billes-mamma

Alla inlägg under juni 2009

Av Ulle - 5 juni 2009 07:35

då var det äntligen helg då..... känns underbart att vara ledig :)

Fast lite värme hade inte skadat :( Men ett perfekt sovväder är det ju även idag ;)

Bille hemma med pappa idag snorig och hostig och det är även pappan.


Nu har jag precis satt på en panna kaffe åt älsklingen min innan jag själv tänker gå och dunka huvudet i kudden och ha en träff med JB :)

På tv går svampbob som bille sitter och roar sig med att se :) hon väntar på att det ska bli Dora igen , det är ju den stora favvon ;) Ett till avsnitt börjar 09.00 tror jag att det är.


Kanske det blir nån målning idag??? Får se vad jag har för ork och vad det bjuder på för väder när jag vaknar :)


Nu säger jag godnatt för några timmar....

Ha en härlig Fredag på er


Tjingeling!!!

Av Ulle - 4 juni 2009 22:10

Ja lillgumman somnade klockan 17.20 på golvet som vanligt :) skulle absolut inte ligga på soffan ;) Som tur var hann hon ju med att äta i alla fall.

Men nu klockan 20 kom hon farande i hallen och hade sovit klart tyckte hon..... men hon låg på soffan nu när jag gick på jobbet.

Men lillstackarn håller nog på att bli förkyld , en hemsk hosta har hon börjat fått nu ikväll :( så resan till stugan i helgen skjut upp till nästa helg.

Då jag hoppas hon är pigg och att det ska bli bättre väder :)


Annars har det inte hänt mycket under em hemma bara slöat har jag gjort.

men imorgon är det ljuvliga Fredag då får jag nog ta till lite ork och städa och tvätta lite inför helgen.... då hoppas jag kunna måla lite mer på huset så det blir klart nån gång :)

Tony får fortsätta bygga på den nya bron han ;)

Köpa hem lite gott måste jag även göra imorgon... lite att grilla kanske och nåt läskande till strupen :)


Nä nu väntar en tur runt på avd.

Ha det så bra alla och sov så gott :)


Tjingeling!!!

Av Ulle - 4 juni 2009 16:12

det är ute idag.... Man håller ju på att frysa ihjäl :(

Sov till ca 14.00 men då hade jag snurrat från kl 12 :( skulle koka lite kaffe men tror ni det fanns nåt kaffe? ;) Nä inte då! :(

Bara till att sätta sig i bilen och fara till ICA för lite inhandling precis som vanligt :)

Hämtade upp Bille på hemvägen.

Nu är det snart middagsdax: idag blir det pasta carbonara , Tonys val :)


Nu gäller det att hålla bille vaken tills hon har ätit middag i alla fall sen får hon somna om hon behagar , det är ju tidig morgon imorgon igen.

Vet inte om det blir nån stuga i helgen.... det ska ju bli så trist och kallt väder :(

Får se hur det blir. Bestämmer det imorgon.


Nu ska jag busa lite med min trötta dotter så hon inte somnar.... :)


Tjingeling!!!

Av Ulle - 4 juni 2009 07:22

För nu får man snart leta fram sitt paraply och fara till John Blund :)

Och vad passar väl bättre med paraply än idag när regnet bara vräker ner :(

Men det är perfekt sovväder.... en sån dag som till och med jag kan dra täcket över huvudet...länge. I alla fall så länge jag får.

Klockan 15 ska ju lillfisen hämtas på dagis :)


Nu ska jag bara vänta ett tag innan sonen ska väckas , det är ju Torsdag så då har ju han en timmes sovmorgon.


Så jag får önska er alla en fin dag trots regn kanske....

Och godnatt säger jag :)

Av Ulle - 3 juni 2009 22:25

Ja middagen vart mumsig precis som vanligt :) men den blir ännu godare när Tony gör den.... så är det bara ;) Vet ej vad han har för knep :)


Brobygget har påbörjats.... ska bli skönt med en bro igen så småningom...

Har sen i höstas haft ett provisorisk bro av lastpallar med spånskivor över.

Så ni kan ju förstå hur hela dom skivorna var efter en höst med regn och sen en massa snö som luckrat upp dom. Nu klev man sönder dom hela tiden så det vart risk att vricka fötterna istället :( men alla har klarat sig undan blessyrer ;) som tur är.

Men vädrets makter har verkligen spelat oss ett spratt hela tiden.... regn , sol ,regn ,sol men det vart ju en början i alla fall.


Nu har jag kommit till mitt kära andra hem dvs. jobbet , jag hoppas dom kommer att gå fort som sjutton.

Har gjort undan alla sysslor som jag kan göra: Tvättstugan , hämtat in från kylen , kollat brödet , laddat kaffepannan. Ingen potatis inatt YES! 

Jobbar 2 nätter nu sen är det helg , ledig helg! hur underbart som helst :)


Vi ska åka till stugan då och bara mysa , ja jobba oxå med nåt som vanligt ;)Tony ska sluta tidigare på Fredag så vi kan komma iväg så fort Crille slutat skolan , för han ska följa med. Det tycker jag ska bli trevligt , det var längesen han sa att han längtade dit.... men nu gör han verkligen det :)

Så jag hoppas på bättre väder än detta så kan det bli lite fiske :)

Och eldning nere vid vattnet så klart ;)


Nu ska jag kolla om det är nåt sevärt på dumburken inatt

och ta mig en kopp kaffe :)

Sov så gott alla ni läsare....


Tjillevippen!!!

Av Ulle - 3 juni 2009 15:07

Började dagen med att cykla till lekparken med grannflickan+storasystern och Bille. Lekte en stund där.... sen hem där deras lek fortsatte både här och där :)


Jag tog fram penseln och målarburken + stegen och självklart bikinin ;)

och målade uppe vid nocken på altan. Åh hu vad varmt det var på den sidan ska ni veta , alldeles stilla stod det :)

Efter ett tag fick jag trevligt sällskap av Sofia som tyckte det var sååå skönt med sol och värme.


Hon var så snäll att jag fick lämna Bille med henne för en snabbis till Kvissle och badhuset där Crille skulle göra sitt livräddningstest som han smitit undan hela badperioden under gympan :(

Men nu förstår han nog att man kan inte smita undan om man vill bli godkänd :)

Passade även på att springa in på ICA en snabbis när jag ändå var där....


Nu ska jag passa på att ta fram snabeldraken en sväng medans vilddjuren inte är här och stökar runt :)

Sen är det väl snart dax för matbestyr.... ugnsbakad falukorv bjuds det på idag i det Viklundska hemmet ;)


Må gott alla....

Tjingeling!!!!

Av Ulle - 3 juni 2009 10:29

Det känns skönt.... Det vart ingen visit hos kollegan igår :( Tony kom hem så pass sent att det inte var nån mening ;) Det vart en lugn hemmakväll på soffan istället :) Men det var faktiskt skönt efter 2 dagars malande i huvudet :)


Idag är bille oxå ledig , hon sov till kl 08 sen var hon pigg som en nötkärna men inte mamman :) Slöade på soffan till kl 09.30 så jag är lite pigg inför nattens jobb.

Nu har hon sprungit ut till gungorna , få se om grannflickan är ledig för då brukas det märkas ganska fort :)


Nu ska jag ta en påtår ute i blåsvädret på altan :)


Tjingeling!!!

Av Ulle - 2 juni 2009 16:15

Ja hemma och trött i lilla huvudet efter att bara sitta och lyssna åter igen på gammal skåpmat :(

Men en god Thai lunch även idag... :)  Tyvärr sämre väder men satt ute i parken i alla fall ;)


Mannen i huset åkt och gett sig på renoveringsbilen igen ;)    jag kockar mat , Bille gick till sin kompis Minna som tur är..... annars är det risk för soffsomning alldeles för tidigt :(    Kl 18 är det godkänt :)

Kommer mannen hem i tid är det risk för cykeltur till min kära arbetskollega på visit. Kanske får man smaka på en god whisky om man har tur ;)

Ingen stor whisky drickare är jag men hon ska LÄRA mig säger hon ;) hon är för go´lillhulda :D  Får se vad klockan blir :)


Imorgon natt är det åter dax för jobb , det vart en långvecka av våran go´vecka som egentligen bara består av 2 dagars jobb , nu vart det helt plötsligt 4 :( lite trist då.

Man ligger efter med städning och sånt här hemma nu vill jag lova ;)

Är ju sugen på stugan i helgen :)


Nä nu ropar spisen på mig :)


Tjingeling!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Ovido - Quiz & Flashcards