billes-mamma

Alla inlägg under december 2008

Av Ulle - 20 december 2008 19:42

Ja igår bloggades det inte en enda gång.

Bille var krasslig hela dan. 39,5 graders feber och toksnorig. Lillgumman mammas :)


Sen på em var jag också till världens bästa frissa Linda på Perssons,

det var även hon som gjorde mitt hår på bröllopet. Helt fantastiskt snyggt var det.

Åh! då ska jag bara skryta lite nu då om den människan. Det är som min vän Eva säger (Harrys blogg). Hon vet precis hur man ska ha håret för att se bra ut. För igår när jag kom dit så säger hon : Har du sett stjärnor på is?

-Nja nån gång har jag sett det. Markus Fagervalls partner vad tycker du om hennes frisyr? -Hon är ju kanonsnygg i håret!

Bra tycker Linda så blir det! Och så vart det. Vet ni hur bra det vart på en skala 1-10?  10!!!!!

Tack Linda jag vart 10 år yngre säger mina vänner.

-Åh fy f.. bara 25 år på 1,5 timme det är inte illa!

Så en varm rekomendation till alla i Sundsvall: Linda på Persson är suverän!


Sen vart det tv-kväll med min älskade man.

Crille är hos sin pappa i helgen.

Av Ulle - 20 december 2008 19:38

Hej alla

receptet på trolldeg som frida önskar se:

2dl vatten (varmt)

1,5 dl salt

4- 4,5 dl mjöl

en skvätt matolja


Du känner hur det känns om det behövs mer mjöl.

Lycka till!!

Av Ulle - 18 december 2008 11:10

Ännu en dag med sovmorgon , fast idag hade det en orsak. Bille kruppat inatt. Lät riktigt illa när hon andades där hon låg brevid mig. Det lät fruktansvärt jobbigt och trångt i halsen.

Men hon är en liten klippa det barnet. Hon försökte sova trots att det måste ha varit jättejobbigt för henne. Inte en gnäll. Men jag kunde ju inte somna om förrän andningen blivit bättre.

Lillgumman, hon låter även nu förskräckligt. Det märkliga är att hon brukar få ett kruppanfall när hon blir förkyld, men den här gången kom det från det blå.

Men som vanligt pigg ändå.

Ja idag vet jag inte vad jag ska hitta på mer än tvätta som vanligt , ja och handla så klart. Boring!

Får se vad som faller andan på.


Tjing!

Av Ulle - 17 december 2008 11:43

Idag har bille och jag haft sooovmorgon ända till 9,50 det var helt ljuvligt.

Sen vart det frukost och sen ut i friskluften ett tag.


Nu har vi kommit in. Bille och jag har varit ute och åkt spark , det var riktigt skönt ute.

Nu har vi gjort en ny trolldeg åt henne. Hon har en förmåga att inte stoppa undan degen utan bära delar av den och lägga lite här och där.

Och då blir den ej så bra.

Så nu gjorde vi en ny. Perfekt att det är så enkelt att göra.


Snart är det lunchdax ,sen ska jag slänga ihop en bulldeg. Såg nämligen att

jag hade en jäst i kylen , det är lika bra att göra av med den innan den blir gammal och grön ;)


Idag är Crillan uppe i Härnösand på tecnikus med skolan så dom kommer inte hem förrän kl 15,45 tror jag det var.


Tjing!

Av Ulle - 16 december 2008 22:37

Arbetspasset gjort. Det gick alldeles utmärkt. Det är en lagomt lång kväll

på jobbet tycker jag :)


Nu ska jah kolla på titanic på 3:an sen antar jag att det blir natten även för mig.

Imorgon är ju bille ledig (lädig) som hon säger.

Ska kanske julpyssla lite med henne då. Det gillar hon nog.


Ha en skön alla!

Av Ulle - 16 december 2008 15:07

ja då har dagen rullat på. Jag precis hämtat Bille på dagis ,Crille hämtade jag redan kl 12 idag.

Idag har jag gjort: ingenting.

Varit en riktig slöardag idag. sköönt!

Snart ska bille och jag åka på mitt jobb så får Tony hämta henne där när

han slutar.


Ha de´

Av Ulle - 16 december 2008 10:51

Lilla damen sov till 9,20 tröttis!

Så nu har jag skjussat iväg Bille på dagis och så har jag gjort bankärendet jag skulle göra. Passade även på att ta en snabbis genom ica.

Ätit brunch tror jag att det vart.

Nu har jag inga speciella planer vad jag kan komma på. Får fundera vad jag är inspirerad att göra. För saker att göra här hemma finns ju alltid , det tar ju aldrig slut.

Men vi får se om det blir nån nytta eller slödag.

Ska jobba kvällen ikväll , världens långpass :D  16-20 wow jag kommer vara så trött sen Ha ha :)


Tjingeling!

Av Ulle - 16 december 2008 08:24

Godmorgon alla vakna!  :)

Jo, jag har varit uppe sen 7.00 Crille har åkt till skolan. Men Bille vägrar vakna idag , en riktig sjusovare må jag säga. Snarkar och sover trots alla mina pussar.

När hon vaknar är det frukost sen ska hon på dagis och pyssla lite.


Jah är faktiskt förvånansvärt pigg idag trots att jag var uppe till halv 2 inatt.

Undra när jag ska lära mig att gå och lägga mig i tid??

Kanske när jag slutar jobba natt kanske?? :D


Men nu har jag ju hunnit se på morgon-tv en stund och fått i mig lite kaffe.

Tänk att det är så gott på morgonen.


Idag hoppas jag att det dimper ner nåt papper från sjukhuset , tycker att det känns som det kunde vara dax för det nu.

Nä nu ska jag gå och pussa på lilla bille boop.


Ha de´

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Ovido - Quiz & Flashcards