billes-mamma

Alla inlägg under februari 2009

Av Ulle - 7 februari 2009 17:50

ja nu är det gjort för idag. Tony gipsat nästan alla väggar bara en liten bit kvar till i morgon. Jag har sprungit med snabeldraken ,jag vet inte hur många gånger ;) hela tiden känns det som. och burit skräp ut till släpvagnen.


Middagen är avklarad jag gjorde den själv ;) Tony behövde inte , han gjorde ju så mycket nytta ändå :D

Nu är det dusch och mysa i soffan som väntar , det lät lockande.


Bille har en kompis här dom springer runt runt , gud vilken energi dom små liven har alltså ;)


Tjingeling!!!

Av Ulle - 7 februari 2009 13:03

Av Ulle - 7 februari 2009 12:40

taket eller spännväven som det var. Det gick galant och inte dammade det så heller , täckning av soffan och tv:n hade vi inte behövt. Men det visste vi ju inte då :) Det enda som rasade var färgflagor.

Nu håller han på att göra golvet komplett sen ska han börja gipsa väggarna min älskling ;)


Jag och Isabelle har varit ut och skottat och lekt i snön , det var härligt ute idag.

Middag idag blir nåt med kyckling kanske jag ska överlåta ideérna åt min man ;) Han har ju så lite att göra menar jag :D

 En sväng till Kvissle blir det , tänkte köpa en Harry och hoppas på miljonerna som resten av alla människor. ;D


Ha de´

Av Ulle - 7 februari 2009 09:21

Idag fick jag sova till 8.30 då tyckte bille att det var morgon och dags att kliva upp. Och ute snöar det fortfarande , undrar hur mycket det kommit?

Tony tycker att det är jättebra att det snöar :( det tycker inte jag. Jag tycker det räcker för i år. Nu vill jag ha vår istället ;)

Men den får jag nog vänta på??...


Igårkväll somnade jag på soffan precis som jag brukar göra kvällen efter att ha jobbat natt :D. Tony pratade med mig när han gick och la sig och jag svarade att jag skulle komma..... men inte då!  Själv vaknade jag vid 04-tiden av att jag frös nåt enormt var iskall hela kroppen  kändes det som. Men när jag kröp ner i min säng så låg ju Bille också där och hon var varm och go´ :)


Nu har vi fikat lite frukost och kollat barn-tv , jag har kört igång en tvättmaskin. Druckit mitt heliga morgonkaffe ;)  mmm! gott.


Senare när Tony behaga vakna ska vi försöka täcka soffan och tv så gott det går och täcka öppningen till v-rummet sen ska vi riva ner spännväven :)

Lägger in en bild sen som visar hur fint ;) det vart efter rivning :D


Tjingeling!!!.

Av Ulle - 6 februari 2009 14:35

Nä det där med att torka av golven struntar jag nog i. Dom ska ju riva bort spännväven i taket imorgon så det känns meningslöst.


Och inte klev jag upp i tid heller var alldeles för skönt och varmt i sängen :)

Men nu ska jag åka på ica  och apoteket bara gubben kommer hem med bilen.


Crille har kommit hem från skolan nu , han ska åka till sin pappa i helgen IGEN! Ja ja han får bestämma själv. 


Ha de´

Av Ulle - 6 februari 2009 07:24

Ja då var det Fredag igen då. Och nu har man gjort helg :) skööönt tycker jag. Natten vart lugn och fridfull det var ju skönt , dom sov gott allihopa.

Nu ska jag se till att lillgubben är riktigt vaken innan jag kryper till sängs.


Idag måste jag på apoteket och köpa emlaplåster så det finns hemma på Måndag. Kanske man ska ta en promenad dit kanske??? Får se hur pass pigg jag är när jag vaknar... ;)

Ska försöka kliva upp ganska tidigt idag så jag hinner plocka ihop och ta fram snabeldraken och skurmoppen ,innan jag ska hämta hem lillgumman.


Nu får ni ha en trevlig förmiddag.

Tjingeling!!!

Av Ulle - 5 februari 2009 21:38

Ja nu hoppas jag att mina vänner här tänker sova inatt. För jag har ingen lust att ha samma rusch en natt till.

Gjort nästan alla mina sysslor. Lite vikning i tvättstugan sen är det klart.


Promenaden var härlig fick med mig grannen som sällskap :) det är alltid trevligare när man är två. Vädret var ju alldeles perfekt för promenad :)


Nu ska jag se på tv och dricka en kopp kaffe och hålla tummarna att dom tänker ligga kvar i sängarna ;)


Ha en skön natt på er!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Ovido - Quiz & Flashcards