billes-mamma

Alla inlägg under juni 2011

Av Ulle - 30 juni 2011 23:56

Veckorna bara rusar fram ..... redan den 30:e Juni vilket innebär att jag sitter på jobbet och räknar ner timmarna mot semester!!! som börja om exakt 7 timmar och 15 minuter    hur underbart som helst.


hemmavid är allt full fart , lillvovven växer som ogräs men lika söt som förut MEN en aning bitigare vill jag lova. Jobbar hårt med att få henne att sluta med det tufft jobb är det. Snart rumsren är hon i alla fall någon olycka då ibland får jag nog räkna med innan jag kan läsa av hennes signaler helt.

Har nu jobbat 2 nätter så hon har varit jätteduktig med att sova samtidigt som jag sover , i onsdags vart det bara sovet till 12 men igår to sov vi till kl 14 men då var vi ut en sväng vid 10 oxå.


Pappan gjorde lilltrollet lycklig idag med att komma hem med en pool (modell större) fast inte gigantisk 3 meter , duger bra det.

Men nu under värmeböljan som varit har det blivit kvällsdopp på dyket för henne. Lillfisken våran , älskar vatten kan bada hur länge som helst.

Nu ska poolen fyllas  vilket bruka ta X-antal timmar sen får   börja skina så det värms upp till badtemperatur oxå.

Crillen är hos pappa sin denna vecka. Hämtar honom på Söndag.


Nu vill jag att det ska bli en varm och skön sommar.


Tjillevippen!!!

Av Ulle - 15 juni 2011 10:52

Oj vad veckorna flugit förbi nu på slutet ..... Längesen det vart bloggat nu.

Men ska väl försöka sumera vad som hänt vilket är en del saker , roliga sådana oxå.

Börjar väl med att berätta att älskade sonen klarat AM-kortet    grattis lillgubben du är bäst. En stolt mamma som garanterat var mer nervös än honom , mådde så illa den timmen innan han ringde och berättade att han klarat det    En son med smilet som gick runt huvudet kom hem den dan , närmare bestämt den 7 Juni grejade han det.

Dagen efter den 8:e Juni tog älsklingen med honom ner till Söderhamn och köpte en moped , då var lyckan total vill jag lova. Så efter den dagen ser man inte honom så mycket .... kör och kör och kör men det är ju det tonåren handlar så mycket om tycker jag. Den tiden var den roligaste tiden nånsin om jag tänker tillbaka , alla kvällar ute med kompisar , gemenskapen man har på sommarkvällarna m.m


En till grej som hänt är att äldsta tjejen i familjen tagit studenten Grattis Angelica!

Och så har det ju äntligen blivit sommarlov för skolbarnen OCH för alla mammor som ska se till att trötta barn kommer ur sina sängar , vilket inte alltid är en dans på rosor som i mitt fall. Men nu kan jag släppa det problemet i 10 veckor SKÖÖÖNT !!!!


I Lördags den 11:e var vi och hämtade vår lilla familjemedlem NOVA .... en blandrastik på 8 veckor , Ja raserna är: Rottweiler , labrador , ridgeback Så söt så. En jätteduktig tjej första natten , inte ett gnäll eller pip sov hela natten och inte en olycka heller. Nu har hon gjort sig hemmastadd så busas det enormt mycket och en del känningar får man av dom sylvassa valptänderna.


Tyvärr är det kallt och regnigt ute , värmen vi hade i helgen är som bortblåst tyvärr. Men jag hoppas den kommer åter så fort som möjligt.


Nu ska jag kocka lite lunch till mig och Bille som är ledig idag , Crille sover ännu men det är ju skönt för honom när det ändå regnar ute så mopeden får vila nu på fm.

Ikväll är det familjeträff på dagis med knytkalas , brukar vara mysigt det. Så jag hoppas det slutar regna och till och med spricker upp så   får skina på oss.


Ha det bäst alla


Tjingeling!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Ovido - Quiz & Flashcards