billes-mamma

Alla inlägg under december 2009

Av Ulle - 26 december 2009 21:27

Ja då var man på jobbet igen då. Har tryckt i mig alvedon och laddat upp med en egen honungsburk så jag kan dricka honungsvatten inatt och sen en påse med fishermans   med hopp om att överleva denna natt.


Jag skjussade Bille till farmor nu på eftermiddagen , Så jag försökte plocka ihop lite där hemma så gott jag orkade. Tony han har legat pall hela dan. Nu när jag gick släckte han och kröp i säng med feber. Han frös något fruktansvärt   stackars älsklingen   


Åh sen hörde jag att min andra lilla    gurka som är hos pappan har blivit dålig han oxå , det var ju inte ett dugg kul att höra...    Han som ska ha jullov och tänkte inviga julklappen (Slalomskidorna) han fick. Får väl se hur det blir med den saken.... ?


Och ute vräker snön ner å det blåser och driver som bara den , fick plumsa fram nu när jag gick hit. Å inte verkar der avta heller.... kommer vara mycket snö imorgonbitti när man ska hem om det fortsätter så här.


Men nu ska jag göra mig lite honungsvatten och göra nån nytta kanske   


Ha det bäst alla därute....


Tjingeling!!!

Av Ulle - 26 december 2009 15:16

Ja ännu en dag med en hals som gör skitont.... Natten var hyfsad , dom sov faktiskt ganska bra , men halsen var det värre med .... ett tag gjorde det så ont så tårarna rann varje gång jag skulle svälja saliven i mun till och med    Aj aj

Då tänkte jag : inte en natt till!!! Men nu kommer snålheten..... jo måste palla en natt till.


Älskling är dålig idag , han gick och la sig när jag klev upp. Feber och jäkelskap har han .

Men Billes kisseri har tack å lov blivit bättre , nu kan hon kissa utan rakbladskänsla i "höna" känns fantastiskt skönt för henne.

Kanske jag ska ringa farmor och höra om hon vill låna lilla fröken inatt så Tony får kurera sig med att sova kanske?

Får väl se vad lilla fröken säger om det???   


Ha en bra annandag jul


Tjingeling!!!

Av Ulle - 25 december 2009 11:44

Åh vilken skitdag för kroppen känner jag.... vansinnigt ont i halsen , ont i örat och så den eländiga huvudvärken som inte vill släppa.

Jag ser verkligen fram emot att jobba inatt   det är bara pengarna som lockar eftersom det vart mycket sjukt i december nu då så skulle det sitta fint med lite utökning av lönen i Januari så kanske det går jämt ut i alla fall :/ .


Nu är det dax att få liv i sonen så jag kan bege mig mot stan och apoteket och skjussa honom till papps.


Nä påtår på kaffet blir det nu   


Tjillevippen!!!

Av Ulle - 24 december 2009 22:08

Ja då har julafton sakta smygit förbi även detta år....    Alla mätta och belåtna och nöjda över sina julklappar som alltid går hem.


Vi missade Kalle anka i år jag  , bille och farmor som fick sätta oss i bilen och åka in på primärvårdsjouren. Bille var jätteduktig och kissade i muggen trots denna outhärdliga smärta lillgumman har just då.

Så det blir en tur till apoteket imorgon för inhandling av antibiotika mot uvi:n.

Ska hon aldrig få bli frisk lillhjärtat?


Men jag ska ju även skjussa in sonen till papps imorgon så då blir det apotekssväng samtidigt.

Tony har fått ont i bihålorna , feber och ont i kroppen. Så han har väl fått influensan han   Så han har krupit till kojs redan nu och min hals är fortfarande illa så det är väl heller ingen HIT!?

men imorgon natt är det jobb som gäller....


Glad fortsättning på er.....

Av Ulle - 24 december 2009 09:29

Vad är det med denna julen undrar jag ??? Nu imorse kommer lillhöna ut från toan och grinar..... Nu har hon ont i "höna" oxå    Jaha ska hon få UVI oxå nu? räcker det inte som det är i denna familj denna jul?? Alla snoriga och hostiga eller förresten Crille har klarat sig han. Lyckosen...


Ja God Jul ska jag ju säga i alla fall , Tomten hade problem inatt när han var hit... Först hade det lilla flickebarnet ingen julstrumpa ovanför sängen att stoppa julklappen i och sen hittade han inte det lilla flickebarnet...

Hon hade tagit mammans säng så jag fick snällt sova på soffan , och bli väckt av en muttrande letande tomte , evigt sökande efter julstrumpan   

Så han improviserade och lämnade en julklapp i alla fall som tur var.... så imorse öppnade hon den och det var ännu en barbie.... Undrar hur länge hon får ha håret kvar???? Har ju en tendens att bli friserade av en blivande frisör

kanske??   lillgumman. Tänk att det kan vara så kul att klippa håret på dockorna när man är liten.


Snart ska vi klä på oss och gå ut en sväng , sen in och slänga ihop en Janssons och klockan 14 ska vi gå till mormor och morfar och fira jul.

Ska till att väcka upp sonen oxå så han inte sover hela dan. 


Ha en underbar Julafton alla


Tjillevippen!!!

Av Ulle - 23 december 2009 16:15

Ja idag är det dan före dopparedan och vi har precis gjort klart inköp av alla julklappar , vi och många tusen med oss. Men det gick förvånatsvärt bra att vara i birsta ändå.

Sen att vi var 2 var ju så mycket trevligare , tack älskling!   


Imorse när jag skulle skjussa iväg lilltrollet på dagis tyckte jag att hon allt var lite varm men blundade hårt för det.

Men nu när vi hämtade henne så känns det verkligen att hon ÄR varm och sen har hon oxå fått ont i sin hals    inte kul alls tycker jag då.


Min hals gör oxå fortfarande ont , men nån feber har jag inte kollat , finns inte tid för nåt sånt elände nu.

Nu ska vi mysa, familjen  HEEELA kvällen   


Tjingeling!!!

Av Ulle - 22 december 2009 23:08

Ja ännu en dag har rullat förbi... nu mot kvällen kom febern tillbaka    så min älskling bäddade ner mig under filten på soffan och jag somnade tvärt ska jag säga. Eller så har jag kanske haft det hela dan men varit bättre klädd.

Och HAN den underbaraste make man kan få han städade och donade i huset så inte allt ska göras imorgon , han är bara för BÄST.

Nu senare drack jag en mugg glögg och sen te allt för att få bort min onda hals men den är fortfarade kvar   

Nu har alla nattat utom jag då men det blir inte så sent för mig heller , ska ju ut och shoppa i kaoset imorgon , men iår får jag ju sällskap i alla fall Tony ska följa med.


Så jag längtar tills imorgonkväll "Uppesittarkvällen" Och så är jag ledig denna natt , första på 4 år tror jag det är.

Då ska jag göra Janssons som inte vart gjord i helgen , jag ska koka skinkan , spela julmusik , spela bingolotto så klart. 1 gång om år gör jag det och det är just den här kvällen. OCH slå in en massa julklappar hihi det tycker jag är kul.


Men nu ska jag dricka lite honungsvatten mot min onda hals...


Tjingeling!!!

Av Ulle - 22 december 2009 09:31

Brr ja idag var det bitade ute.... och en annan som är sjuk är ju så duktig att komma ihåg att ta på sig långkalsonger innan man går ut   dum som man är.

Benen var som isbitar nu när jag kom hem igen efter att ha varit med bille på dagis. Hon var stennöjd för hon fick köra spark dit idag    Några barn var det där men dom har nog väldigt mysigt när det blir såna små grupper med mycket julpyssel och stök.


Idag ska jag försöka mig på att vila men det är ju ett problem bara .... jag kan ju inte ligga pga icshiasen    så jag vet inte riktigt hur man vilar då?


Nä lite honungsvatten väntar att få glida ner och värma upp min onda hals.


Tjillevippen!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Ovido - Quiz & Flashcards