billes-mamma

Alla inlägg under december 2008

Av Ulle - 31 december 2008 16:15

Måste bara visa när Isabelle hittat läppstiftet och målat sig "fin"

Lite avig till att jag tog kort bara....

Av Ulle - 31 december 2008 16:03

Nu har min egna kock intagit köket.... yes åh vad smarrigt det kommer att bli. Vår egna lilla nyårs supé för 4 med våra kära barn. Även dom ser fram emot att äta plankstek.


Crille och jag var iväg förut och köpte dunder och granater. Han är en fanatiker av dessa raketer , det har han nog ärvt av sin mor för det var jag också när jag var i hans ålder. Ju äldre man blir ju försiktigare blir man.

Kanske för att man ser på ett annat sätt vad som kan hända....


Nu ska jag gå och assistera min kock en stund.


Sköt om er alla.

Av Ulle - 31 december 2008 11:59

Idag var det inte lika lång sovmorgon men i alla fall till 10.15 helt godkänt

för en morgontrött mamma.

Fick lilla damen att hoppa i badet direkt så nu luktar hon jättegott , det

är ju nyårsafton då måste ju man vara fin :D ha ha . Hon är ju lika fin jämt

lillskruttan.

Nu vart det Madicken på tv:n så hon sitter som klistrad.

Jag har fått mitt morgonkaffe mmm det är så gott.


Sen blir det till att fara och köpa nån raket med crille , han vill ju ha såna han. Men han sover ännu , hmm lika morgontrött som sin mor :D

Men pappan i huset har heller inte kommit ur sängen så han är ju lika trött han också ;)


Nyårsmiddag vart: Förrätt: Avocado med röra. Varmrätt: Plankstek

Efterrätt: Glass.   Det blir super gott det.


GOTT NYTT ÅR TILL ALLA SOM LÄSER!

Av Ulle - 30 december 2008 21:50

Nä det gick åt fanders med att blogga via mobilen för mig.

Jag har väl för dålig telefon antar jag.... ;)

Ett nytt försök en annan gång...

Nu är det tv:n som gäller om det ens finns nåt att se på???

Bara ca 22 timmar kvar av detta år.

Ha en trevlig kväll alla

Av Ulle - 30 december 2008 21:24

måste bara se om jag hittar mig själv att surfa från mobilen

Av Ulle - 30 december 2008 16:00

Sovmorgon ännu en dag skööönt, idag sov lilla grynet till 11.00 vet ej vad som har hänt , för så sent gör hon ej natt. Men mamma njuter av fulla drag...


När vi fikat frukost skjussade vi brorsan och hans kompis till slalombacken sen när vi kom hem tog vi en tur med sparken. Det var ju underbart vinterväder idag. Då fick vi sällskap av min barndomsvän A-K och hennes

2 barn. Dottern är jämngammal med Isabelle , sen har hon en liten kille som är född i Augusti. Vi tog en tur till skridskoplan och åkte lite spark på isen.

Sen vart det fika hos A-K.


På em tog jag bilen och skulle handla och jesus vilket kaos det var där.

Men fick till slut en parkering och handlade det som skulle handlas både på

ica och på apoteket röda näsan. :)


Nu ska jag snart göra middag: köttbullar blir det idag.


Tjingeling!

Av Ulle - 29 december 2008 23:17

Det vart våfflor till middag , det tycker ju barnen om. Med grädde och sylt

mums!

Nu ikväll har det inte hänt mycket alls,

Tony huserat i källaren som är ganska vanligt nu för tiden. Crille har en kompis här som ska sova över. Dom ska åka slalom imorgon.

Bille och jag har spelat hennes nya dataspel Mumin , kollat på Astrids Jul

som gick ikväll.

Nu har dottern och pappan somnat , nu ska jag köra crille i säng också.

Sen ska jag nog se tv en stund innan jag kryper i säng.

Ha de´

Av Ulle - 29 december 2008 14:47

Ja då har en till dag rullat på. Mina bihålor är fulla känns det som. Men

nässprayen jag fick sist funkade bra då så jag hoppas den är lika effektiv den här gången...

Har varit ute med barnen , dom måste ju få friskluft även om jag inte är 100 procent pigg.

Allting går , nästan.

Bille har åkt spark och madrass och crille har kört snowracer.

Vi hade sovmorgon idag också 10.15 vakna bille. Det är superskönt att få sova, helst på morgonen ;)

Nu ska jag fundera på om det blir någon mat idag??


Tjing!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Ovido - Quiz & Flashcards