billes-mamma

Direktlänk till inlägg 11 mars 2009

rivstart på dagen...

Av Ulle - 11 mars 2009 08:17

Har jag fått idag. Vaknade av telefonens ringande ton , grannen ber om snabb hjälp ;) Hon har kört fast på sin egen utfart , så hon stog där och hade jagat upp alla sina barn för hjälp. Men bilen satt där den satt , fast alltså. Till saken hör att jag har en väldigt stressad granne på mornarna , för hon sopar typ framrutan ;) sen kör hon iväg med sin igloo :) Eller hur L visst är det så oftast? :D Ha ha...

 Slänger på mig några trasor och yrar ut. Min bil är ju ett snö och isobjekt :( sopar av och skrapar rutor utan vantar självklart ;) f.. vad kallt det vart om händerna. Backar bort till dom och drar lös henne :) ska då försöka komma ur min bil. Och till saken hör det ju att vår förardörr måste man öppna rutan och öppna utifrån , men tror ni jag fick upp rutan :) nähä då. Som tur var så öppnade Lena den så jag fick köra med den öppen till vår parkering ;) 


Ja det kallar jag rivstart på dagen :D

Kommer in igen , ger min son frukost och ser till att han är vaken , Bille som kom upp precis när jag sprang ut ser lite förvirrat på mig :)

-mamma vad har du gjort??? - du är ju snöig???

lillgumman hon är för söt på morgon när hon är nyvaken. :)

Hon ligger och väntar på varm mjölk med honung framför barn-tv:n


Nu har Crille åkt på skolan så det är bara jag och bille kvar här hemma.

Hon ska ju iväg till frisören idag. Men vi hinner gå ut och skotta lite före det. Man har ju fått en plogvall igen som ska bort :( Tony hade skottat för två hjul i alla fall när han for så dom använde jag när jag backade ut...


Nä nu ska jag dricka en kopp gott morgonkaffe och äta en macka.

Och läsa tidningen

Bille ska få lite gröt.


Tjillevippen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulle - 3 augusti 2016 12:42

På altanen i paradiset i strålande solsken, bikini,korsord. Kan inte bli så mycket bättre :) Killarna fäller träd och bille surfar på telefonen, varvat med blåbärsplockning :) I sommar har vi verkligen fått njuta här, fått otroligt mycket gjort. ...

Av Ulle - 24 februari 2016 19:20


Så himla glad å stolt över Isabelle idag. Idag var det vägning och mätning för henne, -1,5kg och flera cm på alla ställen vi mätte ? Det gav henne en sporre att fortsätta tänka på att simma och tänka på vad hon äter. Och idag var det simning på sche...

Av Ulle - 23 februari 2016 19:53


Fått ett tips från en vän, så nu ska det bli till att rena levern :) ...

Av Ulle - 22 februari 2016 17:07


Efter arbetshelgen är jag helt klappslut som människa. Sovmorgon til 12 sen vidare till soffan för fortsättning att ligga ner. Fryser ända in i benmärgen nu så nu blir det bastuvärmen om ett tag. ...

Av Ulle - 18 februari 2016 17:49


Simning och bad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Ovido - Quiz & Flashcards