billes-mamma

Alla inlägg under december 2008

Av Ulle - 23 december 2008 18:00

Ja här är det full rulle trots 3 timmars sömn. Jag tror jag går på Duracell , som bara går och går och går......

Klev upp halv 11 sen svichade jag in till stan och ett större kaos än vanligt tycker jag det var. Men på 2 timmar hade jag avverkat min julklappslista så då skyndade jag mig hem för att hämta min stackars dotter som varit på dagis sen 6,30. Och tröttare än allt i morse sa Tony,stackars barn.

Men när jag dyker upp där vid 13,45-tiden så fick man sig ett lagomt glatt välkommnande: -Jag vill att pappa ska hämta mig skriker hon och grinar :(

undra hur trött hon var ;)

Vi hann hem då dök hon ner i soffan och somnade fort.

Jag kom genast på att jag varken druckit eller ätit nåt innan jag for så jag slängde i mig lite att äta.


När Tony kom hem slängde jag på mig jackan och ilade iväg till Ica.

Oj! Oj! Oj! vad folk det var där då?!


Sen hem och slog in julklappar med crille som assist.

Så nu satt jag mig på rumpan med en kaffekopp innan jag ska försöka

städa ihop lite.

Gubben är och jobbar , det var ju lägligt! :(

Jag ser inte fram emot en jobbarnatt nu ska jag säga men det ska gå så

är det ju bara.

För imorgon är det julafton då är jag i alla fall ledig. Sköööönt!!!


Tjingeling!

Av Ulle - 23 december 2008 06:06

Nu är det morgon, kaffet har jag druckit det var såå gott.

Tidningen var väldigt tjock idag. nån sorts julbilaga var det med men det

var inte mycket läsvärt i den måste jag säga.


Natten har gått relativt fort tycker jag, men var fasligt trött runt 03-03.30

men det är ju värsta tiden så är det ju. :o

Nu ska man snart susa hem med väldig fart så jag får några timmars sömn.

Sen får jag nog sova en sväng på em också eftersom jag jobbar en till natt.


Ha en trevlig dag alla.


Av Ulle - 22 december 2008 21:30

ja då var man jobbet då.

potatisen väntar på sin skalning usch! Tänk att man ska avsky den sååå mycket. Ska ta den tidigt så den blir gjord.


Imorgon är det inte många timmars sovning.... Ska åka in till La´stada

redan vid 11-tiden ska ruscha lite julklappar eller rättare sagt allihopas

pust! Tänk att jag alltid väntar tills sista dagen men så är det jämt det är inget nytt , samma visa varje år! :)


Sov gott alla!

Av Ulle - 22 december 2008 18:18

Nu är familjen samlad igen. Vi har fått oss lite middag idag vart det lasagne.

Det är gott det.

Sen har vi klätt vår enormt maffiga gran. Den vart så fin så.

Alla tomtar är framställda , nu tycker bille att tomten kan komma....

Har slängt in skinkan i ugnen , måste göra sånt redan nu för jag jobbar ju

inatt och imorgon natt :(

Då ska man ju spela julmusik och slå in alla julklappar inte jobba. Men det tror jag att jag har jobbat natten mot julafton 3 eller 4 år i rad.

Nästa år då blir det semester!!!!


Nu ska jag slappa innan det är jobbdax.

Ha de´

Av Ulle - 22 december 2008 08:32

Ingen sovmorgon idag inte. Hade lovat att skjussa dom stakars barnen till skolan. Tydligen hade skolan klantat till det så eleverna var tvungen att gå 3 timmar idag :( det kallar jag idioti!

Men Crille har ont i halsen nu så då blir det väl hans tur nu att bli sjuk :(

lagomt till jul. Men kusinerna skjussade jag.


Idag kommer lillgumman hem äntligen! ;)  Ska nog möta upp farmor i stan.

Då ska jag passa på att gå på Clas Olsson och köpa ramarna till dagis och skolkorten som är julklappar. Även köpa julklappspapper det är bra pris på sånt där.

Nu ska jag dricka lite morgonkaffe.


Tjingeling!!

Av Ulle - 21 december 2008 22:48

Idag tog jag riktig sovmorgon ända till kl.12.30 det var sååå skönt!

Sen kom en barndomskamrat förbi. Dom var på genomresa , så vi fljde med dom på promenad.Sen gick vi in och fikade lite och pratade.


När dom gick började jag med lite julstök: gjorde Jansson , la in sillen, kokade knäck. Tony donade på ute i nya entren. Sen på em kom Crille hem. Då vart det middag som han hade valt: Lövbiff.


Granen skulle ställas in i v-rummet , men herregud vad illa det gick....

Vi har ju köpt en ny stooor soffa och en ny stooor tv så nu fick vi ju inte plats med granen där vi brukar ha den :) Tänk så skönt när vi slår ut väggen till utbyggnaden. Då får den plats galant. Nu får den stå på ett annat ställe i rummet :( men det får bli så i år. :D

Vi klär den imorgon när Bille också får vara med.


Bille är ff hos farmor så nu tycker jag att hon kan komma hem så jag får pussa lite på henne. Men imorgon kommer hon det känns skönt.

Tony gravade laxen på kvällen.


Nu är det bara jag vaken. Måste ju kolla på Heartbreak Hotell , jag tycker den är så bra. 


Godnatt alla

Av Ulle - 20 december 2008 20:05

Ja Eva nu har jag uppdaterat. Puss Frissan funkar super

Av Ulle - 20 december 2008 19:56

Idag hade vi sovmorgon allihopa till 10,00 

sen har vi varit till farmor i Fränsta.

Skulle hämta nån sorts såg.  Men den var sååå jäv.. stor och otymplig så det struntade vi i.

Men när vi skulle åka från gården där sågen var så kom vi inte upp , det

snöade där och så var det ju is under.  :(

Då fick man öppna huven på bilen och "lilla" Ulle med sin braiga vikt :D fick snällt sätta sig på fronten. Då kom vi därifrån. Tänk att ibland är det bra att ha stadiga kvinns Haha! ;)


Sen när vi skulle åka hem så vägrade lillgumman , hon skulle stanna hos sin farmor. Och eftersom hennes farmor är världens bästa så fick hon självklart det.

Så hem fick vi fara alldeles själva.

Jaha nu sitter vi här alldeles barnfria.... Vad ska vi göra????

Ha de´

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Ovido - Quiz & Flashcards