billes-mamma

Alla inlägg den 2 april 2009

Av Ulle - 2 april 2009 16:26

Det som inte var något speciellt att göra var: Isabelle fick ta fram sin cykel för en tur för första gången i vår :)  Det tyckte hon var toppen ;)

Så lite friskluft fick vi idag ändå....


V hari även varit och handlat och hämtat hem sonen.

Tony kom hem och vände även idag , skulle återigen hjälpa till att skruva trall ;) man ska ju hjälpa varandra.

Nu stundar det middagsdags snart , idag blir det pastacarbonara för barnen. Vad jag ska hitta på vet jag inte :(  tycker jag har lessnat på allt vad mat heter....


Ikväll blir det säng före 00 för det är tidig morgon även för mig imorgon , kan ni tänka er jag kliva upp 05.45 :O åh fy vad hemskt :(  Fördelen är att jag slutar tidigt.... klockan 12 då ska jag hem packa det som ska med till stugan , en sväng på ica , apoteket röda näsan så klart ;) måste ju ha nåt gott att njuta av framför brasan och ute på  isen med förhoppningsvis massor av sol :D , låter inte helt fel va?! ;)


Nu ropar torktummlaren...

Tjillevippen!!!


Av Ulle - 2 april 2009 13:10

Ja ingen sol och nu skitregn... enda fördelen med det är att det försvinner snö. Det är ju bra!

Bort med eländet tycker jag och större delen av sverige skulle jag tro.

Maskinen snurrar ännu. och än är det några innan jag hittar igen golvet ;)

Vi har precis fått oss lite lunch i magen , det var bra för jag var så fasligt hungrig förut.

Skulle precis starta Ronja åt Isabelle men vår tv har fått fnatt, på en skärm är det 2 bilder :O mysko och sen är bilden alldeles grön oxå... åh säger Bille det är 2 Ronja :D ??? ja vad bra va?! Nja det håller jag nog inte med om ;) Har provat att dra ut kablar , stänga av både dvd och tv men inget verkar funka.... Hmm problemlösare sökes ;)

Senare ska vi bege oss till Ica och sen hämta upp sonen på skolan när vi ändå är på byn.

Sen blir det nog inte något speciellt innan det är dax för middagen :)


Tjingeling!!!

Av Ulle - 2 april 2009 09:24

Men det är ju snart påsk som ni vet , så nu vart det denna gula

skrikiga färg , ett tag i alla fall ;) 

Av Ulle - 2 april 2009 09:11

och tråkigt ute när man vaknade :( , jag VILL ha SOL!!! Tror jag har fått ett väldigt stort ljusbehov.... Eller så är det den långa kalla vintern som ger sig till känna :)

Vi fick sova till kl 08 idag i alla fall. det var skönt , Crille har ju även lite sovmorgon på Torsdagar ;)


Det blir inget pass för oss idag , tar det imorgon när vi ändå ska åka igenom stan och då hela familia. Crille ska vi skjussa till hans pappa och vi ska åka till stugan och se om den står kvar ;) Nä i alla fall kolla så snön inte knäcker farstukvisten (taket ) på nya entrén.... Sen hoppas vi på kanonväder i helgen så vi kan ta fram pimpelgrejer och sitta på isen och mysa , kanske få en aborre till Isabelles förtjusning.... Mmm gott säger hon!

Och sola slappa och bara koppla bort allt , för så tyst det är där kan det aldrig nånsin bli här hemma ;)  till och med jag tycker det är ljuvligt med den tystnaden :D


Idag har vi inget inplanerat får se vad som händer :) Ica måste vi besöka i alla fall :( , sen tvättmaskinen snurrar på som vanligt. Nä nu är mitt kaffe klart. Så nu ska jag läsa tidningen och njuta :)


Tjingeling!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Ovido - Quiz & Flashcards