billes-mamma

Alla inlägg under december 2008

Av Ulle - 5 december 2008 15:22

ja hör och häpna jag gjorde ett ryck jag också.

Tog fram snabeldraken och gjorde ett varv , plockade undan på köksbordet där min älskade man lägger allt som han hittar som inte ligger på sin plats , så ni kan ju tänka hur det ser ut på det när han är i plockartagen....

Oj oj vad grejer det kan bli.

Men nu är det rent och tomt precis som det ska vara.


Sen skulle jag vara duktig att göra ren en svart ny  ljuslykta från stearin.

Satt på hetvatten och glömde bort den , ja den tappade all sin färg :( det var ju synd.


Sen fick jag ett infall att leta reda på billes rum under alla saker. Åh herregud , det fanns ett golv därunder!! Ha ha


Nu ska jag slänga mig in i duschen så man är fräsch och respektabel på julbordet vi ska på.


Tjingeling!!!

Av Ulle - 5 december 2008 13:46

nu sitter hon ju upp i alla fall.

Av Ulle - 5 december 2008 13:33

Ja nu börjar jag bli mer vaken.

Gick och la mig alldeles för sent i och för sig , men när jag väl kommit i säng hade jag en klarvaken kamin brevid mig. Mamma jag vill ha dricka! , mamma är det morgon nu! Nä lilla gumman det är mitt i natten. 01,30. Hon låg och snurra och surra fram till 03,00-03,30. Sen vaknade hon i alla fall kl 08,00 pust! Ja det vara bara att kliva upp. Men jag tog täcken med till både mig och hon.Hon hade ff feber 39,1. Kl 10,30 kliver Tony upp då skyndar jag mig till sängen. Ligger till 12,00 sköönt!

Nu har jag i alla fall druckit kaffe och spelat lite dataspel med bille. Hon är ganska pigg för att ha så hög feber men gnällig och det kan man ju förstå.


Tony har varit och städat stortjejens rum som kommer hit idag. Crille har legat på soffan med täcke och kollat kungfu panda även han sjuk.

Nu ska jag tvätta IGEN! Det är nog mitt gebit här i livet känns det som.

Tjing! 

Av Ulle - 4 december 2008 20:58

Ja idag har jag inte gjort många knop.

Nu ikväll hade lillgumman 40 graders feber så i med alvedon.

Sen vart det natt för henne. Men nu svettas hon som sjutton istället.

Resten av familjen har spelat kort och kollat på tv.


Nu hör jag att det är glöggdags där ute i köket. Mums!

Imorgon ska  min lilleman vara hemma från skolan han är dyngförkyld.

Jag hoppas Bille har haft 3-dagars feber typ , så hon är piggare imorgon för

tanken var att hon skulle sova hos mormor och morfar imorgon för Tony och jag ska på julbord med hans jobb. Ja knappast mitt jag är ju anställd av snålkommunen!!!! Där får man inget julbord!


Men vi ska bara åka in och käka och sen hem för vi har alla barnen hemma.

Då får väl mormor och morfar gå hem och lägga henne.

Det ordnar sig alltid.

Ha en trevlig kväll.

Av Ulle - 4 december 2008 13:08

Idag är en soffdag... Bille ff feber 39,2 ont i kroppen alla delar verkar det som för hon klagar på det titt som sätt.

Kunde inte äta lunchen , ont i halsen. Lilla stackars söta barn.

Ligger och kollar på Elias den lilla räddningsbåten nu. Har hållt på och degat lite. Jag är också trött idag men det är ju självförvållat när man inte lägger sig i tid.

Och lillgubben börjar också bli förkyld rejält. Sjuka familjen...


Nu ska jag dricka lite kaffe och kolla i reklamen.


Tjing!

Av Ulle - 4 december 2008 00:27

Jaha då var det ett nytt datum. Jag är ju en nattuggla så det var ju inte så konstigt. Dagen har rullat på med en pipig tjej som haft feber hela dan även nu. Låter nästan lite misstanke mot krupp. Aj aj det är inte bra.

Nu är det snart även för såna som mig att sova. Om en liten stund...

Sov gott alla.

Av Ulle - 3 december 2008 12:48

Eftersom dom vart såå trötta efter baket och nu ska det ju jäsas igen.

Hamnade jag först i tvättstugan och sen vart det trist då satt jag mig vid datorn istället.

Sen måste jag nog gå min skallgång det är dags att hitta saker och ting.

Ha de´

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Ovido - Quiz & Flashcards