billes-mamma

Alla inlägg den 5 februari 2009

Av Ulle - 5 februari 2009 21:38

Ja nu hoppas jag att mina vänner här tänker sova inatt. För jag har ingen lust att ha samma rusch en natt till.

Gjort nästan alla mina sysslor. Lite vikning i tvättstugan sen är det klart.


Promenaden var härlig fick med mig grannen som sällskap :) det är alltid trevligare när man är två. Vädret var ju alldeles perfekt för promenad :)


Nu ska jag se på tv och dricka en kopp kaffe och hålla tummarna att dom tänker ligga kvar i sängarna ;)


Ha en skön natt på er!

Av Ulle - 5 februari 2009 19:36

Av Ulle - 5 februari 2009 17:06

Barnen fick potatisbullar. Jag wokade vitkål och morötter och till det åt jag bacon. helt ok. Nu dras det el för fulla muggar i v-rummet så det går framåt om man säger så :)


Tony har inte kommit hem ännu skulle på nåt möte på jobbet.

När han kommer tänkte jag ta en promenad även ikväll :)  Sen är det arbetspass att vänta , hoppas att det blir lite lugnare inatt ;)

Imorgon är det Fredag igen , veckorna bara flyger fram tycker jag.


Bille är en trött tjej nu men hon får hålla ut ett tag till innan det blir natt för henne. Hon ska ju upp tidigt imorgon igen lillgumman.


Ha det så gott

Av Ulle - 5 februari 2009 14:14

Ja nu har man lyckats snooza klart men det var så skönt i sängen idag.

Det strålande humöret som jag hade igårkväll tror jag inte kommer infinna sig idag :( Känner mig för trött och grinig faktiskt , men förhoppningsvis så går det över ;)


Har precis kokat en panna kaffe , doftar ljuvligt! och hunnit plocka ur den där eländiga diskmaskinen , det är ju sååå tråkigt att göra det. Men det är ju ändå tur att den finns eller hur :)


Idag ska jag göra det lätt för mig till middag.... Jag ska göra potatisbullar åt min familj. åh så var det jag då? wokade morötter och vitkål men sen måste jag ju ha nåt mer till. Ja det tål att tänkas på en stund :)


Snart ska lilla Bille hämtas och Crille kommer snart hem. Och i samma veva kommer morfar och ska dra lite el i V-rummet. Då blir det strömlöst ett tag.

Då får man plocka fram det bärbar ;)  Laptopen , dvd:n men det är nog bara det ;)


Nä det här går inte måste ta mig ner till källararen och se vad min son hade kastat ner där igår. Det måste ju vara framåtkomligt när morfarn kommer annars blir det sura :( miner  ;)  Men jag har en känsla av att det är kläder som är för små eller smutstvätt.  Ja se tonåringar :D


Tjingeling!

Av Ulle - 5 februari 2009 07:26

Har precis kommit hem och satt mig i soffan. Åh f.. vad trött i vaderna jag är idag. Inatt skulle man haft en stegmätare :) det var inte ens nån idé att försöka se ett helt tv-program.

2 st boende har sprungit hela natten , så vart det med att få en lugn natt ;)

Man har ju svårt att hålla sig för skratt trots att kl är 04.00 och man är dötrött när någon kommer släpandes på ett helt V-rumsbord :D  tänk vad mycket dom kan/hinner ibland på ett ögonblick.


Nu ska jag snart försöka väcka min muntergök till son , han har lite sovmorgon på Torsdagar , sen är det dags för mig att lägga igen mina blå några timmar. Det ska bli otrooligt skönt.


Ha en trevlig dag på er alla // Godnatt

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Ovido - Quiz & Flashcards