billes-mamma

Alla inlägg den 25 februari 2009

Av Ulle - 25 februari 2009 14:42

Nu har vi kommit in , vi har varit ute lääänge. Vi var precis och hämtade Crille på skolan , sen har vi även varit på Ica en sväng.

Vill inte riktigt gå in men måste en stund i alla fall.


Nu håller Bille på att sätta hårspännen fulla huvudet ;)

-men mamma nu ser du ut som en prinsessa :D

-ja eller hur vad tror ni , den bilden är cencurerad ;)


Ska försöka börja med källarrummet ikväll :)

får se om jag lyckas ;) med de uppgiften  :D


Tjingeling

Av Ulle - 25 februari 2009 14:39

Jag sååå klart så hon fick sparka hem igen :)


Av Ulle - 25 februari 2009 14:36

det var alldeles för fint väder ute. Letade fram en gammal overall efter Crille i källaren och gick ut i stället :)

-Minna ÄR hemma skriker Bille och tar sparken och drar iväg

-Nä säger jag

-JOOOOO!!!

Av Ulle - 25 februari 2009 11:20

Men den ena grejen kräver mer energi än den andra :)

Som det här med att ha en källare... Jättebra utrymme när man ska stoppa undan, men vårt problem blir att det som stoppas ner blir kvar :( och till slut tar ju platsen slut.

Nu är det ju även så att Crille vill ha sitt rum i källaren så vi ska göra iordning vårt sk. förråd till honom. Så vi måste ju försöka omstrukturera alla julgrejkartonger, alla leksaker som bille ska få när hon blir större som är nerpackade i kartonger och en massa annat som säkert kan kastas eller ges bort. Detta rum städas iordning titt som tätt men det tar inte lång tid så har man bara öppnat dörren och kastat in grejer :( Så nu är det kaos igen.

Skulle behöva få massor av energi och ta tag i vårt kaosförråd och tömma det på grejer :( Puh vad trött jag blrv bara jag tänkte på det ;)

(lite grejer va?)

Av Ulle - 25 februari 2009 11:17

är nu avklarad. Bille ville ha nudlar idag, då fick hon väl det då. Själv gjorde jag en grönsaksomelett mm det vart sååå gott och nyttigt ;)

Av Ulle - 25 februari 2009 10:14

Ja då har vi varit ut ... och hur länge då??? kanske 30 min då har hon kissat lite i overallen. Åh jag blir galen!!! Säger åt henne innan vi går ut: Gå och kissa nu som ni gör på dagis. -Nä jag är inge kissis jag var nyss där. Men man måste ju kissa klart också!

-Jaha det slutar med samma visa. Nu blir det ingen utgång på länge :(

Av Ulle - 25 februari 2009 08:01

Ja åter en ny dag.... herregud vart tar alla dagar vägen????

Idag sov bille till 07.15 men låg och myste i sängen till 07.45

Mig körde hon minsann upp ur sängen ;) sen låg hon kvar där själv och pyssla på :D

Nu har hon krypit upp i soffan och kollar på svampbob , hon är ledig idag.

Härligt tycker hon , att vara lädig som hon säger :)

Crille har precis gått på skolan. Hoppas han tar med sig läxan hem idag :o


Nu ska vi ta och äta lite frukost och soffmysa en stund.

Ska ta och riva ur Crilles säng och tvätta , kanske våran också  ;)

Sen blir det nog till att gå ut och leka på fm.


Tjingeling!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Ovido - Quiz & Flashcards