billes-mamma

Alla inlägg den 15 december 2008

Av Ulle - 15 december 2008 22:58

Ja nu har det blivit sena kvällen och som vanligt är det bara jag som är vaken. Ja barnen dom har ju sovit länge nu i alla fall den lilla.

Jag ska kolla på tv ett tag till kanske somnar jag i vår nya sköna soffa.

Den är så sövande att ligga i. ;)

Jag har ett uppdrag för morgondagen som jag vet nu: och det är ett bankärende.

Sen får vi se vad jag hittar på.

Av Ulle - 15 december 2008 16:01

Nu är båda barnen hemma. Crille har fått sin kamera från jultidningarna ....

åh vilken fantastisk kamera :D NOT!  Men hur är det man säger man får vad man betalar för. Det är ju ingen super sort om jag menar  det.

Är lite bekymmrad för vart hans andra beställning tagit vägen?... Det var ju länge sen nu jag beställde! Måste nog kolla på hemsidan.


Nu är det snart dags att börja laga mat. Crille väntar på sin polare dom ska ut i snön idag igen.


Tjing!

Av Ulle - 15 december 2008 13:40

Fick någonting gjort idag till slut... fick fram snabeldraken på en rundtur.

Åh herregud vad det rasslade, inte skräp men PÄRLOR!!

Vardagsrummet syns igen... bille hade extra madrassen på golvet så nu passade jag på att ta ner den innan hon kommer hem. ;)


Brände ut en ny julskiva i år igen, dom har en väldig förmåga att försvinna varje år. Så nu spelas det sånt medans jag plockar. Ska nog ta och lägga fram några röda dukar också.


Lunchen skippar vi idag... nu är det ju försent.


Tjingeling!!

Av Ulle - 15 december 2008 12:17

Mammas lilla hjärta med den stora gluggen!!!

Av Ulle - 15 december 2008 12:05

Tvättmaskinen går på högvarv nu , men inte jag. Börjar få ont i halsen känner jag :( skit också.  Väldigt slö idag... jag som ville få såå mycket gjort idag. 

Har i alla fall tagit mig och handlat , skönt att ha det avklarat för dagen det är ju så tråkigt.

Funderar på om man ska äta nån lunch för frukosten glömde jag helt bort vart bara kaffe som vanligt.

Middag idag vart ugnsbakad falukorv och potatismos. Det är gott det.


Ha de´

Av Ulle - 15 december 2008 09:07

Ja idag börjar en ny vecka... Det bara rullar på.

Igår bloggade jag inte en gång. Satt inte framför datorn en gång tror jag.

Vi var ute och kollade när crillan åkte snowboard i vår egen fun park det är inte alla som har en egen sån :)

Bille provade sina skidor igen men ack så ilsk hon vart.


Nu är jag solo hemma, Crille är på skolan och bille är på dagis idag. Dom skulle åka buss in till stan idag. Gå på kulturmagasinet och sen äta pizza till lunch , det vill hon ju inte missa.


Själv får jag nog ta tag i sängarna idag för det vart inte igår heller , Jo Billes bäddade jag rent i men det är resten kvar.

Men jag har redan kört igång en maskin. Så nu ska jag dricka lite kaffe och bara mysa av tystnaden.

Tjing!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Ovido - Quiz & Flashcards