billes-mamma

Alla inlägg under januari 2012

Av Ulle - 31 januari 2012 22:36

tycker jag.

Nu har jag redan haft 2 dagar ledigt och dom har bara svishat förbi tycker jag.

Men jag har gjort som jag tänkte: slö    , slapp hela tiden och det har varit såååå skönt. Lite nytta har jag ju gjort men inga energirace har jag bjudit på.

Promenader med lilla Nova är vad den största enegin har lagts på. Idag vart det en mysig prommis ute på golfbanan där kan hon ju vara lös och springa som hon vill , det är ju livet det.

Kastat och hämtat pinnar för glatta livet , jag gömde mig bakom ett träd en sväng och oj så olycklig hon såg ut lillgumman när hon inte visste vart jag var. Men hon fann mig.  


Nu har familjen krypit till kojs , så jag sitter ensam som vanligt dessa sena kvällar. Det är ju konstigt att jag bara ÄLSKAR sena kvällar alldeles för mig själv. Lite knäpp är man kanske.    Eftersom jag hatar att vara ensam , men i och för sig så är jag ju inte ensam nu..... för dom är ju här , fast inte riktigt här. Men i samma hus ändå. Och när jag kryper ner ligger det nån där .... Jo mannen i mitt liv    som jag älskar såååå högt och mina underbara , vackra    barn   som jag alltid kan stå och stirra på hur länge som helst när dom ligger där i sina sängar och sover.


Tankarna i mitt huvud har ett litet inferno nu ... på provsvaret som komma skall , har ju bara gått en vecka så man får snällt vänta en vecka till   det är den här biten som tär på en som människa: att veta eller inte veta ska det verkligen behöva ta upp till 3 veckor för ett litet prov   . Ja det är nog bara gilla läget.


Nä dumburken en stund till innan JB kommer med sömnpulvret.


Tjingeling!!!

Av Ulle - 29 januari 2012 22:40

Så har arbetshelgen ramlat förbi ..... Fredag kväll jobbade jag till nio hem , duscha , tände lite ljus och tog lite vin , surfade runt på datorn och lyssnade på sonen och hans flickvän som spelade Wii.

Klockan rusar iväg precis som valigt så klockan 02 kom jag nog på att sova vore en bra idé kanske   

Smått trött när klockan ringde klockan 07 men bara bita i det sura äpplet och kliva upp , och bara man har sig ur sängen går ju faktiskt tröttheten över. Jobbade den dagen till 16 , hem och kockade ihop lite thaimat a´la Ulle

Gott precis som vanligt alla backade minst en gång bara för att det var sååå gott.

Däckade på soffan i 2 timmar sen var man piggelin igen. Vaken till 01 innan sängen hojtade HALLÅÅÅÅ.

Betydligt piggare imorse när klockan ringde kl 06 , sprätte upp som en lärka vid kvart över och sen iväg vid 06.35

Dagen rullat på ..... en jobbig dag med oroliga , högljudda , förvirrade , elaka pensionärer   

Just nu är det fraser som ekar inne i huvudet: Ge mig magkatarr!!! , Ge mig magkatarr!!! , Kom hit och vila , kom hit och vila!!! när vederbörade själv ligger i sängen   det låter ju smått lustigt men efter X antal timmar och vad man än gör .... får man bara skäll , biten , sparkad så känner man sig ganska maktlös och otillräcklig   Och till råga på det en stackars söt dam som flyttar in i detta kaos.

Ska bli såååå skönt att vara ledig i två dagar och få vila    På Onsdag är det på´t igen bara.


Nu ska jag snart tänka på om jag ska krypa i säng .... i tid för en gångs skull.


Tjillevippen!!!

Av Ulle - 27 januari 2012 12:45

Så var det Fredag och helgen stundar.... en sån helg som inte jag är så förtjust eftersom det är arbetshelg då rå , men måste ju erkänna att det går bättre att jobba dom nu när det inte är några nätter.

Tycker jag hinner se min familj mer nu om inte annat är JAG så mycket trevligare   


Älskade mannen ska dra iväg till en kompis ikväll , för imorgonbitti ska dom iväg på nån sorts skoterträff på Sättnabanan , och eftersom det är en bra bit dit härifrån så sover han hos kompisen som inte bor allt för långt därifrån OCH så får han ju köra skoter   så klart

Bille ska vara hos farmor och mysa , duscha x antal timmar kan jag tänka mig , pyssla , rita och så klart jiddra   som dom är så bra på tillsammans.


Crille får sällskap av flickvännen och den stora äran att se till att vovven får gå ut ibland , ganska bra för då måste dom ut i friska luften   


Idag har jag varit och STORhandlat och jisses vad dyrt det blev men jag hoppas det räcker ett bra tag framöver nu , bara mjölk och dyl som hela tiden går åt måste inhandlas.

Fått en prommis gjord i snöfallet blir en till innan jobbet kallar...

Jobbar mellan 16-21 idag så när jag kommer hem ikväll vet jag inte vad jag ska göra , blir väl dumburken och datorn som får roa som vanligt. Lite sovmorgon imorgon börjar klockan 08 och det är faktiskt skönt det.


Nä snart dax att hämta sonen på skolan och sen packa ihop Billes väska med kläder och hostmedicin så klart.


Trevlig Fredag på er


Tjingeling!!!

Av Ulle - 26 januari 2012 10:46

Idag var jag tvungen att gå till skogen där Nova och jag brukar gå , har inte varit dit sen dagmar drog förbi.

Men insåg ganska snart att vårt mysiga prommisståk inte är gåbart , fick gå på lägdan upp mot skogen och såg då alla träd som låg huller om buller just där stigen går så det var bara till att vända om igen.


Några bilder på hur det såg ut :

Stigen där man egentligen kommer ifrån:



Stigen där man fortsätter :


      


Ja ni förstår ju varför vi vände.....


Tjillevippen!!!   

Av Ulle - 25 januari 2012 13:29

Ja så startade man denna morgon med att sitta upp i helvetesstolen på gyn idag då , det blir värre och värre varje gång tycker jag. Antagligast för att jag vet vad som komma skall och spänner mig omedvetet. Nästa gång får dom väl söva för för ett vanligt cellprov   klippte 3 små bitar för analys å satan i gatan vad ont det gjorde denna gång då , sen tror jag tången var slö för en sväng fick hon göra om. Ja men nu var det gjort .... 2-3 veckors vånda på provsvaret nu då.

Ärligt talat så fick den söta , rara , underbara sköterska Charlotta hette hon nog mig att fundera på om jag verkligen inte ska sluta röka ..... det är VÄLDIGT obra att röka när man har cellförändringar    Och eftersom det just nu bara känns värre och värre varje gång så kanske jag kan förhindra att måsta utstå detta stup i ett. Motivation Ulrica Motivation!!!! Försöker men det känns tungt ändå på nåt vis   fast jag egentligen har världens starkaste orsak   vilket pucko man är.


I alla fulla fall for jag hem , trotsade mina bihålor och värken i nedre regionen och packade lite fika i en ryggsäck och for iväg för skogsprommis med några goa vänner och deras hundar. 1.5 timme spring och hundbus gjorde Nova gott   Nu sover hon som en sten lill gurkan. Själv tror jag att jag ska tippa omkull på soffan en stund , hinner väl bara landa så ringer sonen och ska hem.


Ridning för Bille ikväll , men idag får Tony följa med henne för jag ska på utv. samtal med Crille på skolan.


Nä rast vila var det....


Tjing Tjing!!!

Av Ulle - 24 januari 2012 11:24

Ligger hemma och tycker faktiskt lite synd om mig själv   ingenting jag brukar göra annars när jag är sjuk. Men det trycker som själva sat.. i bihålorna.Oskönt ska jag lova. Mamma kom med ansiktsbastun och eucalyptus droppar igår som jag ska använda , körde 2 gånger igår men tyckte inte den var lika effektiv som förra gången jag hade åt bihålorna. Men det är väl bara tjura på....

Igår var det sofflägen heeela dagen , stackars Nova fick snällt vara slapp och likgiltig med mig    en liten kort promenad var allt jag orkade göra med henne på hela dan. Tur att det finns en husse oxå   

Idag känns som det blir en liknande dag fast jag har tagit mig en runda med henne en gång ska nog försöka ta mig ut ännu en till gång hoppas jag.

Fast det kändes som om bihålorna frös till is när jag var ute , så klart det ska vara kallaste dagen denna vinter just när man mår tjyvens - 14 grader Brrr

Skulle behöva äta lunch men är faktiskt inte speciellt sugen på det idag, sover bort en stund istället kanske.


Imorgon är det dags att hoppa upp i helvetesstolen igen för mikroskopisk undersökning , ingenting att se fram emot alltså. Men det ska ju göras så det är bara gilla läget.


Äsch en massa gnäll från mig idag , drar täcket över huvudet och återkommer en dag när jag är på bättre humör   


Tjillevippen!!!

Av Ulle - 22 januari 2012 15:01

Söndag idag och snön vräker ner till min mans förtjusning , kanske han får nytta av skotern även här hemma om han har tur.

Snoriga familjen kallar jag oss nu , Tony är tokförkyld , Crille inte lika illa , jag känner att det kommer krypande och Bille har haft det lite till å från.

Hon har en kompis här idag , vilket är mycket kul för hennes skull. Dom leker både inne och ute.


Själv har jag i helgen tränat Nova med att springa brevid sparken istället för framför vilket gått väldigt bra nu på slutet av gångerna. Stolt matte vart man då.

Har spenderat helgen på hemmaplan alla dagar.

Skulle bjuda min kära familj på kycklingrullader a´la Leif Mannerström i fredags. Men vilken flopp det blev   hade lika gärna kunnat dricka ur saltkaret.... å jag som följde receptet till punkt å pricka.   Men idag var min kära syster hit på besök och läste receptet jag följde och skrattade gott på hur mycket fond jag hällt i    Åt skogen för mycket ska jag informera er om , var en liten stjärna vid den mängden som jag inte läste Oooops ja ja får väl prova en annan gång så kanske det blir bättre.

Så Lördagens middag vart ett säkert kort : potatisgratäng och helstekt fläskfilé med svampsås. Gott!


Nu är det slapparsöndag som hägrar.


ha det bäst


Tjingeling!!!

Av Ulle - 20 januari 2012 10:30

Så var det äntligen fredag igen OCH såklart är jag ledig i helgen annars tycker jag det är mindre kul med jobbarfredag   Barnen är på skolan och hunden rastad , själv funderar jag på vad jag ska göra för nytta idag...

Tycker jag gjort tillräckligt denna vecka på hemmaplan   


För i tisdags fick jag en riktig energikick  efter morgonprommisen med Nova. Bille var hemma för hon hade feber och ont i örat. Så hon låg på soffan och kolla på film. Själv bytte jag gardiner i alla fönster , dammade , nya dukar , tvättade , rengjorde ugnen , tvättade lampor hann även med 2 prommisar med Nova och lunch , icahandling och hämtade sonen på skolan. När vi ätit middag gick jag in på Billes rum och möblerade om och rensade   så när Bille ropade vid 20-tiden orkade jag inte ta mig ur soffan utan Tony fick springa som en vettvilling   

Sen har det varit två arbetsdagar där det bara varit rast vila efter hemkomsten.


Väntar just nu på en arbetskamrat till Tony som ska komma hem med mitt bankkort som han fått med sig idag , hade tänkt ta mig på Ica i alla fall för lite handling inför helgen. Har inte bestämt vad för god mat vi ska äta , får se vad jag hittar på när jag är där. Sen kanske det blir nån nytta gjord oxå , vem vet...

I helgen får Crille sällskap av flickvännen Loviza , det är bra så han har lite sällskap han oxå , dom är lika mycket här uppe med oss som på rummet , vilket jag tycker är mycket trevligt och mysigt.


Nä nu får dom ta och komma så jag kommer iväg , en långprommis med Nova väntar ju oxå innan Bille ska hämtas från skolan.


Trevlig Fredag på er alla   


Tjing Tjing!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Skapa flashcards