billes-mamma

Alla inlägg under december 2008

Mat

Av Ulle - 9 december 2008 16:49

Ja nu håller jag på med middag. Idag blir det leverbiff det är gott det. Men det tycker inte crillan. Han äter det men inte med förtjusning om jag 

säger så. ;)


Bille har somnat på soffan idag igen. Hon måste ha nån skit i kroppen???

Har försökt att plugga engelska med crille men det är inte populärt alls.

Spisen kallar!


Av Ulle - 9 december 2008 13:34

Nu fick jag ett rikrigt ryck sen vi kom in. Började leta efter lucialinnet igen.

I skrubben , passade då på att rensa hyllan där crille lagt kläder som är för små. sen i källaren. Till sist i min garderob och där hängde den. Började då att rensa ur alla mina garderober på kläder som jag vet att jag aldrig kommer att använda. Nu blir Tony glad , han tycker att jag sparar alldeles för mycket skit. Och visst hat han rätt till viss del jag sparar även det som aldrig blir använt. :D


Nu måste jag nog ta och koka nytt kaffe. Vart akut kaffesugen NU! 


Tjing!

Av Ulle - 9 december 2008 10:53

Isabelle sov ända till kl 8,45 idag , bara för att jag klev upp kl 7,00 antar jag.

Nu hade man haft chansen att sova lite längre när då klev man upp ,typiskt.

Men det är ganska skönt att sitta och se nyhetsmorgon med en kopp kaffe och tända ljus allseles själv. För när hon vaknar är det ju barn-tv som gäller ,

Dora är en stor favorit!


Sen att spela Josefin och pippi m.m på datorn tycker hon är kul.


Vi ska gå ut en sväng sedan. Tony ringde just , han är på kurs idag. Det var

-10 grader inne i stan Brrr! Här vet jag inte , vi har ingen termometer kvar sen vi spönade om...


Nu ska jag gå och ta hand om lite tvätt.


Tjingeling!!!

Av Ulle - 9 december 2008 08:02

Ja ibland blir det en effektiv morgon när man kliver upp när klockan ringer  1:a gången.

Har startat en maskin med tvätt , kokat mig en panna kaffe. Tänt lite ljus och även hunnit med att sortera och vikt tvätt.


Fått den morgonsura :( sonen ur sängen vilket tar över en halvtimme att lyckas med. Men nu har han snabbfikat och farit till skolan. Gud så vrång man kan vara , -jag har inga kläder! Undrar vad det är som ligger fulla byrålådorna??? Men det duger inte längre det ska va nytt!

Nån som kan skänka en säck pengar för att fylla upp med nya kläder???  :D

Det är tur det är jul snart. Och sen har han faktiskt önskat sig presentkort på JC det är ju kanoners. Så får han välja och vraka alldeles sjäv.


Bille har inte vaknat ännu , men det dröjer inte länge till vet jag.

Jag hör hur hon snurrar i sin säng.

Idag är hon ledig det gillar hon skarpt. Är en stor mammagris den här lilla tjejen. Få se vad dagen hittar på?


Ha de´

Av Ulle - 8 december 2008 21:59

Nu har hela familjen sett Narnia 2 , den var helt ok. Det var sonen som kollade på första i helgen så då ville han se den här.

Har även fått se slutet på CSI.

Ja själv är man pigg som en lärka. Kanske för min långa sömn idag!!! :D


Nu ska jag göra mig en kopp te och titta på Jordan det tycker jag är en bra serie.

Bille har fortfarande inte somnat men det har ju sina orsaker som att hon tog sömntid i eftermiddags. Men då har hon ju varit på ett strålande humör nu ikväll.


Ha en fortsatt trevlig kväll.

Av Ulle - 8 december 2008 16:47

Idag har man i alla fall lyckats med nåt jag aldrig gjort förut tror jag. Har försovit mig ... Skulle hämta Bille på dagis kl 15 jag vaknade kl 15.30 åh fy vad hemskt. Ringer snabbt till dagis och säger jag kommer på en gång. Ha ha yrvaken slänger jag på mig kläderna och ut. Men vilken tur jag hade , Tony svänger in på gården precis så han fick åka och hämta henne. Då slapp ju jag skrämma livet av folk det var ju bra.

Fattar inte hur jag kunnat sova så hårt , jag hade ställt väckarklockan på 13.



Nu har vi precis ätit till och med jag. Bille somnade på soffan och var omöjlig att väcka så hon får sova en stund , hon är ju ledig imorgon.

Nu måste jag nog ta tag i tvätthögen som jag skulle göra idag när jag klev upp :D kl 13 menar jag :)


Vi hörs senare

Av Ulle - 8 december 2008 04:36

Ja den gick den här natten den också fast väldigt långsamt , rena snigelfarten känns det som.

Men nu är vi på rätt sida dygnet för snart får man göra natten och gå hem och sova. Det ska bli jätteskönt. Sen är jag ledig till onsdagnatt då är det dags igen. Det går liksom för runt på nåt vis...

Nu får man snart göra mackor och då är det morgon, då väntas snart kaffe och att läsa tidningen.

Hoppas att ni är utsövda som har fått sova.

Godnatt.

Av Ulle - 7 december 2008 21:26

Ja åter på jobbet då.... när man kommer in i köket här står en vagn full med disk???? Nähä blir man förvånad? Nä! 7:ans diskmaskin har pajat. Kommuns grejer är fantastiska ha ha! Tänk att det alltid ska gå sönder en helg så är det nästan jämt. Undrar om dom får den lagad annars kan dom ju få en begagnad det är ju besparingstider.... :D asg!


Den här natten kommer att bli låååång! F.. vad seg jag är idag vet inte vad det är?

Nu ska jag ta en lov till tvättstugan sen måste jag nog ta mig en kopp kaffe.


Tjing!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Ovido - Quiz & Flashcards