billes-mamma

Alla inlägg den 24 mars 2009

Av Ulle - 24 mars 2009 19:57

Ja dagen har rullat på. Varit ute i solen i 2 omgångar. Varmt i solen men kall vind :( Annars var det superskönt ;)

Sen vart det middagsdags , en väldig massa bud på vad vart det.... så ok alla fick som dom ville utom Tony :) Han har jag dragit in på min diet ;) Inga kolhydrater i maten :D. Får väl se hur länge han står ut :P Jag har hållt på i över 2 månader och enda gången jag verkligen lider är när det vankas spagetti :( det är min stora favorit....

Så nu är det hårda bud för grabben ;) men jag vet han kommer fuska när han jobbar , men ok då.


Nu på eftermiddagen fick jag en snilleidé::: Vi river ut hallmattan och plattan under så brädgolvet kommer fram.... Då måste vi ta oss i kragen och fara och köpa golv till hall och v-rum. Då blir det i alla fall gjort.

Så det gjorde vi!!! Nu är det bara till att hitta ett golv vi vill ha :)


Sen är det nästan klart.... lite fönsterfoder och lister runt fönstren.

Sen sen sen drar vi till Turkiet och vilar upp oss för att ta tag i sonens rum i källaren ;) Ni vet ingen rast ingen ro....

Och sen stundar målning av huset och lite trädetaljer som är kvar innan vi far till paradiset och börjar projektet där.... en entré , en hall ja en massa massa jobb igen. Så vi vet ju var vi spenderar vår "semester" :)


Nu ska lilla damen nattas , färdigbloggat ;)

Tjingeling!!!

Av Ulle - 24 mars 2009 08:07

Idag vart man ju glad när man vaknade ,solen sken in i sovrummet. Man blir betydligt piggare av att vakna när det är sol än när det snöar ;)

Har varit effektiv på morgonen idag. Duschat , bäddat sängar , gett barnen frukost , startat en tvättmaskin på 40 min. :) wow inte likt mig på morgonen.

Nu kar jag kokat kaffe , så nu ska jag njuta och läsa tidning.

Bille ligger här brevid och kollar Jimmy Neutron , hon är ledig idag.


Ska ta och gå ut och skotta fram altanen igen sen på fm , den är ju snötäckt igen :(

Sen får vi se vad vi hittar på? Vet inte riktigt än , får se senare :)

Ska i alla fall försöka ta mig till banken för lite ärenden , bille kan nog vara hos morfar en stund ;)


Ha de´

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Ovido - Quiz & Flashcards