billes-mamma

Alla inlägg den 19 juni 2010

Av Ulle - 19 juni 2010 23:50

Ja idag sov jag faktiskt till klockan 15.20 fanns ju ingen större lust att kliva upp när det ändå var tråkväder.

Hemma höll Tony på med altantaket , dags att sätta dit plasten så det blir sittvänligt även om det regnar.  Pappa kom även och hjälpte till och mamma oxå efter en stund när jag kommit på att vi skulle bjuda på middag idag.

Hittade ett recept på räktacos med chili och guacamole i en veckotidning som såg så smarrigt ut , så det måste provas...  Och det var jättegott om man gillar räkor vill säga , fick godkänt av samtliga ätare vid bordet. Kommer att göras fler gånger...


Så idag fick vi äta middag på en takad altan , men inte en droppe regn som föll utan istället sprack det upp en stund och blev solsken faktiskt.

Nu är det en natt på jobbet igen    och känner hur irritationen växer av det nya schema-systemet. Blir nog bojkottning av det för min del känner jag nu.

Orkar inte förklara i stort vad som är galet det är bara helt förkastligt helt enkelt. Ett litet exempel kan jag säga.... Vi som jobbar nätter jobbar ju 10 timmar och 15 minuter och det här j*vla systemet kommun har köpt in för flera miljoner räknar arbetsdagar Må-Fre tid: 7.25 så all tid över det hamnar i minus tid för oss   hur f.. det nu kan gå till???

genial ide va   och vi jobbar ju även helger. Så tar man semester på helgen dras inga semesterdagar utan vi hamnar mera i minustiden. Å inte tänker jag jobba mer än vad jag gör nu för att dom bytt schemasystem , Nä glöm dröm!

Så åter igen är det dags att söka med ljus och lykta efter ett annat jobb.

Bara ge sig in i arbetsmarknadens hårda marknad.


Nä nu blir det en kanna Java .....


Tjingeling!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23
24
25
26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Ovido - Quiz & Flashcards