billes-mamma

Alla inlägg under juli 2009

Av Ulle - 31 juli 2009 23:32

Ja middag vart pizza , MEN hemmagjord sådan :) ; det är ju sååå gott med det , så alla vart vi nöjda med det :)

Mycket grejs på så blir det bra.... lök , tomater ,mozarella , lövbiff ,salami , ost , champinjoner m.m  Mmm smaskens


För en stund sen har vi ätit kräftor :) även lilla bille vart förtjust.... men vad är det jag brukar säga?.... det bor en liten gormét i vår lillgumma :)

Så nästa gång blir det minst 2 paket :)


Nu är det soffmys med varsitt glas vin som gäller :) Mmm ljuva semester vill att den aldrig tar slut ;)

Imorgon blir det en del skjussande av Crille :) hämta honom i stan och skjussa honom till nästa kompis i Matfors för övernattning där :)

Ja man vet ju hur det var när man var tonåring :D livet leker då.... I alla fall gjorde mitt det ;)


Nä nu ska jag kramas  med kärleken en sväng :)


Ha en fortsatt trevlig kväll/natt alla :)


Av Ulle - 31 juli 2009 23:29

Av Ulle - 31 juli 2009 16:55

Jaha då var det eftermiddag då..... och middagsplanerna gick i stöpet ;)

Min son valde mat idag... och hux flux skjussade jag honom till en kompis i stan. Så hans favvomat måste jag väl göra när han är hemma antar jag :)

Så nu sitter man här utan idéer :(


Kankse blir nåt onyttigt idag då som pizza kanske :) Ska ju äta kräftor senare och det är ju inte speciellt fett :) Så man kanske vågar synda nu då.


Gubben har klippt gräset som jag tänkte göra :) ja då slapp man det då ;)

Jag är väl allmänt onyttig idag då , förutom att jag får motion när jag får springa runt byn med bille på sin nya cykel :) Snart är det dax att träna start och stopp där ;)


Nä middag!!!! Måste höra med dom övriga vad dom säger :)


Tjingeling!!!!

Av Ulle - 31 juli 2009 13:38

Ja idag vaknade man hemma i min egen säng :) sovmorgon som vanligt nu för tiden ;)

Men världens konstigaste drömmar om att vi skulle gifta oss..... 2 ggr samma vecka. Ena bröllopet var som det vi hade med allt som hör till , men nästa fanns ingenting... :( inte ens en klänning,,, :) Ja mina drömmar är såååå knäpp säger min man :D och han har nog rätt.


Har varit iväg och inhandlat en present till en bekant som tänker fylla 40 :D

ska dit på öppet hus imorgon. Ett presentkort vart det :)


Idag har Tony övertagit penseln som jag hållt i hela försommaren :) skönt är lite trött på att måla vårt hus nu. Han får sköta finliret som alla foder :)

Jag nöjer mig med att tvätta och plocka på lite här hemma ;)


Ikväll ska Tony och jag äta lite kräftor Mmm det älskar jag :)

Men han måste ha middag först för kräftor blir man inte mätt på , säger han.

Bille har blivit riktigt duktig på att cykla på sin stora nya cykel utan stödhjul , men man får inte säga att man släpper taget :)

Nu ska jag ta och byta en maskin innan vi ska få nåt i våra magar :)


Tjingeling!!!

Av Ulle - 28 juli 2009 20:38

Ja ännu en dag till ända:) mycket sol tack och lov. Bille har precis ätit nystekt aborre, det är hennes favorit;) Crille har följt med farmor för fiskning imorgon Tony har jobbat på hela dan idag. Han har ingen ro i kroppen:( men det blir ju saker gjorda om inte annat;) imorgon ska det bli väder... Alltså bryggväder:) sola och steka fläsket;) Nu snart väntar kvällsdoppet. Det är skönt efteråt i alla fall. Ha det bäst alla

Av Ulle - 28 juli 2009 09:10

Ja då vaknade man till detta regnande igen:( Man blir ju sur som satan. Men ikväll ska det bli sol igen:) nu ska bille och jag fika lite frukost och kolla på lilla jönssonligan ;)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7 8 9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Skapa flashcards