billes-mamma

Alla inlägg under augusti 2011

Av Ulle - 29 augusti 2011 20:26

Ännu en vecka har gjort sin början alltså en dag närmare sol bad och värme.

I fredags var det bara familjemys med hemmagjord pizza , tycker det passar ypperligt på fredagsmys jag. Sonen har haft sin flickvän här hela helgen.


90% luftfuktighet resulterade som ett brev på posten med krupp för billen   

Så det vart feber och ont i halsen på Lördag när hon vaknade.

Hon följde med farmor på Svartviksdagarna en sväng men humöret var ju inte på topp.

Grillning på lördag med alla och största tjejen som kom och åt med oss.

Sen skogsprommis med Nova , jag och Angelica och när vi var där började det att Åska och blixtra lite smått ..... men fortsatte i flera timmar med massor av blixt å dunder men inte en droppe regn. Satt på altanen och njöt av skådespelet , en varm kväll var det oxå.


Söndagen gick i röjningens tecken , tvättstugan städades , och resten av källaren tog Tony hand om.

Idag har jag varit hemma med VAB så jag har tvättat all tvätt som måste tvättas om som låg där , ca 7 maskiner har snurrat. Men snart är det tomt.

Jag och Nova fick en mysig kvällsprommis i skogen nu ikväll   tjurskallen min.


Imorgon är det foto på skolan , så det blir en sväng dit med Bille sen en sväng på schemamöte på min nya avd och sen börja jobba kvällen 16 - 21


Ha det bäst


Tjillevippen!!!


Av Ulle - 23 augusti 2011 23:04

Ha ha nu vart det tätt på inlägg .... men måste få skryta lite över trollet men mest över valpen faktiskt   sorry mormor det gillar du inte. Mohahahahaha

Ja ja lilltrollet var fantastiskt duktig första riktiga "skoldagen" från 7.40 - 16.15 och det hade gått galant. Men hade inte väntat mig annat faktiskt   


Nova har idag för första gången varit ensam hemma i över 4 timmar alldeles själv , utan olyckor och ingen rivning av inredningen här hemma   så det blir nog en redig hund när hon är stor.

Men nu på em provade hon mitt tålamod som inte är det bästa tyvärr   retade upp mig till max med att springa rätt ut i vägen och tro att det var bus   vilket Matte inte tyckte var ett dugg kul. Hon fick sitt straff och sen en långprommis bla ut i skogen. Så nu har jag en nöjd trött hund   

En nöjd son som snart ska släcka och jag själv krypa ner under täcket.

Så sov gott alla ni


Tjing Tjing!!!

Av Ulle - 22 augusti 2011 13:50

för Bille är det idag   Hon börjar nämligen 6-års på skolan.

En lite nervös tjej var det allt , och till råga på allt så följde hon inte med strömmen från gympa-salen och tyckte det var lite otäckt att inte hitta mamma för jag stod ju nämligen ute och väntade på henne. Men det ordnade sig för en kompis till mig tog med henne ut.

Lyckades lämna henne i 1.5 timme så jag kunde åka hem och gå ut med Nova på en prommis. Och oj vad hyss hon haft för sig   rackartygshund.

En sväng på Ica innan jag hämtade fröken.


Lite städning behövs , och snart kommer sonen hem efter sin första dag.

Nä lite nytta var det


Tjingeling!!!

Av Ulle - 20 augusti 2011 16:30

Oj nu var det längesen jag en öppnade bloggen , men just idag kändes det rätt att slänga in ett inlägg.

Har arbetshelg denna helg OCH inte tar det emot heller   Har nämligen dagpass. Så jag kan säga så här att: Ha arbetshelg och fortfarande känna sig som en människa det är GULD värt det.


Igår jobbade jag kvällen , och vilken avslutning kvällen fick när jag kom hem ....

Mina 2   hade tänt en massa ljus och dukat fram räkor och vin så fint.

Så det var bara till att svida om och sätta sig och mysa med älsklingarna mina.

Det stora   är hos sin flickvän i helgen , vilket är superkul för honom.


Idag på jobbet fick jag verkligen känna av att ibland är världen bra liten   

Sitter på morgonfikat och pratar då en av mina arbetskompisar frågar vad för sorts hund vi köpt , jag rabblar upp raserna och han kommenterar att just den sista visste han inte vad det var : Ridgebacken så klart. Jag förklarar kort hur dom ser ut , då han säger: Men en sån kam har ju brorsans hund som han köpt.

Visar en bild på Nova och han inser att deras ser likadan ut.

Efter ett antal sms och telefonsamtal kommer vi underfund med att dom är ju systrar   Jippie!!!! äntligen får jag chansen att låta Nova träffa någon av sina 7 syskon.


Semestern iår kan jag inte klaga på alls , har haft det hur underbart som helst.

Vi har även bokat en resa till Turkiet i September som jag längtar otroligt mycket till.


Nä nu är det dags att tänka på nåt att äta till middag.


Tjillevippen!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Skapa flashcards