billes-mamma

Alla inlägg den 9 december 2008

Av Ulle - 9 december 2008 22:44

Ja jag glömde säga :jag fastnade för fia0411  tips. Det med vista print.

Beställde också julkort där dom vart superbra och sen billigt 25% på allt man vill göra. Tack för tipset Frida!!!

Nu är reklamen på tv slut.

Tjing!

Av Ulle - 9 december 2008 21:49

Ja då var det kväll igen då. Jag har varit på ica och handlat, passade även på att köpa en ny luciakrona till bille , jag har bestämt för mig att lilla damen havererade den hon fick i fjol.. Det ska ju lussas på dagis på Fredag.


Tony har jobbat i utbyggnaden av vardagsrummet med att isolera klart taket och väggarna. Vilken underbart flitig man jag har , en sån skulle alla få ha. Men just det han är ju bara MIN.

Imorgon ska jag och bille leta efter stora reglar som ska in till golvet och det måste göras medans det är ljust ute. För då ska han börja med det efter middagen.


Nu har jag tagit mig en het och skön dusch. Och så åkte pyjamasen på , för nu är det Ulle-tid i soffan.  :D

Resten av familjen gjort natt förutom jag då vi får väl se när jag ger upp , inte lika sent som igår får jag hoppas då vart hon 01,30.


 Sov gott alla kvällströtta!!

Mat

Av Ulle - 9 december 2008 16:49

Ja nu håller jag på med middag. Idag blir det leverbiff det är gott det. Men det tycker inte crillan. Han äter det men inte med förtjusning om jag 

säger så. ;)


Bille har somnat på soffan idag igen. Hon måste ha nån skit i kroppen???

Har försökt att plugga engelska med crille men det är inte populärt alls.

Spisen kallar!


Av Ulle - 9 december 2008 13:34

Nu fick jag ett rikrigt ryck sen vi kom in. Började leta efter lucialinnet igen.

I skrubben , passade då på att rensa hyllan där crille lagt kläder som är för små. sen i källaren. Till sist i min garderob och där hängde den. Började då att rensa ur alla mina garderober på kläder som jag vet att jag aldrig kommer att använda. Nu blir Tony glad , han tycker att jag sparar alldeles för mycket skit. Och visst hat han rätt till viss del jag sparar även det som aldrig blir använt. :D


Nu måste jag nog ta och koka nytt kaffe. Vart akut kaffesugen NU! 


Tjing!

Av Ulle - 9 december 2008 10:53

Isabelle sov ända till kl 8,45 idag , bara för att jag klev upp kl 7,00 antar jag.

Nu hade man haft chansen att sova lite längre när då klev man upp ,typiskt.

Men det är ganska skönt att sitta och se nyhetsmorgon med en kopp kaffe och tända ljus allseles själv. För när hon vaknar är det ju barn-tv som gäller ,

Dora är en stor favorit!


Sen att spela Josefin och pippi m.m på datorn tycker hon är kul.


Vi ska gå ut en sväng sedan. Tony ringde just , han är på kurs idag. Det var

-10 grader inne i stan Brrr! Här vet jag inte , vi har ingen termometer kvar sen vi spönade om...


Nu ska jag gå och ta hand om lite tvätt.


Tjingeling!!!

Av Ulle - 9 december 2008 08:02

Ja ibland blir det en effektiv morgon när man kliver upp när klockan ringer  1:a gången.

Har startat en maskin med tvätt , kokat mig en panna kaffe. Tänt lite ljus och även hunnit med att sortera och vikt tvätt.


Fått den morgonsura :( sonen ur sängen vilket tar över en halvtimme att lyckas med. Men nu har han snabbfikat och farit till skolan. Gud så vrång man kan vara , -jag har inga kläder! Undrar vad det är som ligger fulla byrålådorna??? Men det duger inte längre det ska va nytt!

Nån som kan skänka en säck pengar för att fylla upp med nya kläder???  :D

Det är tur det är jul snart. Och sen har han faktiskt önskat sig presentkort på JC det är ju kanoners. Så får han välja och vraka alldeles sjäv.


Bille har inte vaknat ännu , men det dröjer inte länge till vet jag.

Jag hör hur hon snurrar i sin säng.

Idag är hon ledig det gillar hon skarpt. Är en stor mammagris den här lilla tjejen. Få se vad dagen hittar på?


Ha de´

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Ovido - Quiz & Flashcards