syster för ett omdöme, hiss eller diss??? Spännande att höra ;)

Avslutade förra veckan med att uppskatta mina underbara föräldrar <3 med en flaska vin och en blomma för att jag får låna deras bil till skolan, tusen tack
Helgen som gick vart vi även bortskämda av svärmor med att få en tv till sovrummet och Bille fick oxå en ny tv av henne <3 tack tack.

Nä nu kocka middag, träning ikväll? Om axeln tillåter ;)

Tjingeling!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Ovido - Quiz & Flashcards