billes-mamma

Alla inlägg den 17 februari 2009

Av Ulle - 17 februari 2009 21:45

f.. vaf kallt det vart igen då :( 

Ja jag vet inte hur många ggr jag har klätt på mig idag och varit ute :)

Men friskluft skadar ju aldrig. Bille har varit med Minna hela em lite disskutioner vart det ibland mellan dom ;)


Sen vart det middag: Leverbiff sås och lingonsylt mums. Tony skulle åka på nästa jobb så nån promenad för min del var bara att glömma men ärligt talat gör det inget för det vart ju så jäkla kallt -18 grader.

Men Crille han har varit och åkt slalom i kylan han ;) dåre

Nu är det till att zappa på tv ett tag innan det blir natt , om nån timme kanske :)


Ha de´

Av Ulle - 17 februari 2009 12:04

Nu har vi kommit in i igen. Det började med att morfar kom och hälsa på och drack kaffe , då tyckte bille att morfar skulle skjussa henne till Ica för att köpa tuggummi då passade jag på att följa med för inköp av mjölk och dyl. Sen när vi kom hem ville Bille vara ute en stund så det var vi. Då kom jag på att vi kunde ju få skjuss upp på sportaffären för inköp av nya längdskidor till Bille , för dom som hon har är värdelösa. Det är såna här som man har skor i. Nu köpte vi ett helt Salomonpaket med skidor , binning , stavar och pjäxor (jättefina) för ett bra pris. Och att ta med morfar var ju alldeles förträffligt. Smart drag av mig ;) han betalade :)

Tack snälla mormor & morfar vad ni är snälla!


När vi kom hem skulle skidorna provas. pjäxorna var sköna tyckte hon , men vi måste nog öva lite mer med skidåkningen :)

Dom ska ju ha nått skidlopp på dagis på Torsdag så det blir nog kul.


Sen vart det lunchdags : idag vart det Billes favvo :fiskbullar , sen på med kläderna igen och ut i snön. Då kom Minna grannflickan ut hon också och lekte. Men det gick inte lång stund innan Minna tyckte det var kallt , typ 5 minuter :D

Så nu är vi inne och barnen kollar på Beemovie och äter frukt.


Ha det så gott...

Av Ulle - 17 februari 2009 08:29

Ja så var vi vaken igen då , fast det har vi  ju varit sen kl 7,15 då min lillgurka behagade vakna. Jag hade kunnat sova mycket längre ;)

Inte vart det så tidigt igårkväll heller Jag som skulle lägga mig klockan 19.30 sa jag. Var uppe till kl 22 ungefär , ja det är ju tidigt för att vara jag då rå ;)


Idag blir det nog till att gå ut och leka säger Bille men inte riktigt än jag fryser bara jag tittar ut brrr! :)

Inga barn hemma som Bille kan leka med heller kanske vi går till morfar en sväng och hälsar på.


Nu ska vi fika lite frukost och jag ska få mitt älskade kaffe :)

Tjingeling!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Ovido - Quiz & Flashcards