billes-mamma

Alla inlägg den 18 januari 2009

Av Ulle - 18 januari 2009 18:19

Såna är vi den här eftermiddagen. Bille sov en lång stund på soffan.

Nu ligger mannen i huset med feber ;) Och ni vet ju hur dåliga karlar blir vid lite feber ha ha ;) man kan tro dom håller på att dö.

Crille har kommit hem , antar att han också snart är förkyld för hans pappa var också förkyld :(

Mycket hann jag med på fm som tur var för nu har orken runnit ur mig.


Ha en trevlig trevlig allihopa...

Av Ulle - 18 januari 2009 13:19

har jag gjort idag , nu finns inget som antyder på rött eller julen skönt :)

Lunch idag valde bille köttbullar och mos.

Jag tror jag har kört 6 maskiner tvätt redan. Och än finns det kvar.

Men jag var ju tvungen att riva ur billes säng och mina kuddar , för lillgumman hade blött näsblod i natt :(

Nu har vi precis varit ute en sväng Isabelle och jag , det var faktiskt riktigt skönt. Gick förbi hemma hos morfar och lånade alvedon till Tony , han har ont i kroppen.

Morfar hade legat hela helgen , fick nog nåra fula baciller av bille i Torsdags när han var hit. För det var ju då bille fick hög feber. :(


Nä det är nog dags att gå till tvättstugan och slänga in en till och hänga det som ska hängas.

Middag har jag inte klurat ut än?! ;)


Ha de´

Av Ulle - 18 januari 2009 09:24

ja det kan vi kalla oss idag. Allihopa snörvlar och kraxar som några galningar.

Annars är jag utsövd idag ,somnade på soffan igår innan körslaget hann börja. Sen väckte Tony mig vid 22.30 då gick jag till sängen. Men att ligga så länge känns i ryggen :(

Och så fick jag höra att team Wells åkte ut och då vart jag mäkta förvånad :O  , trodde hann skulle ta hem det här bara för att han är han. Nu missade jag ju hela programmet , men kan ju kolla reprisen om jag vill.


Började morgonen med att städa fram köksbänken , där stod allt kvar sen middagen igår , ja så alert var vi igår. Nä alla kände av den stundande förkylning som var på G. Men nu är det rent och fint igen.

Sen vart det den vanliga sysslan: starta en tvättmaskin så klart. För tvätt blir det aldrig tomt på :)


Isabelle ligger här brevid mig på soffan och kollar barn-tv och hostar på.

Sen har hon ont i magen som vanligt. Denna mage gör mig kollrig.

Nu har hon varit utan mjölk i 4 dar. Hon har fått laktosfri men det verkar inte hjälpa??? Snart blir det doktorn för lillgumman hon måste ju få må bra utan den där eländiga magen.


Nu är kaffet klart mums ;)


Tjingeling!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Ovido - Quiz & Flashcards