billes-mamma

Alla inlägg under juni 2009

Av Ulle - 21 juni 2009 22:49

Väggar börjar ta form....

Av Ulle - 21 juni 2009 22:44

Golvet på plats

Av Ulle - 21 juni 2009 14:50

Åh vad härligt... idag sov jag ända till efter kl 14 :) skönt Vaknade först vid 12.30 men vägrade kliva upp.

Nu har jag hunnit med att duscha , hängt ut en maskin med tvätt och startat en till :)

Nu kommer Tony och Bille snart hem från stugan , och så har han med sig en hel säck med tvätt. Alla sängar är urrivna för tvätt :)


Nä nu ska jag dricka en kopp kaffe på bron och vänta in dom :)

Crille kommer oxå hem idag hoppas jag..


Tjingeling!!!

Av Ulle - 21 juni 2009 05:13

Ja nu ligger dom flesta i sina sängar och trynar som små grisar , vissa var säkert lite rund under fötterna vid sänggåendet :) det är ju trots allt midsommarhelg. Dom vaknar kanske lite mindre pigga idag :( men man får hoppas att gårdagen var trevlig för dom :)

Min gubbe gick faktiskt och la sig i tid. :) Det är nog skönt för honom idag :)


Nu är det alldeles rätt sida dygnet tycker jag då... eftersom jag får ju snart , bara 2 timmar kvar gå hem och lägga huvudet på kudden. Det ska bli så skönt så.

Jag hoppas min lillgumma är piggare idag så att hon inte har fått nån sorts infektion av plåstret från näsan.


Ha en trevlig Söndag alla ni

Av Ulle - 20 juni 2009 22:49

Ja nu var den midsommaren över för mig då.... Sov till 11.30 igår sen for jag till stugan :)

Där var det full fart på grabbarna boys med att snickra på den nya entre´n som ska bli :) Dom hade jobbat på bra. Hade precis ätit sillunch när jag kom så jag fick äta den ensam :)

Var ut på en båttur på em , mysigt va det.... sen var grabbarna ut och la nät.... Sen spikade dom lite mer , jag fixade middagen. Grillat vart det då.

Kvällen tillbringades nere vid sjön och elden ;) med tillhörande korvgrillning.

Jag gav upp och nattade kl 01.30


Idag sov jag till 13.30 skönt sen vart det kaffe på bron i strålande solsken :)

Det snickrades flitigt på även idag. Ytterdörr och fönster kom på plats.

Bille hade feber idag... :( farmor ringde imorse sen hade hon snytit ut ett ihoprullat plåster ur näsan..... kanske därför hon hade feber??? för jag tror nämligen hon haft plåstret där i några dagar. Lite orolig blir jag om febern inte ger sig , om hon har fått nån sorts infektion eller nåt. Mammas lillgumma :)


Sen vid 17-tiden begav jag mig hemåt för att jag jobbar ju inatt :( , det är ju tråkigt det.

Nu har dom satt ditt fasadskivorna på väggarna , fick en bild på mobilen förut.

Sätter in lite bilder imorgon kanske av helgen :)


Nu har natten framför mig.... :( hade mycket hellre stannat i stugan ;)


Nu ska jag göra ett varv på "camping"


Tjingeling!!!

Av Ulle - 19 juni 2009 05:05

börjar det bli morgon och jag får packa ihop och gå hem.

För jag går hem och sover några timmar först så åker jag till stugan sen.

För jag kom ju på att tony tog ju min nyckel så jag kommer ju inte in, och det vore ju synd att måsta väcka honom när han får sova.

Så då gör jag så här istället....


Så jag önskar er alla en riktigt trevlig Midsommar :)

Av Ulle - 18 juni 2009 23:37

F.. vad klockan går sakta.... :( kanske man kan skruva fram den ;)

Har i alla fall gjort sysslorna som jag skulle nu vill jag inte göra ett dyft mer inatt och så vill jag absolut inte ha några griniga gubbar uppe och tussa... SOVA ska dom göra hela natten ;)

För nu vill jag åka upp till mitt paradis och fira midsommar , tyvärr i regn och rusk är jag rädd men det är väl som alla andra midsommrar i Sverige :(


Sov så gott alla ni

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Ovido - Quiz & Flashcards