billes-mamma

Alla inlägg under december 2008

Av Ulle - 13 december 2008 05:55

Ja det vet jag inte om jag ska kalla det... ha ha :D

Klister vore nog ett bättre uttryck tycker jag , det här med att jag ska göra det här igen natten mot julafton kan alla personer FETglömma!

Nä då blir det en slät ,mjuk och mumsig mannagrynsgröt . Det bemästrar jag i alla fall.


Men som sagt natten har faktiskt flygit fram även i natt, det är kanoners.

Har även kollat in en helt värdelös film på tv inatt. Oj oj what a crap!

Även sms-at med stora dottern i familjen som vakat in lucia med ett gäng kompisar. Men hon hade fuskat lite och slumrat till en sväng.. :) hon är inte inkörd på nattvak "Lillgumman"


Ha en trevlig Luciamorgon alla och lussa gärna för era nära och kära.

Själv ska jag lussa för kudden.

Godnatt!

Av Ulle - 12 december 2008 22:57

Nu har jag kollat vem som vann idol.. och blir man förvånad? Nä!

Först och främst är han ju en otroligt duktig sångare sen är han bra på scen. Han var ju favorittippad så...


Jag har även skalat potatis redan, YES! skönt. sen håller jag på att koka risgrynsgröt till frukosten. Hoppas jag inte bränner den , jag är ingen riktig kokerska tyvärr. Men det går bra hoppas jag.

Tvättstugan är också undangjord.

-Så nu kan jag väl gå hem känns det som??... :D

A men klockan är ju 11 nu, så den här natten får gärna fortsätta i samma fart -det skulle vara toppen.


Men efter den här natten är jag ledig tills på Tisdag kl 16 det känns underbart.


Sov så gott alla!

Av Ulle - 12 december 2008 17:33

Dagens middag vart en enkel och snabb sådan , hade varken fantasi eller ork: bruna bönor och korv , vilken fredagsmiddag alltså?? :D



Bille vill gå och lägga sig ,men hon får hålla ut ett tag till.

Crille är ute i snöyran som vanligt,seklets snöman.

Han hade skottat när jag  klev upp idag ,min duktiga kille.


Idag är min mage inte glad alls. Undra om man kan få byta ut den? ;I

 Nu ska jag hoppa in i duschen , kanske jag blir lite piggare då.


Ha de´

Av Ulle - 12 december 2008 15:10

Jag slapp kliva upp när klockan ringde. Morfar och mormor ville inte åka i snöyran. Det var ju skönt för min del. Då fick jag sova till kl 2 i alla fall. Men det vart inte så många timmar ändå eftersom jag var på dagis i morse så jag somnade kanske vid 9-tiden.

Det kommer väl inatt mär jag ska jobba igen.


Nu har jag precis hämtat bille på dagis , dom hade varit på mitt jobb och lussat idag. Hon är trött och slut nu.

Nu ska jag dricka lite kaffe och ta det lugnt innan set ska lagas middag.


Tjing!

Av Ulle - 12 december 2008 05:41

Jag måste ärligt erkänna att jag känner mig förvånandvärt pigg fast kl är 05.40 och man har varit vaken många timmar nu...

Nu har jag precis gjort mig lite kaffe Mmm det värmer gott , och fått läsa tidningen. Natten gick ganska fort inatt också , nu har jag bara en kvar sen är det helg.


Sen när jag slutar ska jag ju gå på dagis och kolla på lillhöna som ska lussa.

Sen ska jag hem och dyka ner i sängen , då är jag nog trött!

Men jag måste ställa klockan idag för jag ska hämta barnen på skolan idag. För vår privatchaufför( min pappa) ska åka bort i helgen.


Godmorgon på er!!! 

Av Ulle - 11 december 2008 22:51

Ja det känns så skönt att veta att potatisjä.... är klar.

Tvättstugan även avklarad. Och inget kaffe har jag.... :(

Dom hade varit så dukriga att dom laddat kaffepannan full tills

imorgonbitti. Men då orkar inte jag hålla på och hälla ur och blablabla

med den. Så jag tar en tur på sparkcykeln in till Gunnel och dricker en

mugg. Så kan jag göra lite te sen när jag blir sugen. Kanske även det är snällare mot magen också.


Hemmavid sover alla mina kära, även maken. Han ringde för ca 1 timme sen och sa godnatt. Mitt lilla tröttgryn...

Det känns som även den här natten kommer att rulla på bra ,vi hoppas på det.

Men jag glömde ju kortet till min boxer eller rättare sagt hittade inte det när jag skulle gå ,  så jag har ju inga kanaler att titta på sen. Skit också!


Men men sov gott alla ni!

Av Ulle - 11 december 2008 18:12

Nu är middagen avklarad. Tony gjorde en supergod köttfärssås , till och med crille gav beröm för den.

Angelica gjorde frisyr på Rebecca det vart kanonsnyggt , hoppas/tror hon vart nöjd också.

Nu har Tony skjussat hem henne hon skulle få besök av pojkvän<3 ,gulliga "barn".


Isabelle den slagna har redan åkt till John Blund , det behövde hon. Imorgon är en tidig morgon igen för henne , och så ska det ju lussas på morgonen.

Det är Tony som får göra henne klar när han skjussar henne på dagis. Jag går direkt dit från jobbet.

Tony kunde nog inte stanna och kolla tyvärr han var tvungen att åka till Sollefteå (tror jag det var) och jobba :(


Nu ska jag ta mig en dusch och frächa till mig inför nästa arbetspass , hoppas att denna natt går lika fort! :)


Tjingeling!!

Av Ulle - 11 december 2008 15:51

Nu har man tagit sig ur sömndimman men det var trögt ,ville inte kliva upp.

Vet inte vad som hat hänt med mig , jag kräver såå mycket sömn efter nätterna nu kanske har det me dåldern att göra?


Har hunnit vara på ica en sväng innan jag hämtade bille på dagis kl tre.

Idag blir det nåt så tråkigt som spagetti och köttfärssås, men det är ju gott i alla fall.

Kämpar hårt med att hålla lillskruttan vaken. Hon klev ju upp kl 6 idag så nu är hon trött!

Men hon får kämpa på några timmar till lillgumman.  :(


Nu kommer snart vår stora tjej hit , hon ska fixa balfrisyr på en av syrrans döttrar. Hon är jättedukrig på det. Kanske äter hon middag med oss idag vi får se om hon har tid? :)


Nä nu ska jag börja med maten.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Ovido - Quiz & Flashcards