billes-mamma

Alla inlägg under januari 2009

Av Ulle - 28 januari 2009 16:58

vart omelett alá Tony . Med grönsaker , skinka , jalapeno och chilikeso ,mmm det var riktigt gott.  Nu äe det snart prommisdax :)


Nu kom målaren och ska hjälpa oss slipa taket i hallen , han har ju som en sug på slipmaskinen så det inte blir sååå mycket damm ;) det är ju toppen det.


Tjingeling!!!

Av Ulle - 28 januari 2009 14:00

Nu är jag uppe och vaken.

Har till och med hunnit med att duscha , så nu känner jag mig väldigt pigg och fräsch :)


Det enda jag har inplanerat idag är en promenad som jag ska gå på em/kvällen tänkte jag.

Nu ska jag bara göra det som alltid görs , starta en tvättmaskin och dricka en balja kaffe sen hämta en trött Bille på dagis.

Sen klura ut vad man ska äta till middag :( , nån som har ett bra förslag??


Kanske ska sätta mig vid telefonen och ringa runt : beställa klippptid åt mig , beställa klipptid åt Isabelle , ringa försäkringsbolaget och säga upp hemförsäkringen.

Vi betalar nämligen på 3 ställen det känns lite onödigt måste jag säga. Först har ju både jag och Tony genom facket och den kan man inte ta bort , sen har vi en som vi tog när vi köpte huset. Ingen tänkte på fackförsäkringen då , så vi får bygga på den lite så den blir större istället.


Ha en fortsatt bra dag på er alla.

Av Ulle - 28 januari 2009 05:55

2 kvar.  Men det är faktiskt lugnt. Är inte alls så motigt att veta att det är 2 kvar.

Förnatten var det nån vaken.... och hade tänkt bädda ner rullatorn i  sängen , vart vederbörande tänkte sova själv har jag inte en susning om :D

Men somnade till slut i sängen och rullatorn på golvet, som sig bör ;)


Nu ska jag dricka lite efterlängtat kaffe och äta en smörgås , och bara vänta på att klockan ska gå. Då är det min tur att krypa till kojs några timmar :)

Men det bästa av allt är nog min promenad hem , när jag möter alla som är på väg till sina jobb. Och dom gäspar och har sig i bilen :D Jag är inge skadeglad va ;)  Ha ha! Dagens höjdpunkt!!!!


Må gott allihopa och jobba lugnt!


Av Ulle - 27 januari 2009 21:02

nu för min del. Har nu kommit till jobbet och kollat av vad som kommer att göras inatt. Tvättstugan blir nog en kär vän inatt för det fanns gott om tvätt :(

Ingen potatisskalning , skönt!


Nu ikväll efter att jag vart och handlat tog jag mig en promenad , jag känner mig riktigt duktig måste jag erkänna :) och det känns faktiskt skönt efteråt.

Till veckan tänkte jag försöka ta mig till badhuset och simma nån dag , och även kliva upp på orbitreken igen , för det var jättelängesen jag stod på den.  Då lär man få hyfsad träningsvärk ;D

Men det är i stort behov av kroppsjustering för jag känner mig mer som en valross än en människa :(


Nu ska jag ta en kopp kaffe och läsa lite papper , sen se om det är nåt på dumburken inatt? :)


Sov gott alla mina vänner.

Av Ulle - 27 januari 2009 14:24

Syskonkärlek! men den var större förr :)

Av Ulle - 27 januari 2009 14:10

SötisBille framför spegelblank sjö i stugan.....

Av Ulle - 27 januari 2009 14:00

angående prommis. Tar den sen på em istället så kan jag dammsuga nu innan Bille ska hämtas :)

Dom åt nötter igårkväll har jag sett i soffan ;D däe lär det rassla på bra :D

Av Ulle - 27 januari 2009 13:34

men pigg är jag faktiskt , just nu i alla fall.

Har precis ätit lite fil och flingor och ska nu ta en kopp kaffe.


På Onsdag nästa vecka ska Bille till doktorn , men hon ville att vi skulle gå och väga och mäta henne innan dess. För hon ville även se hur viktkurvan på henne såg ut.  Men den ser nog bra ut hoppas jag. För hon växer och gror ju i raketfart.

Måste ta och kolla upp vägtider nu då det var ju länge sen man sprang på sånt  :D


Idag blir det någonting med korv till middag , får se vad som hittas på :)

Kl 15 ska bille hämtas ska nog försöka ta en promenad innan jag gör det

känns som jag har energi till det nu faktiskt. Först en kaffeslurk sen ut.


Tjingeling!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Ovido - Quiz & Flashcards