billes-mamma

Alla inlägg den 26 februari 2009

Av Ulle - 26 februari 2009 20:24


Regler: Det här är svårare än du tror. Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn! Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord eller ljug! Om personen som taggade dig har ett namn som börjar med samma bokstav som ditt får du inte ge samma svar som han/hon gjort. Du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar! Lycka till!




1. Vad heter du? Ulrica

2. Ett ord på 4 bokstäver? Usel
3. Flicknamn? Ulla
4. Pojknamn? Urban
5. Yrke? Undersköterska
6. Färg? Ultraviolett (osynlig för människan)
7. Klädesplagg? Undertröja
8. Mat? Ugnsbakad falukorv
9. Sak i badrummet? Underlagskräm
10. Plats/stad? Umeå
11. Orsak att vara sen? Undanflykter
12. Något man skriker? Uttråkad!!!
13. Film? Underworld

14. Något man dricker? Umbala (sydafrikanskt vin nr 2072)
15. Artist? Uggla (Magnus)
16. Djur? Uv
17. Gatunamn? Ulrikagatan
18. Bil? Unimog (korsning mellan lastbil och traktor)
19. Sång? Upp och hoppa (ligg inte och dra dig)
20. Aktivitet med mer än 1 deltagare? Udda eller jämt


Utmaningen vidarebefodras till Frida . Monica , Eva , Teija

Av Ulle - 26 februari 2009 20:14

Ja då har man precis klivit upp från golvet i entren. Har stått och pillat/gnuggat med naglarna för att få bort målarfärg från klinkersen :(

Men målar man tak utan att täcka golvet så blir det prickigt. Inte vidare snyggt på svart golv ;) Men nu är det fint igen.


Crille är i slalombacken som vanligt ;) har varit intensiv åkning nu ett tag :)

Ikväll blir det ingen sen kväll. Börjar jobba kl 07.00 imorgon :( pust!

Men jag tänker så här: Imorgon är det FREDAG och jag är ledig i helgen :)

då känns det bättre ;)


Nu är det tv och softa i soffan :)

Ha en trevlig kväll!

Av Ulle - 26 februari 2009 13:37

Idag har det inte gått att komma åt bloggen. Därför har jag inte kunnat skriva om min härliga städ och slängardag nere i källarförrådet :D

Herregud vad skit jag kastat. Det vart 6 knökfulla sopsäckar + minst 15 tomma kartonger som måste bort.

Så mycket är borta men kvar står alla säckar och kartonger som ska på soptippen. Det blir Tonys jobb ;) 

Hyllorna står även kvar + lite grejer som Isabelle ska ha när hon får ett större rum. Ska få Crilles när han flyttar ner. Mera jobb för min älskling <3


Alla kartonger med grejer som ska vara kvar fick plats i den sk. matkällaren helt otroligt. Jag som trodde att jag måste stuva in grejer i pannrummet också ;)

Nu är det det rummet som ska organiseras nästa sväng , så hyllorna från förrådet ska in dit. Och tvättstugan skulle också behöva röjas men det skjuter jag lite framåt.

Jag är nöjd vad jag åstadkommit idag :)


Nu ska jag riva ur sängen för tvätt sen ska jag åka med en massa tomglas innan jag hämtar Crille på skolan och Bille på dagis.

Dagens middag blir pannbiff.


Tjingeling!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Ovido - Quiz & Flashcards