billes-mamma

Alla inlägg under juni 2009

Av Ulle - 27 juni 2009 20:11

Ja det kan man inte gnälla över;) 27 grader i skuggan är helt ok. Badat hela dan, även varit till stranden trots att vi har sjötomt. Men det är långgrundt där;) bille trivdes som fisken i vattnet. Nu har vi tagit ett kvällsdopp och tvättat hår och kropp. Så nu sitter vi på bryggan i solen med ett glas vin och njuter:) tänk vad svensk sommar är underbar när den vill visa sig från sin bästa sida;)Jag bara njuter vill inte åka hem till vardagen igen:( men 2 veckor till sen får jag vara här..... Ha det bäst. Tjingeling!!!

Av Ulle - 26 juni 2009 13:09

Nu är det packat och klart....

Uppgrävd perenn även som ska flyttas till stugan :)

Så nu säger jag tack å hej!!!!


Av Ulle - 26 juni 2009 05:50

Godmorgon alla pigga och glada!!!


Känner ni vad det spritter i kroppen.... det är ju äntligen FREDAG :)

Snart får jag gå hem... kanske sova nån timme eller så sen packas bilen mot paradiset ;) mitt alltså :)

Ska köra igång en maskin tvätt innan man dunkar huvudet i kudden bara :)

Och jag hoppas verkligen älsklingen min mår bättre idag.... ;)


Tjingeling!!!

Av Ulle - 25 juni 2009 22:55

Ja vet ni va.... nu börjar man känna igen sig här igen.... Nu börjas det möbleras och donas på :(

I sängarna har dom tjocka , jättetunga madrasser men tror ni inte en av männen lyckas med att bära ut hela bädden.... med madrass :D ibland är dom helt otroolig. Sen plockas det bort sänggavlar och annat så det ser ut som Beirut inne på rummet :(  Varför inte sova när man får???


inatt som var så dånade det jäkla anåda från ett av rummen.... då har han lyckas haverera hela furuköksbordet , skiva och allt låg utspritt över golvet.... Ja jag säger då det: Man blir aldrig förvånad vad man möts av :)


Tjillevippen!!!

Av Ulle - 25 juni 2009 21:41

Åter tillbaka på "gökboet" då , min sista natt sen så är det HELG!!! Lovley!

Har gjort undan alla sysslor.... till och med potatisjävlarna är gjorda. Jag har ju inhandla alldeles själv en elektrisk potatisskalare :) Den funkar super , väsnas lite men det ljudet kommer vi snart att älska.... bara man slipper skala så får det låta hur det vill ;) Man ju titta på tv medans den kör :D


Kaffe hade de snälla människorna som jobbade nu ikväll också kokat åt mig så natten är räddad :)

Bara hoppas det är något bra på dumburken att se och att pensionärerna snällt tänker sova istället för att vara uppe och stussa på ;)

Då blir allt great ska ni se. För imorgon är det ju FREDAG!!!


Ha en skön natt alla och sov så gott....


Tjingeling!!!

Av Ulle - 25 juni 2009 21:22

Idag sov jag faktiskt hyfsat måste jag säga :) ända till kl 14.... det är bra gjort för att vara jag ;)

Sen har det väl inte hänt så mycket. Tony legat däck på soffan hela dan... toa -soffan-toa-soffan allt han dricker stannar inte kvar :(

Men om det är nån riktig magsjuka har jag svårt att tro eftersom ingen av oss andra har åkt dit. Sen killen han var med i stugan i helgen hade oxå känt av magen i Tisdags , samma dag som Tony vart dålig.

Börjar klura på om det är kycklingen som dom grillade i Lördags uppe i stugan , kanske

Jag tror det jag!


Har i alla fall varit och handlat inför stugmys i helgen , var såå duktig som gjorde det idag istället för i kaoset imorgon :)

Så jag skulle kunna packa ihop imorgonbitti och dra om jag så vill ;)

Men ska väl se hur älsklingen mår först , och sen så skulle inte lillgubben följa med nu heller :( skulle till papps och köra 4-hjuling så klart.

Så vi skjussar ju han på en gång och jag tror han vill sova ett tag imorgon :)

Vi får väl se när det bär av ;).....

Av Ulle - 24 juni 2009 21:56

Ja åter på "camping" igen då.... ;) inatt och en till. Äh det blir enkelt kirrat sen vet jag ju att jag få åka till mitt paradis :)

Om min käre man tänker bli frisk tills dess :( Han ligger nämligen hemma i 39 graders feber och spyr just nu , gud vad skönt att man slipper vara där och andas in ångorna..

Bille var mamma och pappa ner och hämtade så inte han ligger där och flåsar baciller på henne :( Tänk vad praktiskt det är att ha mor och farföräldrar nära ;) Crille följde oxå med dit men han skulle gå hem och sova sen :)

Och hon tyckte nog att det var toppen för hon hade ju somnat tidigt idag och vaknade till strax innan han vart sååå dålig. Så hon var ju pigg som en lärka nu hon ;)

Sen får hon ju sovmorgon imorgon eftersom dom skulle lämna henne vid halv 9 istället för 6.30 om Tony var pigg.


I alla fulla fall så hoppas jag att natten tänker bli lugn och fridfull och gå med raketfart , det är alltid bättre då ;)

Nu ska jag gå in till min kollega och surra en stund :)


Tjingeling!!!

Av Ulle - 24 juni 2009 14:02

nä har varit ute med bille , sen vart jag tvungen att åka och hämta hem mannen från jobbet som mår illa och är dålig... :(

Bille fick vara hos mormor och morfar medans jag for :) dom är super att ha så nära.


Nu har vi precis ätit lunch , idag vart det fiskbullar :) det gillar Bille skarpt

och faktiskt åt hon bra.... hon har ätit jättedåligt en längre tid. :(

Hos farmor i helgen var det knappt någonting , men då hade hon ju feber.

Men dom andra dagarna den här veckan har hon inte haft det och det har varit typ en tugga av både lunch och middag :(

Det är tur hon har mycket att ta av den lilla damen , hon svälter inte ihjäl i första taget ;) (rultan)


Nu har hon gått till sin kompis Minna , Tony ligger och sover , Crille var hem en vända och slängde i sig nåt ätbart.

Dom hade varit vakna till 01.30 i natt och vaknade första gången kl 07 sen andra kl 09. Men kul har dom haft , fiskat och badat om vartannat :)

Härligt med sommarlov... :D för killarna.


Nä nu ska jag dricka lite kaffe och bara vara :)


Tjingeling!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Ovido - Quiz & Flashcards