billes-mamma

Alla inlägg under maj 2011

Av Ulle - 31 maj 2011 17:30

Ja ny vecka och så klart närmare att vi får hämta hem lillgumman Nova. .Alla väntar med förväntan och längtan.


Igår hände inte mycket för mig ..... vaknade vid 13-tiden , handlade , var nog allmänt loj känns det som.

Var och hämtade lastpallar hos en av Crilles klasskompisar , måste palla upp båten för motorn ....

Tony satt fast motorn (aset) på båten , tur man har underbara grannar som gav honom ett handtag så jag slapp  Nu sitter den där , bara lite service som saknas innan den ska sjösättas uppe i stugan.


Idag har jag inte gjort allt för mycket heller , handlat SÅ klart , nä rå men jag hade ju glömt att köpa kaffe igår så då var jag så illa tvungen att bege mig dit.

Annars blir det inte kul imorgonbitti   


Haft kaffefrämmande *2 först Helene sen kom grannfrun över en sväng.

Pluggat teori med sonen har oxå gjorts , bra det   plugga plugga plugga

Snälla mormor kommer ner med teorifrågor hon skriver ut på nätet , hon är snäll hon   tack tack


Tony jobbar över idag men kommer kanske snart.

Nu är middagen avklarad och mätt i magen vart man som vanligt.


Ha det bäst


Tjillevippen!!!  

Av Ulle - 28 maj 2011 18:01

Nova heter jag och är just nu 6 veckor

    Hon var det lilla äventyret jag berättade om   

Vacker va....

Av Ulle - 27 maj 2011 14:29

Ja så var det regn och rusk idag då   men det har gått bra ändå.

Först träff i blivande förskoleklassen på skolan i 2 timmar , jag passade på att åka på ica och handla lite.

Sen hem för lite lunch i magen och packa väskan med badkläder för lite fredagsmys på badhuset. Fick även sällskap av L och M trevligt   


Nu ska sonen hämtas från skolan , farmor ska komma och hämta Isabelle sen vänta in Tony som ska packa och åka till stugan för Tallfällning imorgon.

Jag själv har arbetshelg så sonen blir hemma i helgen han oxå.


Så ha en trevlig helg på er alla


Tjillevippen!!!

Av Ulle - 25 maj 2011 23:52

ja sömn vart det inte mycket av alls idag , en massa drömmar och dvala om detta prov som sonen senare skrev.

Gick inte så det vart godkänt men jag var stolt över att han klarat det så bra ändå min lilla gurka. Men han var elak som ett Bi när han kom hem. Vilket jag förstår besvikelsen över. Mammas hjärta  


Har i alla fall haft en riktig myskväll med grillat till middag och sen softning ute på altanen tills det vart alldeles för kallt .

Fått ett trevligt samtal så här på kvällskvisten även.

Imorgon ska jag och maken åka på ett litet äventyr ..... jag förtäljer resten sen en annan dag så får ni nåt att fundera över.


Tjingeling!!! 

Av Ulle - 25 maj 2011 08:19

Så har man skjussat sonen på skolan nu då och tanken är väl att sova men det tror jag inte kommer gå så bra.   

Är nog mer nervös än honom jag inför AM-provet idag.

Jag HOPPAS HOPPAS HOPPAS verkligen att han klarar det , han är så förbannat värd det efter det här tuffa året. Både skolmässigt och personligt , lillgubben mammas   Bara till att hitta en moppe lite fort då.


Natten varit si så där men nu är två gjorda i alla fall , skönt.

Inatt har jag frusit nåt djävulskt och upptäckte då att jag hade feber  

men varför vet jag ej. 


Nä date med JB om det går


Tjillevippen!!!

Av Ulle - 24 maj 2011 15:56

Ny vecka och ingen rolig sådan alls , långvecka med nattjobb Blääää.

Känner mig som vanligt som en urvriden disktrasa efter natten. Som inte var en sån natt som är så kul.

Men sovit som en sten för ovanlighetens skull vilket känns skönt.

har precis hämtat hem lilltrollet från dagis med tjockläpp och blodig näsa  

hon hade snubblat på bron där och skallat den , men det hade ju gått bra ändå inga tänder utslagna i alla fall. 


Nu ska jag till att läsa lite teori med sonen som ska skriva AM-prov imorgon , å vad jag ska hålla tummarna för honom. Antagligast är jag mer nervös än honom  

men det är väl så det är med morsor.

Middag idag hade jag tänkt mig spagetti och köttfärssås som var ett bra tag sen , men köttfärs som jaf trodde låg i frysen var inte det. Så nu måste jag nog tänka om lite..... spagetti och baconsås går ju lika bra. 

Sen gruva sig för ännu en natt att hålla sig vaken.


ha det bäst


Tjingeling!!!

Av Ulle - 22 maj 2011 21:12

En underbar ledig helg närmar sig sitt slut.  skinit hela helgen och värmen åter infunnit sig , så skönt.

Har myst , umgåtts med goda vänner och donat hela helgen.

Fredagen vart det grillning till middag sen mys med familjen på kvällen , fick till och med umgås med sonen en sväng där innan det vart natten. Så nu har vi övertalat honom om att köpa moped istället för EPA som är sååå jäkla dyrt att köra , Yes!!!!


Lördagen började med simskola för lilltrollet , Tony var i lekparken för gemensam städdag på byn.

Sen målade jag väggarna inne i lekstugan , turkost vart det.   

bille lekte med grannpojken hela dan.

Födelsedagsmiddag med som vanligt god mat hos min älskade  syster.  

Crille umgicks med kompisar på kvällen.

på kvällen kom ett par goda vänner förbi , en mysig kväll på altan med andra ord.

Även grannarna mitt emot dök in en sväng på kvällningen.


Idag har jag målat lekstugan en andra gång så nu är det klart. Skurat altanen med "svirren" som jag kallar det , bästa sonen hjälpte mig bära bort alla möbler , tvättat och fått hänga ut LOVELY luktar det då.

Bille har varit på kalas hos en dagiskompis , så hon var ju nöjd.

farmorn dök förbi på en visit , och ett antal buskar hämtades hos kompisar som ska få planteras uppe i paradiset när vi kommer dit.

Ätit en gooood sallad till middag , sen mys på altan hos mor och far nu på kvällskvisten.

Nu sitter jag på altanen och myser fortfarande av det ljuvliga vädret medan lillskruttan krupit till kojs , mannen ligger på soffan och kollar på nån film och sonen är ute med polarna.

Imorgon börjar "grisvveckan" på jobbet 5/7 nätter BLLLÄÄÄÄ!!!!


See you


Tjillevippen!!!

Av Ulle - 19 maj 2011 21:30

är vi nu ....

Idag har jag haft en normal dagtur 07-16 men jag hade sk köksturen som innebär att man är i köket från 08.30 och fixar med allt som ska fixas. Frukost , lunch , fika , middag och på och undandukning , så dagen rinner på kan jag lova.


Vilket underbart väder det vart nu på em. varmt och gosigt.

Nu på kvällningen har jag satt upp väv i lekstugan , första gången i mitt liv som jag satt väv , och det gick över förväntan måste jag säga. Sen ska det målas och det gillar ju jag , turkos blir väggarna och taket blir vitt. Kommer bli läckert!

Bille har lekt med grannpojken och hoppat studsmatta.


Bille sover hos mormor och morfar inatt , dax för introduktion på förskoleklassen imorgon. Då ska dom få träffa sina faddrar. Mellan 9-11 ska dom vara där.

Jag skjussar dit henne och mormor hämtar OM jag får lämna henne vill säga.

Sen en sväng på dagis efter det , för både jag och Tony jobbar till 16 imorgon.

Men hon slipper ju kliva upp kl 06 lillsnöret , det är ju superbra det.

Nu en slapp hemmakväll framför dumburken och tidig natt tror jag   


må gott alla


Tjingeling!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Ovido - Quiz & Flashcards