billes-mamma

Alla inlägg under december 2008

Av Ulle - 3 december 2008 12:47

Två slagna hjältar...

Av Ulle - 3 december 2008 12:45

Men det var kulare att knåda...

Av Ulle - 3 december 2008 12:04

Idag har jag ialla fall gjort lite nytta innan hela dagen gått.


Har varit och handlat var ju tvungen att köpa saffran för utan det blir det ju inga lussebullar :)

Tvättat 2 maskiner. Och nu har jag slängt ihop degen med bille som assisterat. Hon blir nog bagare kanske. Den ska jäsas nu då sen ska det rullas. Sätter nog in en bild sen på resultatet.

Tjing!

Av Ulle - 3 december 2008 08:19

Godmorgon!

Idag gjorde jag ett tappert försök att få sonen att kliva upp för egen maskin. Men alltså det går ju inte att få honom att vakna inte ens när väckarklockan står och tjuter i en kvart typ. Måste skaffa en som typ slänger honom ur sängen , det måste ju funka? :D


Idag känns det bättre inte alls samma smärta. Det moler men det har man ju börjat vant sig vid , vid det här laget.


Lilla bille har 39 graders feber idag , hon är som en kamin. Men hon hade nog mer inatt för då var hon riktigt het. Så det blir inget dagis för henne idag inte. Tyvärr måste jag säga, hon hinner aldrig göra sina julpynt som alla andra har gjort. Antingen är hon ledig eller sjuk. :(

Kanske hon och jag ska baka lussebullar idag? Det tycker hon om.


Nu ska jag hämta mer kaffe och sätta mig på soffan med bille och se svampbob.

Tjing!


(Bille sjukling på soffan)

Av Ulle - 2 december 2008 23:17

Nu hat jag kolla på en Irene Huss film :Elddansen, nja ingen höjdare det ,finns dom som är mycket bättre. Men det är ju såå mycket skit på tv på Tisdagkvällar tycker jag.

Nu ska jag gå och knyta mig om jag inte fastnar framför tv och alla repriser som går sent på kvällen.

Ha de´ och godnatt.

Av Ulle - 2 december 2008 20:21

Nyss vaknat....gääsp!

Nyss tryckt i mig mer värktabletter. Skulle haft nå dunder.

Annars allt som vanligt i stugan.

Bille snarkar , Crille ska hoppa in i duschen jag ska inta soffläge igen.

Tony ja ja han vete gudarna vart han tagit vägen.... han dyker väl upp.

Jo! Han gick till mamma och pappa så var det ju.


Ja billes lucialinne får jag nog gå skallgång efter imorgon orkar inte idag.

Även crilles matte tar vi imorgon.

Ska nog göra mig lite te nu , crillan vill oxå ha med honung


trevlig kväll på er alla.

Av Ulle - 2 december 2008 16:02

Ja nu har man varit på sjukhuset igen då. Åh f.. vad han gjorde illa mig idag. Aj aj! Moler och värker som f.. igen. nu ska jag lägga mig på soffan och vila.

Återkommer senare.

Av Ulle - 2 december 2008 13:20

Godmorgon eller vad man ska säga den här tiden? Pigg är jag definitivt inte hade gärna sovit länge till.

Men det var bara att skutta in i duschen så man blir ren när man ska träffa

doktorn :(

Inget jag ser fram emot men det är ju nödvändiga saker.


När jag kommer hem blir det nog soffan och lite mera sömn hoppas jag.

Och sen skulle jag lu ge mig ut på jakt efter lucialinnet....

Tror kanske jag vet vart det är.


Ha de´

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Ovido - Quiz & Flashcards