billes-mamma

Alla inlägg den 8 juni 2009

Av Ulle - 8 juni 2009 21:40

Ja nu har man hållt i en pensel hela dan.... nu ikväll kom min kära , underbara granne och bjöd på longdrink Mmm det är gott. Och det tyckte jag nog att jag var värd faktiskt...... efter allt målande :D

Har suttit på altanen surrat och druckit long drink ett bra tag ca 2 timmar men nu vart det kallt vill jag lova ;) trots filtar och raggsockor


Har precis duschat lilla tjurskallen.... och slängt henne i säng :) så nu vart det rast vila. Hade kunnat tänkt mig att måla lite mer men det vart ju så jävla kallt ute :( så jag tror jag spar det till imorgon :)

Måste ju ha lite att göra då oxå ;)

Nu hamnade man framför dumburken och CSI och det är ju heller inte helt fel ;)


Så ha en trevlig kväll alla....


Tjingeling!!!

Av Ulle - 8 juni 2009 15:37

Har målat näst intil hela dan så det går framåt vill jag lova ;)

Målat nästan hela baksidan 2 ggr så det känns toppen sen har jag även hunnit 2 varv halva framsidan , så nu ska jag ge mig på andra halvan....

åh färgen den går åt som smör i solsken :D öppnar nu sista vita burken , får nog köpa en till :( det är mindre kul för vi använder en otrooligt dyr färg men superbra så det vinner i längden ;)

Det gråa finliret på fönsterfoder och knutbrädor har min kära man fått äran att måla ;)

Smart drag av mig ;)..... hi hi!


Nu ska jag först hänga lite tvätt , det är ju perfekt torkväder ute....

sen ska jag anfalla nästa vägg :)


Tjingeling!!!!l

Av Ulle - 8 juni 2009 09:51

Ja nu har sonen farit på skolan....

Bille och jag gjort oss klara för att gå ut och ta tag i dom vanliga sysslorna nu för tiden.... :) bille ska gå ut och leka... jag ska måla så klart ;)

Idag kan man nog ta på sig bikiniöverdelen och bättra på brännan.

Solen värmer ju i alla fall och mot väggen blir det nog varmt :)


Först ska jag bara hänga en maskin tvätt och dricka en påtår kaffe på altanen innan penseln tas fram :)


Ha en underbar förmiddag alla.... :D

Av Ulle - 8 juni 2009 08:33

herrgud vad fort det går :) Tänk att den här veckan sen är det sommarlov för skolbarnen :) Ja min son har nedräkning nu..... snart snart snart ;)

Själv är jag ledig idag , sitter just nu och funderar på dagis för bille eller inte? Hon är anmäld och hon gillar ju att leka :) men hon älskar även att vara hemma med mig :)

Så nu vart det klurigt..... det blir ju mer gjort här hemma när hon är på dagis.... men hon är ju absolut inte jobbig att ha hemma så här? :)

Sköter sig själv för det mesta med leken :)

Ja nu var det bestämt: hon blir ledig med mig:) Så nu är hon lycklig min lilla gurka ;)


Nu är det frukostfikning framför djungelgeorge.... det är bland den mysigaste tiden på dagen :)

Bille när hon är nyvaken är hon sååå otrooligt go´

Inte alls så där tjurig som hon "är" annars min lilla tjurskalle.

Fast ibland kan den där tjurighet/skrikandet gå mig på nerverna :(

Måste försöka få ur henne det annars blir vi nog alla olyckliga.... men vet bara inte vart jag ska börja eller hur man ska göra med det , för inget vi gör biter.... typ.straff gå in på sitt rum:hon skriker tills hon somnar :( , samma sak nästa , nästa , nästa.

Vad man än försöker skriker hon tills hon somnar :(


Nä nu ska jag väcka sonen och ge honom frukost innan skolan.... :)


Tjingeling!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Ovido - Quiz & Flashcards