billes-mamma

Alla inlägg under februari 2009

Av Ulle - 23 februari 2009 14:17

Får ingenting gjort tycker jag.

Tvättmaskinen får i alla fall snurra på , har tagit ett varv med snabeldraken men det är så mycke färg , spackel på golvet att det ser aldrig rent ut :(

Har i alla fall varit och inhandlat present till min kära pappa som fyller år imorgon , wow nåt nyttigt i alla fall :)

Varit in till grannen och druckit lite kaffe.


Nu ska jag snart åka och hämta Bille på dagis innan jag ska klura ut nån sorts middag.... ;)

Sen har jag lovat Crille att skjussa in honom och en kompis till hans pappa för dom skulle följa med honom på hockeymatch ikväll.

Sen hoppas jag få lite inspiration till en prommis ikväll.


Ha de´

Av Ulle - 23 februari 2009 08:12

Fy vad helgerna går fort. Det är fredag och vips är det Måndag igen :(

Idag har jag så jäkla ont i nacken och ryggen , måste ha legat konstigt inatt.


Nu har precis Crille åkt på skolan , jag och Bille har fikat frukost. Nu kollar hon på Svampbob.

Sen ska hon på dagis en stund och leka lite.

Jag ska nog ta och plocka ihop tvätt som Crille rensat ur sin väska från pappa och starta en maskin :)


Ha en trevlig dag.

Av Ulle - 22 februari 2009 23:08

Nja sådär ingen superfilm precis :(

Men den gick väl att se på- Nu sover alla i min familj som vanligt förutom jag då. Men jag ska snart också gå och knoppa.

Imorgon ska jag antingen ta på mig längdskidorna och åka en tur eller åka och simma... kanske det blir båda två ;)

Får se det imorgon :)


Sov gott alla vänner

Av Ulle - 22 februari 2009 20:38

Ja idag vart det en synd till middag :( Pizza!!! Men gud så gott det var. Ville att den skulle räcka i flera timmar ;) men det gjorde den tyvärr inte.

Sen gick jag och Bille upp till mormor & morfar på en liten fika. Då kom jag på den brilljanta ideén att vi skulle basta. Så sagt och gjort , morfar och bille satt på bastun sen var det bara att vänta en stund. Men när vi klätt av oss jag och bille och duschat av oss , går in i bastun. Så säger bille: Jag vill inte , jag vill gå hem :( lillgumman. Så mormor kom och tog hand om henne så jag fick en härlig stund i värmen. Med balsam i håret låg jag där i 20 minuter och bara njöt. Jag älskar att basta , man känner sig sååå fräsch efteråt :)


Sen hem och åka på Ica och handla. Crille kom precis när jag skulle åka så han följde med. Han hyrde en film som vi sett på nu. Scooby doo

Bille har knoppat in och jag och Tony ska kolla på en ny skräckis: Mirrors den verkar väldigt rå på nåt sett.

Ha en fortsatt trevlig kväll :)


Tjingeling

Av Ulle - 22 februari 2009 14:23

Idag har jag tagit en lååång sovmorgon , ända till kl 12.30 det var skönt.

Jag var på party igår kväll. For till min arbetskollega Gunnel. Min andra underbart snälla arbetskompis Helena var så snäll och skjussade dit mig. (Tack gumman!) 

När jag kom dit var det full fart. Dans och surr natten lång, Jag for hem vid 3-tiden. Tyckte jag kunde gå över isen hem för taxin kom ju aldrig , men det fick jag inte göra för Pecka :)  Tack för en trevlig kväll!


Bille har haft kompis här hela fm , åh gud vad dom blir ovänner dom små :( 

Men nu är det lugnt och skönt.

Nu har Tony flytspacklat i v-rummet , så vi kan lägga in golv nån gång. Fast det ska nog målas tak och väggar först ;)


Idag kommer Crille hem från sin pappa. Då är alla fåren hemma :)

 Nu ska jag koka lite kaffe och fundera på vad det blir till middag.


Tjingeling!



Av Ulle - 21 februari 2009 21:08

Vilken jävla beige kväll!!!!  :(  Klockan är nio och jag sitter ensam med ett glas gott vin. På tv-n är det melodifestivalen :D Hur bra är det på en skala 1-10 typ -1 eller nåt sånt.

Min man är en vekling!!!! Klarar inte 2 dagar längre.

Måste ringa nån vän jag kan våldgästa , kan ju för f.. inte sitta här hemma och uggla.

Lillgumman gick nyss och la sig. Hon har varit till syrran och ätit tårta med sin älskade farmor.

Tony var inte så pigg på det , undrar varför???? Men det är inte ett dugg synd om honom för det är självförvållat :D

Nä nu var det tillräckligt mycket argsint från mig för ikväll.


Ha en trevlig kväll ni där ute.

Av Ulle - 21 februari 2009 13:02

Lördag idag...

Igår somnade jag inte på soffan Wow! men jag skulle precis gå och lägga mig så kommer Tony och säger att grannarna var på väg över ;)

Så det vart en sen natt ändå 02.30 innan det vart natt :(


Nu är det snart eftermiddag.

Isabelle vaknade runt 8.30 kolla barn-tv sen kom Minna hit vid 10.

Kom på att det var ganska skönt ute idag så vi klädde på oss , jag och barnen och gick ut. Dom åkte lite skidor och spark

Sen kom Minnas mamma kom hit och drack lite kaffe.


Nu ringde pappa precis och ville ha chaufför till stan så jag ska göra det.

Ska passa på att åka in och köpa en Harry innan det blir försent :)

Måste in på Ica en sväng och köpa en köttbit som vi ska äta till middag.


Ha de´


Av Ulle - 20 februari 2009 17:33

Nu är sysslorna gjorda:

dammsugit

plockat ihop

rivit ur sängen

varit på ICA


Morfar var och hämtade Isabelle på dagis , hon skulle ha skidorna med sig hem. Så vi kan åka i helgen här hemma.


Nu väntas det mat..... Lax i påse med romsås Mmmm mums det är såå gott.

Har fått mig ett glas vin av min man så nu vet vi hur kvällen slutar ;)

Jag somnar väl på soffan som vanligt på en fredagkväll efter nattjobb och lite vin :D

Det är samma visa varje gång :)


Ha en trevlig Fredagkväll allihopa.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Ovido - Quiz & Flashcards