billes-mamma

Alla inlägg den 10 mars 2009

Av Ulle - 10 mars 2009 20:43

Nu har jag bänkat mig i soffan framför bygglov.

Eftermiddagen har rullat på som vanligt :) Till middag vart jag jättesugen på sill så det vart det för mig i alla fall. Dom andra åt korv med bröd men det var självvalt.

Ingen promenad gjorde jag idag det var alldeles för uselt väder ute för min smak ;) Jag är ju gjord av socker jag :D


Bille har badat nu ikväll , hon ska ju till frissan imorgon.

Nu har hon somnat sött i sin säng i sitt nystädade rum. Det är riktigt roligt att gå in där nu , och man kan gå utan att kryssa mellan grejerna :)

Tror att hon tycker att det vart bra för hon har till och med varit där inne ikväll och donat i dockskåpet ;) lillgumman.

Nu har Tony fått för sig att man ska stänga av värmen nere i källaren , för det är +-grader ibland.

Så ni kan ju tänka er hur kul det är att vara i tvättstugan när det f.. är minusgrader där ;) Han är en snåljåp min man :D Men han är bäst!


Ha en trevlig kväll allihopa.

Av Ulle - 10 mars 2009 11:33

F.. vad ont i ryggen jag har idag. Vet inte vad det är , har inte gjort nåt

konstigt heller :I hmm märkligt.

Vi har i alla fall varit ute i snöyran ett tag. Sopat av bilen och skottat lite men det tog lång tid mot för annars , fick vila flera gånger för ryggen sa stopp.

Bille har suttit uppe på soptunnan och basat över hur jag skottat :)

mera där! mera där! Ska nog bli chef när hon blir stor ;)


Nu har vi precis ätit lunch , jag var vrålhungrig. Idag vart det rester för bille sen igår spagetti och köttfärssås och själv wokade jag vitkål och svamp sen i med en liten klick köttfärssås mums var riktigt gott.

Nu ska jag koka lite kaffe innan jag anfaller Billes rum :D


I alla fulla fall provade jag att måla hyllan till Isabelles rum ,men gud vilken dålig pensel jag hade ;)  Jag tar och köper sprayfärg istället det är nog smidigare och snyggare resultat tror jag :)


Ha det så gott.

Av Ulle - 10 mars 2009 08:45

Åh sommar sommar

Av Ulle - 10 mars 2009 07:37

Nu är vi uppe och vakna. Bille vaknade kl 7 idag  :(

Men  men ska ju ändå upp och kolla att crille behaga komma ur sängen , idag hade han en väldigt trött dag Zzzzz lillgubben :)


Det vart inte nån film igår.... slog bara på den så insåg jag att jag inte

skulle orka se klart på hela så jag tar den en annan kväll :)

Och skitväder är det ute idag.. snö snö snö igen :( jag vill inte HA mer.


Och bille hon tittar ut och säger :

-åh mamma kan vi gå ut nu???

-om typ 2 timmar kanske :)

-jag tycker om snö jag...

-men det gör inte mamma :) 


Tvättade min nyaste vita täckjacka igår och torktumlade den men f..

jag tror jag körde för varmt i tumlaren så den krympte lite känner jag F..!

Idag blir det till att köra X-antal maskiner tvätt för tvätthögen har vuxit :)


Sen ska jag försöka få lite ordning på Billes rum idag, hittade en hylla i källaren när vi städade där nere. Den vart över så den skulle passa på billes rum :) Men jag skulle vilja ha den vitmålad innan jag ställer in den :) Kanske målning står på schemat idag då ;) Hi hi får se om jag ger mig på den....

skulle vilja ha sprayfärg att måla med ;) det skulle gå fortare då ;) jag har lite bråttom när det gäller sånt , det får gärna gå undan så det blir klart

nån gång :D


Nu ska jag ta lite mer kaffe och läsa  tidningen

Kanske ta en lite macka ;)


Tjillevippen!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Ovido - Quiz & Flashcards