billes-mamma

Alla inlägg den 29 juni 2010

Av Ulle - 29 juni 2010 21:43

Vilken underbar det varit idag ,   har gassat på hela dagen. Har hunnit med en massa nyttigt och en del latheter oxå som att sitta och sola brevid poolen när trollet badade. Fick märken i alla fall , men nån som blivit brun idag är bille. Herregud vilka märken hon har efter all tid i vattnet.


När jag skulle gå till jobbet ville inte bille följa med så den underbaraste , snällaste , bästaste farmorn ställde självklart upp som barnvakt   

Jag vet ju att om den bästa , underbaraste och snällaste mormorn och morfarn varit hemma hade hon ju fått vara där , men dom var iväg på turné idag till goda vänner.


Så jag kunde lugnt gå till jobbet för att vara med om ett kaos utan dess like där ikväll   det är tur att man har underbara arbetskamrater en sån gång.....

men kvällen vart gjord och har även hunnit med en sväng på ICA för lite storhandling i godan ro alldeles själv.


Nu sitter jag på altan med ett glas rött och svär över att det kommit så himla mycket mygg med värmen    men det hör ju sommaren till så det är bara gilla läget.

Får se om det drar in nåt oväder inatt nu då som dom sagt......


ha det bäst alla


Tjillevippen!!! 

Av Ulle - 29 juni 2010 07:38

Ja men godmorgon på er alla     Idag chockade man både kroppen och tuppen med att vakna innan 07 alldeles själv.

Kan bero på hosta och snuvighet kanske eller så var det bara färdigsovet helt enkelt.


Har nu hunnit med en massa nytta så här på morgonkulan , rivit ur sängen för tvätt och vädring , startat en maskin tvätt och hängt ut en , fikat frukost , läst tidningen , nu ska jag gå ut och spola ren billes pool och fylla upp den igen.


Igår var Bille på cirkus med sin farmor , och det var en glad tjej jag hämtade hem därifrån vill jag lova , hon pratade och pratade och skrattade om vartannat om clownerna som hade varit sååååå kuliga.   Berättade om alla djur , hästar , hundar , lamor m.m sen hade hon även ridit kamel. Det hade varit kul det oxå.


Idag är det veckans enda jobbpass som ska göras: 15-20 så jag överlever nog ska ni se.

Om Bille ska följa med en stund får jag väl se då.

Nä nu ska jag ut i   och rengöra poolen.


Tjing Tjing!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23
24
25
26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Ovido - Quiz & Flashcards