billes-mamma

Alla inlägg den 19 november 2009

Av Ulle - 19 november 2009 12:21

Bille och jag tog oss en promenad i gråvädret , gick sen in till mamma på lite kaffe. Hade då sån tur att hon bjöd oss på lunch : bille fick potatismos och fläskkorv och vi åt blåbärsgröt Tungan ute

Nu har vi kommit hem igen , för när jag åker till tandläkaren med Crille ska bille vara hos mormor och morfar så det var väl bäst att hon får vara hemma en stund emellan och leka Glad

Så hon sitter helnöjd inne på sitt rum och leker med lego just nu.


Blir en snabbis på ica när jag åker på kvissle... köpa bla presentpapper för vi ska på kalas ikväll.

Och innan det ska vi bjuda mor och far på middag.... vi ska ju äta paltbröd och fläsk med vitsås och det vet jag att dom tycker är supergott.

Nu känns magen bättre.... kanske beror det på trallala Flört men det är så skönt att kunna gå i upprätt läge.


Ha det bäst alla....


Tjillevippen!!!



Av Ulle - 19 november 2009 08:38

Ja ännu en dag med ostkroks-hållning på kroppen... Rynkar på näsan Måste nog ta mig en tablett så man blir lite rakare i ryggen om man ska vara med bille idag som är ledig.

Trött tröttare tröttast är jag idag , sovit som en kratta inatt.

Men nu har jag precis fått mig lite varmt mumsigt kaffe och en smörgås till. Bille har ätit risgrynsgröt med farmors jordgubbssylt till.


Ute är det samma eländiga gråväder med inslag av regn som det varit dom senaste veckorna.... känns som det var en evighet sen vi såg solen sist. Tror att många människor med mig är i stort behov av lite solsken nu.

Lite snö istället för regn skulle heller inte vara fel.


Idag ska jag följa Crille till tandläkaren.... han ska laga sin framtand som gick sönder igen , dom lagade bara den provisoriskt då det hände. Så idag ska det bytas ut. Vilket han inte tycker är speciellt nödvändigt att göra Glad


Ska  ta och börja skriva Isabelles önskelista till tomten , inte svårt :: ALLT som dom gör reklam för på tv:n som är leksaker. Den vill jag ha! , Den vill jag ha! , Den vill jag ha! ja typ allt som finns , lilltrollet Flört

Nu ska jag ta en sväng ner till tvättmaskinen , nån nytta måste man väl göra... Skrattande


Ha en trevlig dag


Tjingeling!!!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Ovido - Quiz & Flashcards