billes-mamma

Alla inlägg den 5 december 2008

Av Ulle - 5 december 2008 22:06

Godkväll!!


Nu har vi kommit hem från julbordet. Det var gott. Lite glad i hatten är jag nog. Köpte mig en whisky (ja Gunnel jag försöker lära mig) men f.. det smakar som nytjärad eka och hur gott är det på en skala 1-10.  -1 kanske

nä det är bara inse jag blir aldrig en whiskydrickare jag.

Tacka vet jag mycket annat gott!


Öl nubbe och annan avec ingick resten fick man köpa själv.

Nu ska jag ta mig ett glas rött vin istället det är ju gott det.

Tjing!!!

Av Ulle - 5 december 2008 17:01

Ja då var man klar då... en hel timme för tidigt. till och med parfymen är på får nog dutta dit lite mer innan vi åker.

Barnen önskade sig MAX mat idag så det fick dom. Smidigt för oss också eftersom vi inte skulle äta menar jag.


Jag vet att när man kommer hem ikväll känner man sig som en julgris som ätit alldeles för mycket. Men det är ju så gott julbord på norra.

Kan med säkerhet säga det även nu.


Ha en trevlig kväll på er alla

Och tack Kattis för att du jobbar åt mig inatt.

Av Ulle - 5 december 2008 15:22

ja hör och häpna jag gjorde ett ryck jag också.

Tog fram snabeldraken och gjorde ett varv , plockade undan på köksbordet där min älskade man lägger allt som han hittar som inte ligger på sin plats , så ni kan ju tänka hur det ser ut på det när han är i plockartagen....

Oj oj vad grejer det kan bli.

Men nu är det rent och tomt precis som det ska vara.


Sen skulle jag vara duktig att göra ren en svart ny  ljuslykta från stearin.

Satt på hetvatten och glömde bort den , ja den tappade all sin färg :( det var ju synd.


Sen fick jag ett infall att leta reda på billes rum under alla saker. Åh herregud , det fanns ett golv därunder!! Ha ha


Nu ska jag slänga mig in i duschen så man är fräsch och respektabel på julbordet vi ska på.


Tjingeling!!!

Av Ulle - 5 december 2008 13:46

nu sitter hon ju upp i alla fall.

Av Ulle - 5 december 2008 13:33

Ja nu börjar jag bli mer vaken.

Gick och la mig alldeles för sent i och för sig , men när jag väl kommit i säng hade jag en klarvaken kamin brevid mig. Mamma jag vill ha dricka! , mamma är det morgon nu! Nä lilla gumman det är mitt i natten. 01,30. Hon låg och snurra och surra fram till 03,00-03,30. Sen vaknade hon i alla fall kl 08,00 pust! Ja det vara bara att kliva upp. Men jag tog täcken med till både mig och hon.Hon hade ff feber 39,1. Kl 10,30 kliver Tony upp då skyndar jag mig till sängen. Ligger till 12,00 sköönt!

Nu har jag i alla fall druckit kaffe och spelat lite dataspel med bille. Hon är ganska pigg för att ha så hög feber men gnällig och det kan man ju förstå.


Tony har varit och städat stortjejens rum som kommer hit idag. Crille har legat på soffan med täcke och kollat kungfu panda även han sjuk.

Nu ska jag tvätta IGEN! Det är nog mitt gebit här i livet känns det som.

Tjing! 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Ovido - Quiz & Flashcards