billes-mamma

Alla inlägg under april 2009

Av Ulle - 13 april 2009 05:52

Nu har natten i alla fall gått trots min eländiga hals eller för att inte tala om den ettriga hostan , :( och det är ju så skönt att hosta när det river där nere ändå :( Näe inte direkt.....

Nu sitter jag och dricker hett kaffe.... det var skönt men bara för en stund... En fördel med detta är ju att röka är ju bara att glömma.... sist jag var ut och tjurade på var klockan 00.30 ca Det är ju inte värt det , det blir ju hostattack varje bloss :(


Nu tycker jag att det kan komma nån vänlig själ och byta av mig så jag får gå hem till min säng... men ta hostmedicin först: idag blir det cocillana , in i dimman bara.... trots mardrömmar som det ger mig. För sover gör man ju i alla fall på det ;)

Ser inte ut att bli nån kanondag ute idag inte?? :( Då kan jag sova i lugn och ro ;)


Godmorgon på er och Godnatt till mig :)

Av Ulle - 12 april 2009 17:19

det har varit ute idag :)

Vi började med en lång sovmorgon till klockan 12 skööönt , sen vart det fika ute på altanen i solen.

Sen bytte vi till sommardäck på bilen och den tvättades ren.

Grannen kom förbi han tvättade av sin bil oxå i skållhett vatten i högtrycken ;) min man tycker nog det är billigt med vatten :D eller så var det vattenkranen som gjorde som den ville :)

Sen har jag suttit på altanen hela em och solat och mått gott :)

men mannen har inte ro till sånt så han har småpysslat med nåt hela dan...


Nu har vi nyss varit med ett lass skräp till skroten och en sväng på ICA.

Nu är bille på väg hem igen. Tony och hon blir själva ikväll för jag ska ju jobba inatt :) Det känns inte så jobbigt för det är ju bara en och sen är man ju ledig 2 nätter då.

Och imorgon behöver jag inte sova såå länge så jag hoppas på strålande sol även imorgon :)

Nu ska jag slappa på soffan en stund :)


Tjingeling!!! 

Av Ulle - 12 april 2009 01:28

Jaha utan röst.....nu då :)

Ja vart f.. tog den vägen?? hemma hos mor och far eller???

Ja någonstans glömde jag den ;) Men vart det är den stora frågan????

Searsch on baby....

Huvudsaken den är hemma imorgon.... vore ju bra om inte annat :D

Men då skulle ni sett dom som letade vart jag tagit vägen ;) oj oj vad dom for runt runt :D

ja har dom inget roligare för sig så...... än att leta mig menar jag.


Tjingeling!!!!!

Av Ulle - 11 april 2009 18:27

Somnade vid 08 vaknade vid 11.30 jaha endast 3,5 tim sömn Oj oj

Jag vet ju vilket härligt humör jag har såna dagar.... inte alls rena bitchen!!!

Ska i alla fall till att göra marängtårtan.... jaha inget smör...bra?! -skiter i det åker och köper en tårta!!! -nä men gå till grannen och låna säger Tony.

Sagt och gjort Crille springer över och lånar , gulle han :)

Börjar med att knäcka ägg... gulan i en bunke vitan i en annan tills jag kommer till sista ägget , allt hamnar där gulan skulle va.. FAN!!!!

Börjar om smått irriterad :( nä mycket!  Alla ingredienser i rätt bunke.

Tar fram elvispen... vad f.. tror ni händer då startknappen går av :( :(   men vad i hela hundra helvete är det frågan om????.... Tony fixar så den startar! älskar dig gubben <3 Ja smeten klar till slut och in i ugnen :) Klart!

Gästerna börjar komma , mor och far först ;) - Vad du ser pigg och fräsch ut säger pappa till mig. -Ja men passa dig för jag är jävligt grinig svara jag :D

Alla sitter och fikar , jag ska hämta tårtan i kylen.... Vad f.. tror ni händer::

Jo tårtjäveln far ur händerna på mig och rätt ner i golvet UPP och NER!!!

Men då var det tur det var folk här. För jag skrek , sylade iväg tårtspaden genom huset och drog igen sovrumsdörren så grejer på väggen for ner från väggen. Åh det var ett lindrigt utbrott!!!! Tänk om det bara varit vi då har nog nått gått i krasch :( Och in i sovrummet kommer min älskade syster och gapskrattar :D och kramar om mig - Ja men gumman det var ganska kul ändå... :) :) Ha ha ha ha

Ja vad säger man: Jo min älskade son fyllde ju 13 år vilket turnummer va?!


Men i alla fulla fall så har alla farit och då menar jag ALLA:

Crille följde med pappa sin , Bille följde med farmorn så nu sitter vi här med premiärgrillat kött i massor på 2 pers. Och inget att göra :)

Ja det löser sig : vi kommer på nåt ska ni se.

Nu ska vi äta min älskade man och jag ....


Tjingeling!!!!

Av Ulle - 11 april 2009 07:37

Ja idag är det den 11:e alltså min älskade sons födelsedag... 13 år herregud vart har åren tagit vägen??? :O En tonåring ut i fingertopparna ;) både på gott och ont :)

Ja jag har nyss slagit in presenterna klart och gjort iordning påskäggen som jag bad Tony göra igår kväll , men dom låg orörda i skåpet ;) Ha ha det där med minnet :D


Nu ska jag snart väcka pappan så jag får gå och sova en stund :) är nog dax för det om jag ska orka ha kalas klockan 14 :)

Sen har jag enhälligt bestämt att det ska premiärgrillas idag så jag väntar på finväder ;)....


Ja visst ja måste gå ut och hissa flaggan innan jag somnar.

Godnatt från mig och Godmorgon till er :)

Av Ulle - 10 april 2009 11:03

Ja nu är det påsk :) vad man ska göra då har jag ingen aning om :D

Nyvaken är jag i allefall . Fick mig sovmorgon av min underbara man som klev upp med Bille vid 7.30 , antar att det vart soffläge framför dora och svampbob :D


Nu drog dom 2 iväg till morfar och tvätta bilen.... den är i stoort behov av det ;) Så det är ju bra att saltet får tvättas bort..

Crille har redan åkt iväg till en kompis , :D härligt att han har nåt att göra....


Idag ska vi oxå på kalas till syrrans dotter som oxå fyller 13 ja då blir det mat så jag slipper tänka på det idag... underbart.

Ja nu väntar en kopp underbart nygjort kaffe ;)


Tjingeling!!!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Ovido - Quiz & Flashcards