billes-mamma

Alla inlägg under juni 2009

Av Ulle - 16 juni 2009 13:16

Ja det var det här med att sova lääänge..... ? Det går ju åt fanders varje gång jag jag jobbat.... vete f.. vad som hänt med min kropp? :( Men obra är det ju att inte kunna sova efter nattjobben.

Hur blir man som människa då: Jo sur , grinig , ilsk och allmänt otrevlig. hur kul morsa lät det på en skala 1-10 ???? -Jo typ -10 kanske? Nä nu måste jag försöka göra nåt åt den saken... men vad det blir en annan femma ;)


Nu ska jag äta lite och få mig lite kaffe... :) då känns det lite bättre :)

Men Bille ska jag inte hämta förrän kl 15 idag , hon är väl såååå trött lillgumman att hon ser i kors :(

Blir en väldigt tidig kväll för den tjejen ikväll.

Nu väntar nåt ätbart ;)


Tjingeling!!!

Av Ulle - 16 juni 2009 07:26

Ja då var en natt gjord då nu är det bara 4 kvar den här veckan :(

Fast den här natten gick med flygande fart tycker jag ändå... Och sovit gott har dom flesta av dom gjort :)

Nu ska man besöka JB i några timmar , så länge som möjligt ska jag försöka med så får vi se om jag vaknar själv som vanligt ;)


Natt i natt!!!

Av Ulle - 16 juni 2009 01:43

Ja då sitter man här alldeles allena igen..... I alla hus runtomkring är det mörkt. Sover gott i sina varma sängar kan jag tro :)


Ärligt talat så börjar jag faktiskt lessna på att jobba nätter. Det trodde jag själv aldrig att jag skulle göra.... ;) Men kanske har det med att man blir faktiskt bara äldre och jag måste erkänna att det sliter mer på mig nu än för ett par år sen :(  Det är ju beiget det :(  För då måste jag nog byta jobb känns det som.

Fast konstigt är inte det , snart har jag jobbat 20 år inom den här branchen... och jag som lovade mig själv: 10 år sen är jag long gone.... :D

Ja eller hur??? Åren bara rullar på och nu står man här...

Nä det är väl dax att bestämma vad jag ska bli när jag blir stor kanske?? :D


Nu ska jag gå en vända och snurra på nån dam sen ska jag göra mig en stoor kopp med hett te ;)

Och hålla tummarna för att dom tänker sova gott inatt de mina :)


Sov så gott på er och dröm sött.... :)

Av Ulle - 15 juni 2009 15:24

Nu vart det alldeles stilla här hemma.... Billes kompis gick hem för en stund sen , så nu ligger hon på golvet , tänk att hon alltid ska ligga där och inte på soffan :) tokjänta. Hon kollar på bondgården.

Själv har jag börjat med middagen , idag bjuds det på: ris , köttbullar , sås och kokta grönsaker och vanliga grönsaker så sonen äter lite oxå ;)


Min mobilkamera strejkar igen :( så det blir inga kort på ett tag... Måste kanske lämna in den :( Tony säger köp en ny.... men jag trivs så bra med min nokia som har "tvättråd" det var en dyr designmobil som min älskade man köpte åt mig :) åh den håller ett bra tag till hoppas jag i alla fall ;)


Inatt är det dax för jobb igen :( det är ju mindre kul men jag jobbar ju med så bra arbetskamrater så det brukar gå fort :)

Har långvecka den här veckan och så har jag bytt och donat så det vart en riktig knäppvecka ;) Jobbar Mån , Tis , Tors , Lör , Sön natt så det bli väldigt hattigt :D

Men det är självförvållat så det så ;)


Nä nu ska jag kocka vidare....


Tjingeling!!!

Av Ulle - 15 juni 2009 13:21

Ja herregud man fick nästan en chock när man bar ner tvätten i tvättstugan  :) tvätten håller nämligen på att ta över hela tvättstugan :(

undrar när jag tvättade sist ;) Så nu går tvättmaskinen varm....


Bille med kompis har precis byggt pärlhalsband så nu kan man ta fram snabeldraken så rasslar det gott i den :(   Jag hatar pärlor!!!

Men nu vart det trist så nu vart det kombinerad lek med järnväg och barbie :D 

Snart kommer dom väl på att dom ska gå ut i det härliga blåsvädret :(


Crille vart väckt av en kompis vid halv 12-12 så han är ute och cyklar just nu precis som vanligt :)

Av Ulle - 15 juni 2009 11:31

Ja då var man hemma igen då :( hade helst stannat kvar i stugan och fortsatt att mysa trots regnet.  För idag är det ju fortfarande skitväder även här så :( När tänker det bli sommar???

Jag tänker på alla stackare som går på semester den här veckan.... den kan inte vara kul... :(


Skönt att man har sen semester iår :) så kanske man får lite sol då i alla fall. Eller så blir hela sommaren kass :( vem vet?

Igår när vi kom hem höll vi på att frysa ihjäl ;) det var ju bara 19 grader här inne och vi hade ju vant oss vid den goa stugvärmen på ca 27 grader.... vi älskar att elda och få det varmt och gott :)


Fick sovmorgon även idag , Bille sov till kl 10 skönt för mig som ska jobba inatt men o´bra för henne som skulle behöva somna i tid ikväll eftersom det är tidig morgon för henne imorgonbitti :(


Nu ska jag ringa en kompis och höra om hon bjuder på lite fika kanske?

Om jag har tur ;) eller så kanske hon jobbar . Då hittar vi på nåt annat..

Nu är det påtår på kaffet och läsa tidningen :)


Tjingeling!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Ovido - Quiz & Flashcards