billes-mamma

Alla inlägg den 24 april 2009

Av Ulle - 24 april 2009 18:54

Ja nu har man varit på turné en sväng till idag.... Men vi slapp åka ända till viskan :) Farmor mötte upp oss i Nedansjö :)

Lånade min mors bil , för att åka E14 med våran gunghäst då har nog både jag och bille spytt av gungningen i bilen. Som ni kanske förstår så är dämparna slut och så menar jag verkligen helt SLUT , man pallar snart inte ens att åka till stan med den ;) då förstår ni kanske att det är illa :(

Så nu var Tony tvungen att åka och köpa dom fram i alla fall till att börja med. Så dom håller på att sättas dit i denna stund :)


Har precis ätit middag..... vart grillad lövbiff idag Mmm mums.

Nu ska jag sitta och gruva mig i 1.5 timme innan det är dags för att gå på jobbet :(

Nu ska jag på myggjakt.... vi har fått in årets första sommarplåga , myggjävel Bzzzzz.


Tjingeling!!!

Av Ulle - 24 april 2009 15:27

Äntligen säger jag bara!!!! Nu är det trolliga passet äntligen klart :D

Känner mig såååå glad just nu :)

Polisen i kassan bara skrattade när jag berättade om alla bravader om detta pass. Men vilken snygg son jag har säger jag bara ;) det sa även fru polis

Herregud han ser ju ut som 18 år på kortet :)


Men nu ska jag berätta att det höll på att gå åt skogen även idag.... :(

Mitt fel den här gången , börjar åka mot stan när vi kommer inte fullt halvvägs kommer jag på f.. mitt körkort ligger ju hemma i jackan.... hade varit just snyggt att komma in en 4:e gång och få åka hem utan.

Hade mitt gamla med men ville inte chansa så vi vände...

-Det var tur det sa polisen :)


Nä nu ska jag hoppa in i bilen igen och bege mig mot viskan/Fränsta och lämna Bille hos farmor.


Ha de´

Av Ulle - 24 april 2009 11:27

Ja klockan rullar på snart är det lunchdax :) låter lockande: MAT! ha ha säger hon som sällan äter regelbundet ;)

Har i alla fall gjort lite nytta efter att jag lämnat Bille. Dammsugit , startat min andra tvättmaskin , plockat iordning i v-rummet ,bäddat alla sängar. Har även hunnit med att ila till Kvissle och hämta sonens cykel som det var punka på :(..... Ja vi har ju ett cykelställ till bilen men eftersom vi är i renoveringstagen stod det en massa stora gipsskivor lutade mot just den väggen där stället hänger , så det var bara att strunta i det och stuva in cykeln i bilen ;) Tur man har combi :)

Nu har jag hunnit njuta av en kopp kaffe ute på altanen ljuvligt :D


Har inte alls lust med att jobba i helgen det känns jättetungt med tanke på vilket väder det ska vara i helgen ;)

Men det blir som vanligt....åt helsike med att sova :)  Det är ju min melodi att sova 4-5 timmar brukar funka ;)


Nä nu ska jag äta sen ta en tur till byn och kolla brallorna åt min älskling <3


Tjingeling!!!

Av Ulle - 24 april 2009 08:37

Jaha uppe igen då.... det bara går runt runt. Nu börjar jag inse vilket ekorrhjul vi lever vi människor ;) ganska tråkigt egentligen tycker jag då...

Fast det tråkiga är ju inte livet utan att man måste jobba för att få pengar

hmm nu börjar det sväva iväg i tankarna ;) åter till vardagen.

Bille sov till 7:45 helt ok anser jag :) Nu har jag hunnit med att duscha och nu har Bille fikat frukost framför barn-tv.


Snart ska vi bege oss till dagis för lite lek.  Själv har jag inte planerat in nåt speciellt , blir väl det gamla vanliga: Tvätta , plocka , städa och inte att förglömma sitta på altanen i solen och dricka kaffe :D det bästa av allt.

Kanske en tur till byn och kolla på nya träningsbyxor åt Tony , han var i stort behov av det nu ;)


Nu ska jag fixa barret innan vi far ;)


Tjingeling!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Ovido - Quiz & Flashcards