billes-mamma

Alla inlägg den 19 februari 2009

Av Ulle - 19 februari 2009 22:02

Måtte det bli en lugn natt inatt..... Känner att jag vill ha det.

Inte massa snurriga gubbar som inte tänker sova , utan istället leka "bergsklättrare" eller dyl , eller plocke pinn med möblerna.....

Sov sov sov , skulle önska att John Blund kunde strö lite sömnpulver över dom :)

Tvättstugan: klart

Potatisskalning: klart

Kaffet laddat: klart

Första varvet: klart

Bröd framme: klart

Nu kan klockan svischa fram i en väldig fart tycker jag så det blir morgon

och jag får göra helg ;)

Sen har jag inte en natt på en hel vecka.... Skööönt!!!


Sov gott alla ni där ute

Av Ulle - 19 februari 2009 21:56

Ja det hade gått superbra för lillgumman att åka skidor , även med stavar :)

Sen hann vi bara in på gården så kom hon på att hon skulle gå till Minna och leka. Det var ganska skönt, det vart liksom alldeles lugnt och tyst för mig därhemma. En liten stund i alla fall , för sen kom vilddjuren hem till oss och levde rövare ;)

Men glassbilen kom ju och det var ju en hit som vanligt. Glass glass i stora lass.... Sen vart det middag. Åh jag var sååå trött.

Så klockan 18.30 tog jag med mig Bille till sängen och sov , även jag sov i 45 minuter. Tror det behövs ifall det blir en till stöknatt :(

Ha de´

Av Ulle - 19 februari 2009 13:45

Vaknar nu vid kvart över ett av att pappa står i hallen och hojtar: Hallå "Bullen" vad gör du??? :)  - F.. nu har jag försovit mig tänkte jag :(  _men va f.. klockanvar ju bara 13.15

-Hur länge brukar du sova då??? ;) frågar min käre far med ett stort flin.

Åh inte kan jag bli arg heller :) Så jag klev ur sängen och satt på en panna kaffe. Han hade varit och hämtat Crille på skolan det var därför han dök upp som gubben i lådan. 


Nu har jag fått mig min första kopp goda härliga "morgonkaffe"

sen har jag även pratat med min kära arbetskamrat om den underbara natten jag haft ;)

Åh och så har jag en framför mig :( usch och fy!


Nä nu ska jag klä på mig och hämta Isabelle på dagis och få höra om det stora Skottsundsloppet :D hur det gick  för lillgumman på skidorna. Berättar mer senare om det :)


Ha det så gott alla

Av Ulle - 19 februari 2009 07:30

Äntligen hemma från "the cocko nest" :D

Det känns verkligen skönt. Det som känns mindre bra är att jag har en natt kvar där innan jag får göra helg :( måtte det bli en lugnare natt som kommer. hoppas! hoppas!


Ja det ska bli intressant att höra hur skidåkningen har gått för Isabelle idag när jag hämtar henne. Hon kanske har åkt lite i alla fall , lillgumman.

Hon är mest rädd när hon ska åka. Det där med balansen och att hålla i stavarna.


Nu ska jag säga åt min son att jag tänker gå och sova. Så nu får han ta eget ansvar att kliva upp idag. Han har ju lite sovmorgon på Torsdagar , 1 timme.

Och inte orkar jag sitta här och vänta på att han tänker kliva upp. :)


Ha en trevlig dag på er!

Av Ulle - 19 februari 2009 04:59

Nu skulle jag hemskt gärna packa ihop och gå hem , nu vill jag inte vara här nåt längre.

"Kalle" tvärvigg varit vaken hela natten , plockat stolar i molekyler bäddat ner allt i sängen förutom sig själv :( Möblerat om hela rummet X antal ggr och rivit ur allt ur sängen X antal. Och haft världens konversation med sin egen spegelbild :D  Gud vilken underbart jobb jag har va ?! :(  Nä det skulle inte jag påstå.

Tänk att få dra på sig jackan säga godnatt till stället , gå hem och krypa ner i min säng istället , det lät mycket trevligare ;)


Nä nu ska jag göra morgon och fixa ihop lite frukost på det här stället , sen läsa tidningar och dricka kaffe och vänta på att jag ska få lämna "gökboet" för den här gången.

Hoppas ni sover så gott där ute....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Ovido - Quiz & Flashcards