billes-mamma

Alla inlägg den 4 mars 2009

Av Ulle - 4 mars 2009 19:46

Ja middag vart omelett med massa mojs till mig och gubben. Och Bille och Minna åt fiskbullar och potatis.

Crille hade sån tur att han vart bjuden på mat av sin kompis pappa när dom for hem från bion. Ni kan ju gissa vart: Jo MacDonalds såklart ;)

Nu har jag precis varit ut på promenad med grannen , det var riktigt skönt :)


Bille sover redan lillgumman , hon är helt färdig efter dessa tidiga mornar med Tony ;)

Men imorgon har hon sovmorgon med mig och Crille. Jag hoppas vi får sova längre än 08.00 i alla fall :)

Han ska ju iväg och bowla med morfar imorgon men inte förrän klockan 13 tror jag dom bestämt. Undrar om jag har en morgontrött son eller??? ;)

Jag tyckte han valde en väligt sen tid eftersom dom skulle äta lunch

efteråt men men.


Nu är det tv:n som gäller ikväll och mysa med min älskade man  :)


Tjingeling!!!

Av Ulle - 4 mars 2009 15:19

Vilken härlig förmiddag jag haft :J eller lite stressad kan jag väl påstå.

Hade ställt väckarn på 11.30 men somnade om till 11.45 f.. den kvarten gjorde mycket ;) det var obra om jag säger så. Skyndade in i duschen , Crille kommer in och berättar att han ska på bio idag. -Ja men du har ju presentkortet som jag köpte i julklapp. -Ja men tänk om det inte funkar säger han då rå. Så han ringer till sin kusin som också fick och hon hade använt sitt och det var inga problem. -Ja men tänk om det inte funkar....

Jaha!!!

Ja gör mig iordning och skyndar iväg över på bankomaten för att ta ut en hundring. Kör tillbaka och ger honom pengen ;) Så nu bär det iväg mot stan.

Klipper håret blir ju jättenöjd som vanligt men Linda skrattar för jag har färgat håret sen jag var där sist. Och inte orkar jag hålla på att färga hårbotten först inte , nä fort ska det gå ;)

Så nu när hon klippte så ser det ut som jag har fläcktyfus i nacken :D snyggt va?! Nähä

Så det blir till att färga håret imorgon tror jag det blir. Jag har svart färg hemma.

Nästa gång skulle vi göra nånting med lite färg. Lite blått blir det nog :)


Satt mig i bilen styr kosan hemåt så börjar lampjäve... tjuta och blinka

-ja visst glykolen måste fyllas på. In på en mack köper glycol och fortsätter hemåt , ringer då till min älskling och frågar om jag måste vänta till bilen är kall innan jag fyller på?  - Ja har du köpt sorten för Audi nu då? -Vaddå är det en speciell :( och den hade ju inte jag köpt så klart.

In på nästa mack och köper rätt sort. Puh nu så!

Sen på dagis och hämta Bille Sen HEM. Bille sprang direkt till grannflickan för lekning.

Så nu har jag landat :D

Nu kommer nästa dilemma : Vad ska vi äta till middag?

-Nä jag tror jag går och lägger mig :)


Tjingeling!!!


Av Ulle - 4 mars 2009 07:28

surfar runt. Hamnade på bloggen som vanligt :)

Nu har jag kommit in i andra andningen så nu känns det hopplöst att somna

men jag vet att jag måste.

Just nu känns det som jag skulle ha kokat en pannna kaffe och börjat städa eller dyl. :)   men lugn det går snart över ;)


Men tror ni inte att när jag skulle gå hem så möter jag en av mina möblerare med allt som hör sängen till i famnen.

Följer honom tillbaka till sängen och där har han lyckats få loss hela bakgaveln på sängen :O tänk vad dom kan lyckas med ibland ;) Oj! Oj! Oj!

Vilken tur jag fick nån som kom och tog hand om mannen och sängen så jag fick gå hem :D


Just nu så ligger jag och lyssnar på "lilla" sonen snusar och sover så gott , jag hör hans små snarkningar ;)

Nu ska jag nog ta och klappa igen den här manicken och tvångs sova :)

Av Ulle - 4 mars 2009 06:28

är det väldigt nära kudden för min del :)

Natten varit lugn , har inte haft några inredare uppe som möblerat

inatt :D

Det var ju skönt. Det måste ju få kännas skönt även för dom , att få sova en hel natt istället för att släpa runt på möbler ;)

Nu är det speedsovning idag nu då , måste ju hinna duscha av mig innan man ska in på staden och frisera sig ;) Ja håret alltså :D

Det lät som nåt annat tyckte jag när jag läste....


Ha en trevlig Onsdag på er alla

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Ovido - Quiz & Flashcards