billes-mamma

Alla inlägg under februari 2010

Av Ulle - 28 februari 2010 17:17

Ja så var det Söndag då..... gud vad helgerna går fort.

Igår var vi och bowlade med mor och far sen var dom på china och käkade , inte jag och Tony för vi var ju bjudna på 50-års fest.

Så vi for hem och gick på det vi , jättekul var det. Sent som vanligt , mycke dans , skratt och surr.


Crille var hemma själv med några kompisar och det måste ha varit många ett tag där , en hel icapåse med godispapper , popcorn på golvet. Stereon har det poppats på med hög volym för glasen i vitrinskåpet har rört på sig    Vilket dom gör när man spelar högt.

Men dom hade haft det trevligt vilket är viktigast och huset stod kvar så man kan nog lämna honom själv fler gånger    Sen var det 3 killar som sov över.


Så idag har jag haft en riktig slappar dag , sov till 13.30 sen gick jag på soffan med täcket och slöade till Bille kom hem 15.30

Tänk att såna här dagar är så sköna.

Nu blir det snart mat.... Isterband och stuvad potatis vart det enligt Tonys önskan....


Lite hungrig nu faktiskt....


Av Ulle - 26 februari 2010 07:43

Ja så har man gjort helg nu då.... Ljuva Fredag i alla fall nu när jag är ledig.

Natten var mindre lugn inatt men det gick det oxå.... fast otroligt seeg och trött var jag. Sov så himla dåligt igår.

Fuskmiddag vart det igår pga en trött och sliten mamma/fru : Pizza så klart


Nu kommer snart sonen upp och ska till skolan , jag kryper ner i en skön säng   Ni andra stackare är väl snart på plats på era jobb nu    Det är fördelen att jobba natt , när man går hem och möter alla bilar med folk som sitter där och gäspar och är sååå trötta , å så vet jag att jag gjort mitt och får dyka ner i sängen. Lyxigt va?!   


Idag har jag sån tur att jag slpper middagen oxå... Mina snälla underbara föräldrar ska bjuda på mat idag. Men dom är ju lite tokiga oxå.

För imorgon ska vi fira papps som fyllt 60 , dom ska bjuda på bowling först mest för barnens skull då rå sen blir det kinamat. Men Tony kan inte bowla längre pga hand och fingerskadan   

Men jag och Tony ska ju på fest så vi äter inte utan åker hem då. Och bara därför ska dom bjuda på middag idag... Gulliga dom.


Nä nu är det over and out!!!

Av Ulle - 25 februari 2010 07:20

Undrar om kylan tänker släppa greppet snart??? Igår morse var det -29 grader idag bara -22 så det går ju åt rätt håll i alla fall.

Solen sken igår så jag och bille var ut en sväng och vart rosig om kinderna. Men lite kallt var det allt. Ha det rimmade ju   


Nu har jag precis kommit hem från jobbet , får inte gå och sova ännu för jag ska skjussa barnen till skolan. Chauffören fick ledigt idag.... han fyllde ju 60 år igår så han var och kollade på Norra brunn. Då är man ju förtjänt av sovmorgon när man fyller år. Grattis älskade pappa!


Spännande och se hur länge min kropp vill sova idag , det är ju så olika från dag till dag.

Natten har i alla fall varit väldigt lugn , så det var ju skönt.


Ha en bra dag


Tjillevippen!!!

Av Ulle - 23 februari 2010 20:46

Ja så var det åter kvällen igen då. Det vart sååå fint på Billes rum , tänk om det kunde hållas så i 2 dagar i alla fall. Men det brukar gå en dag sen ser det likadant ut.... nästan i alla fall.

Hon tycker själv det är så kul att leka på sitt rum när det är så städat. Ja då kan man väl plocka ihop efter sig oxå....


Middagen vart kyckling och ris med currysås , Bille åt middag hos mormor och morfar men ville promt smaka. Det vart inte många tuggor från den tallriken vill jag lova.

Ikväll har jag städat torktummlaren..... ja det lät väl lite udda.....    

Men igår luktade det sååå bränt när jag körde den så jag var tvungen att prova rengöra den.

Har ju en riktig industri/ våtdammsugare så det var ju bara att köra. så nu är den väldigt ren från all sorts damm. Så jag hoppas det inte luktar nu då.

Har precis kört igång en maskin så det återstår att se / lukta....


Ha det bäst alla!!!

Av Ulle - 23 februari 2010 12:24

Idag fick man ju sovmorgon kom jag på imorse när jag FLÖG ur sängen för att snabbt väcka sonen som jag trodde försovit sig. Men halvvägs ner i trappen kom jag på att han börjar ju senare idag , det var ju Tisdag. Vilken tur att jag kom på det annars hade man nog fått en otroligt sur son...

Skyndar tillbaka till den varma goa sängen och hoppades att bille inte tänker vakna ännu.....

Det gjorde hon inte heller    , hon sov ända till 8.30-tiden då vart det täcken till soffan och mys där fram till 10.30


Nu har det blivit lite lunch och jag försöker hitta igen hennes rum , det är kaos där inne nu   Åt hel*ete för många leksaker det är ju bara att konstatera.


Hade nog tänkt klä på oss och gå ut oxå men det är lite kyligt tycker jag och inne är mycket skönare.   


Nä ett till ryck i kaoset kanske...

Av Ulle - 22 februari 2010 19:40

Ja jag slapp ICA på kvällskvisten idag , min snälla pappa hämtade mina barn och sen for han och jag på affären. Bille stannade hemma med mormor hon.

En slappmiddag vart det idag , pommesfrites och korv men det vart helt ok.


Tony jobbar på skroten ikväll , så jag och barnen har haft en kväll för oss själva. Bäddat ren alla sängar , tvättat en massa maskiner tvätt. Det kanske man skulle ha väntat med , med tanke på det höga el-priset som råder nu. Och idag hade det stigit ända upp till 13:- hörde jag på nyheterna nyss    och ute är det just nu -25 grader Brrr stackars älskling    som står ute och jobbar.


Men nu har jag tänt 25 ljus , krupit upp i soffhörnet med ett glas vitt vin och slappar som f.. för visst är det väl Fredag eller???    I alla fall i min värld efter en lång jobbarhelg.


Nu är det halvåtta hos mig som ska ses....


Tjillevippen!!!

Av Ulle - 22 februari 2010 13:47

Åh vad härligt.... helgen är över. Nu en ny vecka med ledig helg framför sig   

Känns helt underbart att det är så.

Natten vart i alla fall lugn inatt , har sett culing eller "bowling" som jag hela tiden döper om det till inatt och hockey så klart.

Ledig tills på Onsdagnatt är jag nu   


Idag vaknade jag med ett stort leende på läpparna , på radion spelades dirty dancings Hungry eyes  , åh det bara slår mig: Jag är sååå kär i min man    känns fortfarande lika pirrande trots 10 år i år    trevligt tycker jag.


Nu har jag rivit ur alla sängar för renbäddning , är så skönt att krypa ner nyduschad i en renbäddad säng. Nästan lika bra som 6 , nä nu ljög jag hästlängder ifrån   


Morfarn ska hämta bille på dagis idag , så jag kan sitta här och hinka i mig kaffe ett par timmar till. Sen hämtar han upp Crille på skolan oxå.

Har inte en aning om vad man ska äta till middag idag     får försöka trolla ihop nåt från frysen.

Måste åka på kära ICA för handling sen ikväll , det ekar i kylskåpet tycker jag.


Nä lite påtår på kaffet kanske


Tjingeling!!!

Av Ulle - 21 februari 2010 22:48

Tack kära svärmor för mycket god mat.... du är super i köket du   

Vet att det blir fler middagar det ser man alltid fram emot.


Nu har man i alla fall kommit på plats till jobbet igen , äntligen 3 av 3 känns så j*vla underbart att det snart är gjort. Denna helg har man gärna kunnat slippa , påminner om filmen "griniga gamla gubbar"    Så jag håller tummar och tår nu för en bättre natt sista natten.

Men vi får väl se hur det blir , ser inte så ljust ut nu i alla fall   


Ute är det snorkallt och blåser f** så jag tror jag ska surfa in på resebyråer en stund och drömma mig bort till   -en och värmen kanske man kan fynda nån bra billig resa   


Sov så gott alla


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Skapa flashcards