billes-mamma

Alla inlägg den 4 februari 2009

Av Ulle - 4 februari 2009 22:23

Jo måste berätta att idag åt jag nåt som inte var världens hit men men den gick ner.

Jag kokade blomkål sen i med lite grädde och sen mosa till typ potatismos , nja bättre har jag ätit :D

Men jag fick min förklaring när jag kom på jobbet, en arbetskamrat som hållt på med sådan mat berättade att man ska ju KOKA blomkålen i GRÄDDEN då blir det mycket bättre :D aha men man lär så länge man lever.

Sen vart det ICA visit som vanligt sen dagens promenad SKÖÖÖNT!


Tjing!

Av Ulle - 4 februari 2009 22:09

Nu är man åter här , undra om jag någonsin är hemma??? :D  ibland känns det inte så. Men jag är i alla fall på ett strålande humör ikväll , vet ej riktigt varför. Kanske beror det på att min kropp får sig lite motion varje dag nu eller så är det nåt hormonsvaj ;)


Inatt är det inte mycket sysslor utöver alla boenden så jag hoppas dom sover sött inatt :) Vet ej om det är nåt sevärt på tv heller måste kolla det sen. Nu har jag hällt upp en stooor mugg med kaffe och ska kolla runt på nätet en sväng.


Förresten måste jag ju säga att nu har min älskling rivit ner hela den vägg som skulle bort i V-rummet , åh herregud det kommer att bli superbra.

Det känns verkligen större nu. (Lägger in en bild på det imorgon) 

 Hoppas jag är på samma strålande humör när jag sovit imorgon eftermiddag då kanske man får en massa nyttiga saker gjorda.


Sov gott allihopa!

Av Ulle - 4 februari 2009 16:22

Ja jag måste ju säga att ett lång dotter har vi: 110 cm över marken och 22kg tung. Britt-Marie smålog och sa ja jag undrar hur lång den här damen tänker bli jag? 1.80 eller? :D

Sen hos doktorn gick det bra. Inget hon kunde säga direkt vad felet var men mjökintolerans nja det trodde hon inte. Men gluten kan man bara vara lite känslig. Så hon ville ha en blodstatus för att kolla så det inte är nåt annat som spökar, så vi skulle tillbaka nu på Måndag för det. :(             Måste alltså åka på apoteket och köpa emlaplåster så jag kan trycka på det i tid innan.


Nu är det snart middagsdax : potatismos hemmagjord och korv min mat är ej bestämd ännu. Får väl klura ut nåt :)


Sen blir det ICA och sen prommis


Ha de´

Av Ulle - 4 februari 2009 13:56

till doktorn. Vi var ute en timme förut det var faktiskt lite kallt.


Nu har vi ätit lunch och plockat undan.

Har även tagit ett varv med snabeldraken :) Mycket sågspån blir det i projektet :D

Nu ska jag bara svida om lite på mig och på Bille sen är vi snart startklar.


Återkommer senare.


Av Ulle - 4 februari 2009 13:05

Utmanad!

Monica har som sagt utmanat mig att berätta 7 sanningar om mig själv!


Regler:

1. Länka till den som har taggat dig

2. Berätta sju sanningar om dig själv

3. Tagga sju personer i slutet av ditt inlägg

4. Skriv ett meddelande i de sju personernas bloggar, så de uppmärksammar att de blivit utmanade

Mina 7 sanningar:

1. Jag är skrockfull , tror på sånt med att inte gå under stegar , inga nycklar på bordet osv.

2. Jag tror på ett liv efter detta....

3. Jag är alldeles för godtrogen

4. Jag är alldeles för lat , skulle behöva motionera mera


5. Jag har aldrig varit så kär som jag är i min man ff efter 9 år


6. Jag skulle vilja utbilda mig till barnmorska men är alldeles för snål  för att ta studielån 


7. Jag är beroende av vissa tv-serier.


De personer jag utmanar är:

Eva

Lena

Frida

Teija


Äsch det vart bara 4 men så blir det ;)

Av Ulle - 4 februari 2009 11:21

Idag sov Bille till kl 8.30 Jag var upp vid 7.15 och purrade upp trötte Crille.

Men sen kröp jag ner brevid bille. Det är lika bra att passa på att sova när man får. Jag ska ju ut och jobba inatt och då sover jag gärna ut på morgonen om jag får.


Sen vart det barn-tv och fika.

Idag ska vi till doktorn med bille och hennes eländiga mage så får vi väl se om man blir nå klokare sen ;)


Nu ska vi klä på oss och gå ut en sväng. Har inte kollat graderna ännu men det märks väl :)

Sen är det lunchdax när vi kommer in.


Tjingeling

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Ovido - Quiz & Flashcards