billes-mamma

Alla inlägg den 3 februari 2009

Av Ulle - 3 februari 2009 23:27

i min familj förutom jag då rå...

Kollar tv och surfar runt.

Promenaden var jätteskön trots bitande kyla och röda kinder :D


Min älskling fick hjälp av en granne att kapa ner och bära ut den stora otympliga balk som satt i gamla väggen till V-rummet. Men det gick fint för dom, nu går det framåt snart kanske vi kan lägga in golv också :D

Ser fram emot det :)


Nu har jag sms:SM med min kära arbetskamrat som sitter på jobbet ;)


Sov gott allihopa!!!

Av Ulle - 3 februari 2009 17:55

Nu är middagen avklarad ,barnen fick pannkaka och av pannkakan gjordes crepés med svamp och räkor till Tony. Jag själv fick nöja mig med wokgrönsaker , svamp ,räkor var tvungen att hälla på lite grädde så det vart lite mastigare känsla och massor av starka kryddor. Vart helt OK.

Men som mamma i huset blev det som vanligt när det ska lagas massa olika rätter , så när jag lagat alla andras mat och fixade min så fick man sitta själv vid bordet. Men det är ju självförvållat när jag inte ska äta sånt som dom andra gör  :)


Nu har Tony börjat med golvet i V-rummet , Crille gick ut med kompisar i kylan , Bille är runt Tony och plockar sågspån , små träbitar och dyl. Jag själv ska klä på mig och ta en promenad i kylan. Men jag har ju ff inspiration så man ska ju smida medan järnet är varmt ;)


Tjingeling!!!

Av Ulle - 3 februari 2009 14:45

Nu har vi varit ute 1 timme igen. Men nu vart vi tvungen att gå in igen...

För tror du inte lillgumman går upp på altanen tittar på mig koncentrerat

och säger:  -mamma nu kissar jag i blöjan!  -Men lilla älskling du har väl ingen blöja!!! :D  -Nä det har jag ju inte :)! Men det går ju att torka overallen eller hur mamma??

-Ja lillvännen men nu är det bara till att gå in ;)

Ibland är dom för söta dom små liven.


Så nu ska jag ta och koka lite kaffe. Och snart lär väl lilleman ramla in genom dörren. Ska ta och göra lite matte med honom ikväll.

Och så blir det en promenad ikväll. Måste måste!!!!


Ha de´

Av Ulle - 3 februari 2009 12:16

Nu har vi varit ute i kylan i 1.5 timme. Men det var inte så kallt som jag föreställt mig , det var riktigt skönt helst i solen den var faktiskt lite varm.

Vi tog en tur med sparken runt byn , gick fläckvist bra men rätt som det var så kom en massa grus :( då gick det inge vidare.  Sen åkte Isabelle på rumpan i backen och lite snowracer.


Så nu har vi ätit lunch , det var rester sen gårdagens middag.

Nu ska det byggas järnväg säger Bille.

Inte min favorit men man gör ju allt för den lilla gurkan ;)

Middag idag har jag inte klurat ut , måste kolla vad som finns att bjuda på :)


Tjingeling!!!

Av Ulle - 3 februari 2009 08:25

Åh fy vad kallt det var ute idag också.

Nu har Bille och jag fikat frukost och jag har fått mitt kaffe.

Sitter nu och kollar på Jimmy Neutron , Bille väntar på att Dora ska börja.

Idag sov lillgumman till 7.30 och jag är trött som vanligt :)


Idag har vi inga speciella planer alls , vi får väl se om vi tar oss ut i kylan en stund brrr!

Nä nu ska jag läsa tidningen och dricka kaffe

Tjingeling!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Ovido - Quiz & Flashcards