billes-mamma

Alla inlägg under mars 2014

Av Ulle - 24 mars 2014 20:19

Så var Måndagen här efter en underbar ledig helg med familjen, på Lördagen stod en cykeltur i härligt vårväder på agendan  och på Söndagen stod en tur till badhuset    Bille hade med sig en klasskompis denna gång, vilket resulterade i att jag kunde njuta i relaxen en längre stund. Sen lekte dom hela dan ända tills kvällen här hemma.


Men nu är det ny vecka, nya tag. Trött som vanligt när det är Måndag, men jag ser det så här: vips så är det fredag igen. Har haft snurrlektion i naturkunskap idag    ämnet är ok men inte läraren om man säger så.

Sen var det dags för utv.samtal med Bille idag, vilket var jättekul att ha. Hon har blivit så duktig i ämnena.

På ett rättstavningstest hade hon 17/20   kanoners. Så en stolt mamma och en stolt elev gick därifrån med ett stort leende båda två. Blir kanske en tur till Himlabadet för att fira till helgen.


Men nu är det rast vila på soffan

Ha de


Tjillevippen!!! 

Av Ulle - 18 mars 2014 22:33

Igår firade jag 3 veckor som rökfri :D å det känns fantastiskt.
Å i Tisdags efter 2.5 veckors uppehåll från träningen tog jag mig dit för ett efterlängtat HIIT-pass med bästa instruktören Sara. Å jisses vad jobbigt det var men kul. Hade en härlig träningsvärk igår   lovely

Så nu måste man skärpa till sig å få tillbaka den lilla ork man hade förut.

Men ska ju ärligt erkänna att jag känner en stor förbättring på flåset efter ciggfimpningen :) vilket är positivt.

Men bättre ska det bli...    

Skolan går som en dans, fick tillbaka ett naturprov i Måndags : godkänd och hör och häpna, gjorde 2 matteprov i Måndags som jag tror gick ganska bra faktiskt, klapp på axeln fru Viklund. Tycker det känns underbart att det är Fredag imorgon, denna vecka har flygit fram. Blir kanske badning med trollet i helgen.  Nåt som är mindre roligt nu är bilkostnader    jag anser att de ska bara gå och gå inte kosta pengar i form av reparering   


Nu softning framför dumburken innan JB gör besök.
Ha det

Tjing Tjing!!!

Av Ulle - 15 mars 2014 23:31

Måste få skryta lite om mig själv   är hårt nöjd, stolt, överraskad, imponerad,  helt enket I'm best känns det som just nu med det här med att sluta röka. Ingen grinig kärring, inte suring,  inget negativt som följer mig. Bara en jävla frihetskänsla.... att det är faktiskt jag som bestämmer över vad jag gör, känner och agerar    vilket känns skönt som snus. Trodde aldrig det skulle gå så lätt att fimpa   ciggen och fortfarande njuta av ett gott vin.... men det är som han säger, han som skrev boken jag läst. Allt handlar om rädsla att sluta röka. Å f.. vad rätt han har i allt han skrivit. Haha det är ju lite komiskt... jag läser en bok och efter 20 år med ciggen som bästa vän, så slutar jag bara så där    då säger jag.... kan jag, kan alla   


Puss å godnatt     

Av Ulle - 12 mars 2014 19:13

14 dagar utan cigaretter    Wihhooo!!! vad jag är bra   hårt nöjd över mig själv. Trodde det skulle bli jobbigt på skolan när de andra gick ut, men det går långt över förväntan.


Idag hade vi 2 prov ett slutprov i engelska grammatik..... FAIIIL!!!!  mitt första IG i livet, men inte förvånad alls egentligen. Engelsk grammatik är otroligt krånglig med alla undantagsregler som finns. Sen måste jag erkänna att sist jag läste det var över 20 är sedan å inte kommer jag ihåg så mycket av det.

Det andra provet var religion vilket gick hyfsat tror jag. Igår hade vi prov i natur och förhoppningsvis gick det lika bra som det brukar i det i alla fall.


Skulle behöva ta mig iväg på gymmet, det var ett tag sen nu. Först en veckas sjukdom, sen i stugan en vecka. Å det ska bli spännande och se om flåset blivit bättre nu utan cigg menar jag. Kanske jag orkar jogga på uppvärmningen till å med.

Igår hade jag gärna varit på HIIT-passet    men då fick skolan gå före faktiskt med pluggkväll.

Idag vet jag inte hur det blir, mannen å sonen är på återvinningen med en släpvagn med skrot. Kanske jag tar mig iväg lite senare. Nackdelen att träna sent för mig är att jag blir så jäkla speedad på kvällen när det är dags att sova.


Ute är det vår väder på dagarna å jag njuter för fullt av solen    som lyser, 12 grader var det idag men såg att det ska bli minus nästa vecka och ett snöfall  är på G tydligen   vill jag verkligen inte veta av nu.

Nä mera vår, mer energi, mer ork och gladare blir man   


Ha det bäst


Tjillevippen!!!


Av Ulle - 10 mars 2014 12:33

Japp så var sportlovet då över och skolan har åter startat. Börja med en hård vecka :( 3 prov väntar, jisses svetten lackar på bara tanken. En seg dag idag men det är väl som vanligt när det är Måndag ;)
Känner mig hårt stolt idag när mina vänner springer ut och röker nu och då och jag är inte ens sugen.
Nä nu börjar lektionen... Matte :P

Tjingeling!!!

Av Ulle - 7 mars 2014 16:32

Syskorna anländer

Fick se solen en stund

Lite yatzyspel på kvällen :)

Av Ulle - 7 mars 2014 15:54

Vart har denna vecka tagit vägen. Tiden går alldeles för fort, har 3 prov kommande vecka bl.a Religion, engelska grammatik :( jisses det blir tufft och ett naturprov på Måndag och den boken packade jag ur precis när vi skulle åka, väldigt osmart av mig. Engelskan blir tuffast helt klart.

Idag vart vi bara 3 kvar här uppe i paradiset, sonen liftade med storasyster hem idag. Så det känns lite tyst å tomt här nu.
Vädret visar sin sämsta sida med duggregn och helgrå himmel. Så inne sprakar brasan för fullt, och ensam hemma 3 visas på video :) Så det går ingen nöd på oss.
Men otroligt hur snöläget förändrats på några dagar här uppe. När vi kom var det minusgrader, snötäckt sjö, skoterföret var bra. Nu är isen mest blöt, plusgrader och det har sjunkit ihop enormt mycket.

Nu inväntas middag av kocken.
Ha de'

Tjillevippen!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Ovido - Quiz & Flashcards